• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Yema har en racing-chrongraph där tavlan har färgen tarmac-nånting. Urverket är quartz.
Ja jag noterade den, snygg och definitivt racing! Fanns till och med någon/några ute här på KS. Hade nog funkat jättefint och var nääästan i tilltänkt prisklass men bara nästan. Har själv äntligen en JLC MUT på ingång så budget till lillebror är begränsad för denna gång :p😇

4BACBAD4-0B6C-43C4-AF8B-65F7E289D824.jpeg
6C8E841C-D542-4685-B2A2-282A39DBD798.jpeg

Ja jag noterade den, snygg och definitivt racing! Fanns till och med någon/några ute här på KS. Hade nog funkat jättefint och var nääästan i tilltänkt prisklass men bara nästan. Har själv äntligen en JLC MUT på ingång så budget till lillebror är begränsad för denna gång :p😇
Få ungen att gilla hojar istället för bilar. Rolex sponsrar F1, Tissot gör detsamma för MotoGP.
Jag följer MotoGP, min grabb följer F1. Tack och lov är han 12 och är nöjd med sin F91W.

FruBr är iväg med jobbet och sparven är hos mormor och morfar, då passar jag på att åka och bada. 😊 Helt ensam på stranden för övrigt. Guld!
PSX_20220630_211527.jpg
PSX_20220630_211346.jpg
Den där klockan får mycket handledstid – och det med rätta! Den är riktigt cool. I alla fall för en klocknörd. ;) Vad säger fru Br? Jag vet vad mitt ex skulle säga om den. 😂
Få ungen att gilla hojar istället för bilar. Rolex sponsrar F1, Tissot gör detsamma för MotoGP.
Jag följer MotoGP, min grabb följer F1. Tack och lov är han 12 och är nöjd med sin F91W.
TagHeuer är väl officiell tidtagare på F1? Eller var det förut? I och för sig dyrare än Tissot, men mil ifrån rollarna.
Doxa har flera modeller, Victorinox Inox, Squale, Spinnaker Dumas och Maranez är de jag kommer på spontant. 😊
Breitling tänkte jag på, men är dåligt insatt i märket. Det kanske vara är pilotklockorna som är gula? Tänkte på Avenger-serien.

Den gula inoxen är ju riktigt cool, men alla du listar har värdiga kandidater. Bra lista! :)
23 grader i luften fortfarande och 20 grader i vattnet. Svårt att klaga! 😁
PSX_20220630_215011.jpg
”Och en rom och cola kostar 10 kr. Nu badar vi, tycker jag.”

Den där klockan får mycket handledstid – och det med rätta! Den är riktigt cool. I alla fall för en klocknörd. ;) Vad säger fru Br? Jag vet vad mitt ex skulle säga om den. 😂

Den gula inoxen är ju riktigt cool, men alla du listar har värdiga kandidater. Bra lista! :)

FruBr bryr sig inte så mycket men detta är nog ingen favorit. Det är definitivt en av mina favoriter dock, som du säger så åker den på väldigt ofta. 😊

Om det vore så väl men fick (tog) i alla fall en öl när jag kom hem! 😁

Var för övrigt inte så fult på andra sidan kullen heller. Inte ofta jag är nere på stranden i Tylösand men idag var det fint!
PSX_20220630_231553.jpg
PSX_20220630_231612.jpg

TagHeuer är väl officiell tidtagare på F1? Eller var det förut? I och för sig dyrare än Tissot, men mil ifrån rollarna.

Breitling tänkte jag på, men är dåligt insatt i märket. Det kanske vara är pilotklockorna som är gula? Tänkte på Avenger-serien.

Vågar inte säga de där ordet som börjar med k men gillar de här jättemycket. De var apkrångligt att få tag i dem med så det avskräcker från att sälja🙈
20220630_214513.jpg

Den Squalen var to die for!
Kommer behöva sälja en njure snart.

Tillbaka
Topp