Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Frun va det jaFick svidande kritik av frun, så vitt tropic av (ska inte säga vad hon tyckte om det..) och oanvända länken på. Riktigt trevlig faktiskt!
![]()
![]()
Snygg på länk! Ser ut att vara samma lika design som Halios kör på Universa och Fairwind. Hur ser spännet ut?Fick svidande kritik av frun, så vitt tropic av (ska inte säga vad hon tyckte om det..) och oanvända länken på. Riktigt trevlig faktiskt!
![]()
![]()
Riktigt schysst den där!Snygg på länk! Ser ut att vara samma lika design som Halios kör på Universa och Fairwind. Hur ser spännet ut?
Hoppas snart få min Fairwind. Postnord kunde inte läsa så de skickade tillbaka den. Men som tur var är säljaren shysst och hjälper till med ett försök till.
![]()
Lördag headsup/bytes
Smidig grön pjäs, 1/4 kg lätt
![]()
![]()
![]()
Hade sönder kompassen igår när jag skulle byta glas, tog ingen bild på eländet men det betyder att något nytt måste inhandlas.
Åh vad synd
Har ni några bra tips? Eftersom Seiko Atlas är rätt köttig så kanske man ska ersätta med något liknande.
Grattis!Syrran fyller 30. Då blir det automatiskt lite mikro-gtg med gult tema.
![]()
Den är köttig! Hade nog tänkt vänta till efter semestern dock. Har ju redan köpt 3 klockor på några veckor
Den är köttig! Hade nog tänkt vänta till efter semestern dock. Har ju redan köpt 3 klockor på några veckor![]()
Haha pengarna hinner ju knappt landa i plånboken!Då skadar det ju inte med en 4e.![]()
Dom där är ju coola tycker jag!![]()
Hade sönder kompassen igår när jag skulle byta glas, tog ingen bild på eländet men det betyder att något nytt måste inhandlas.
Åh vad synd
Har ni några bra tips? Eftersom Seiko Atlas är rätt köttig så kanske man ska ersätta med något liknande.
Been there, done that.. (tydligen..)Ullared läppstiftsavdelning nästa!![]()
![]()
![]()
Schysst släpp från Longisland.
![]()
Semestern är verkligen högtid för klockköp, särskilt dykare. Så håll i digHaha pengarna hinner ju knappt landa i plånboken!slutar väl med att jag köper två på semestern bara för det..
Gillar den där!Boldr idag, så nöjd med denna för den lilla peng den kostade
Väntar spänt på två nya köp som landar nästa vecka, UW aequorea och en GG-b100![]()
![]()
Jag medDom där är ju coola tycker jag!
Haha ja, kanske är så, får se om jag bränner semesterkassan i Paneraibutiken i FlorensSemestern är verkligen högtid för klockköp, särskilt dykare. Så håll i dig![]()
Kul att det finns fler som stör sig på detta.Det är kanske skillnad att skriva det på tavlan som Constantly gör och att bara skriva det på kartongen? Tullregler bestämmer ju delvis hur sånt här ska göras ur skatteaspekten.
Den enda svenska klockan jag har hemma nu är MALM och där står det inget om "Made in Sweden" på tavla eller boett, däremot "JAPANESE MOVEMENT" på baklocket. Skulle jag skicka en sådan klocka över en tullgräns skulle jag nog däremot förutsättas säga att den är svensktillverkad för att göra rätt på tulldeklarationen. Om de nu är slutmonterade här i byn, men det tror jag de är.
Zelos nya.
![]()
Dom brukar väl ha 24h visning på högersidan? Kanske finns olika varianterMecaquartz eller mekaniskt?
Le France baguette L100Mecaquartz eller mekaniskt?
Dom brukar väl ha 24h visning på högersidan? Kanske finns olika varianter
Le France baguette L100
(La Joux-Perret's new L100)
![]()
Zelos nya.
![]()