• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Renderingar av kommande Trafford Crossroads. Jag tycker i alla fall att den ser riktigt trevlig ut och tror att de brukar vara relativt affordable? Om jag inte minns fel är det @Daydream_ll som har två snygga Trafford sedan tidigare och kanske kan kommentera kring kvalitet osv? 🙂

FB_IMG_1656699608824.jpg
FB_IMG_1656699610830.jpg
FB_IMG_1656699613023.jpg
FB_IMG_1656699615083.jpg
FB_IMG_1656699617789.jpg
FB_IMG_1656699620230.jpg
FB_IMG_1656699622690.jpg
FB_IMG_1656699625161.jpg
FB_IMG_1656699628018.jpg
Helt riktigt, väldigt nöjd med mina 2. Känns gedigna och Trafford gjorde det där lite extra med att bifoga material om de racerförare som var förebild till de klockorna. Den blev ju sedan militärer i brittiska armén. Jag har funderat även på denna modellen 😀

Vilken hade ni valt?

572B3496-D391-4EF8-AF2A-A3B3E335118E.jpeg
MoonSwatch. Bulovan har en massiv L2L, tyvärr.
Min spanare som är i Genève i ett par veckor har inte fått napp än, tycker fortf klockan är ett kul släpp 😊
Men hur stor kan efterfrågan vara egentligen? Det är inte en begränsad upplaga, det finns typ 8 varianter som och hur många utanför klockkretsar känner ens till dem? Det borde snart finnas tillgång så vi utanför Swatch-butikernas städer kan beställa!

MoonSwatch. Bulovan har en massiv L2L, tyvärr.

Men hur stor kan efterfrågan vara egentligen? Det är inte en begränsad upplaga, det finns typ 8 varianter som och hur många utanför klockkretsar känner ens till dem? Det borde snart finnas tillgång så vi utanför Swatch-butikernas städer kan beställa!
Förvisso sant, har tänkt i de banorna också. Men nu har det gått hyfsat lång tid sedan släppet, det kanske är på denna nivån det kommer vara? Lång väntan mellan påfyllningar menar jag. Såklart kommer marknaden bli mättad förr eller senare, men i den här takten känns det som att det kommer dröja..

Förvisso sant, har tänkt i de banorna också. Men nu har det gått hyfsat lång tid sedan släppet, det kanske är på denna nivån det kommer vara? Lång väntan mellan påfyllningar menar jag. Såklart kommer marknaden bli mättad förr eller senare, men i den här takten känns det som att det kommer dröja..
Min kompis har provat Berlin, samt 3 butiker i Paris. I Berlin kom han försent dom hade fått klockor på morgonen. I Paris sa dom ”i slutet av veckan” han var där på en Fredag.. gäller o ha flyt verkar det som

Min kompis har provat Berlin, samt 3 butiker i Paris. I Berlin kom han försent dom hade fått klockor på morgonen. I Paris sa dom ”i slutet av veckan” han var där på en Fredag.. gäller o ha flyt verkar det som
Jag väntar tills de kommer på hemsidan. Det kanske är någon komponentbrist eller leveransproblem som gör att de har svårt att tillgodose efterfrågan. Får hoppas att det släpper snart.

IMG_20220704_113100.jpg

Grova canvasband är guld men är jag ensam i världen om att tycka att alla band, även grövre typer, blir bättre av att vara åtminstone lite avsmalnande mot spännet?
Inte ensam i världen :). Jag tycker i de flesta fall som du att det är snyggare om det smalnar av något tex 22/20 eller 20/18 för annars blir spännet och ringarna påtagligt bredare än bandet i sig. Passar möjligen Panerai då just det är lite av ett signum enl. min åsikt men sen har jag ju ingen sådan :).

Tillbaka
Topp