• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

AndyJ

Panerai
Sånt där käringband här med idag. Spelar ingen roll vad någon säger. I min värld kommer skvalle och vita speedos vara hetast på höstens crawlkurs😁
1656765335307.jpg

Ps. Bilen är inte i närheten av vita monstret @Von har. Avis på den
 

Kreacon

Audemars
Kul att det finns fler som stör sig på detta. :) Levenaig Watches har ju boett, bakboett, urtavla, carrier och komplett krona som handtillverkas i egen verkstad i Olstorp. Även om urverken i regel är köpta har jag inga problem med att säga att klockorna är "handmade in Sweden". Och det är extremt frustrerande när diverse billiga märken marknadsförs som handtillverkade produkter. Tänk så underbart det vore om alla bara kunde vara 100% ärliga i sin marknadsföring.
Bra tanke! jag måste erkänna att 100% ärlig marknadsföring fick mig att dra på smilbanden! Har liksom lite svårt att visualisera hur det skulle kunna se ut. Spånar vidare!
 

PorcoRosso

Breitling
Kul att det finns fler som stör sig på detta. :) Levenaig Watches har ju boett, bakboett, urtavla, carrier och komplett krona som handtillverkas i egen verkstad i Olstorp. Även om urverken i regel är köpta har jag inga problem med att säga att klockorna är "handmade in Sweden". Och det är extremt frustrerande när diverse billiga märken marknadsförs som handtillverkade produkter. Tänk så underbart det vore om alla bara kunde vara 100% ärliga i sin marknadsföring.
Ja, många små och/eller mindre nogräknade märken vill nog framstå som finare/bättre/mer hantverksmässiga än vad dom är. Men samtidigt har ju vi kunder ett ansvar också, skulle Kia börja säga att deras bilar är handgjorda så skulle jag fundera ett extra varv, men när ex. Koenigsegg säger det så känns det mer troligt.
Sen är det klart att vi klocknördar är väldigt insatta och i vissa lägen kan avgöra vad som är vettigt att kallas något visst och vad som inte är det.
 
Senast ändrad:

Knäckehäxan

Panerai
2-Faktor
Min reagerar inte ens på vad jag har för klocka, tycker det låter kul att få lite feedback 😁
Min fru säger att hon inte har någon koll alls. Men Unimaticen tog under en minut innan hon kommenterade
”åh, är det den nya du beställde?” (Saken är att jag aldrig visat eller berättat om den)
-ja…det är den nya
”Fin!”
Frågan är vad jag ska säga när den nya dyker upp 😅🙈😅
 
Topp