• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Byteslördag

IMG20220702145033__01__01.jpg
 
I väntan på ev. möjlighet att köpa en annan "plastaklocka" d.v.s. MoonSwatch, så är här en i återvunnen havsplast, biobaserad harts samt soldriven och tillverkad av Timex. Jag gillar egentligen inte urmakerikannibaliserande s.k. "kalsong- & parfymklockor". Den här var dock lite kul... och framför allt gratis. 😜
20220709_180352.jpg
 
Senast ändrad:
FA00FA23-2803-4C93-A832-695D1E90D8AF.jpeg


Inte mitt bidrag till byteslördag då jag inte kan hitta något att störa mig på, helt underbar 🥰

Så har de landat. Knappt hann de plastas av innan nya tavlor åkte i, hade lite svårt med de röda ramarna runt index när övriga accenter är orangea. Riktigt trevligt intryck så här långt. Lite för stel vridring med ganska mycket back play om man ska vara petig. Kommer få mycket tid på armen i sommar.

5FD20E66-488A-4B09-A80C-40806F6D242B.jpeg


23CFEDEA-2FB4-4FC5-8F21-8A7D349DECA9.jpeg


A96EBB32-DDFD-4973-9A94-287B4CC6B490.jpeg

Däremot tar jag gärna kölapp #2 på någon av dessa när du och sedermera @KlockTotte tröttnat, riktigt fräcka och snyggt moddade 🤩 ska du även byta tavla på den inkommande med keramiskt inlägg?
 
I väntan på ev. möjlighet att köpa en annan "plastaklocka" d.v.s. MoonSwatch, så är här en i återvunnen havsplast, biobaserad harts samt soldriven och tillverkad av Timex. Jag gillar egentligen inte urmakerikannibaliserande s.k. "kalsong- & parfymklockor". Den här var dock lite kul... och framför allt gratis. 😜
20220709_180352.jpg
Var hos Swatch i Bologna idag. Kö på en person framför mig, affären öppna en kvart sent pga kassapersonalen va på toa o sket. Personen innan mig ville serva sin Swatch system51 han köpt för två år sen. Ingen Moonswatch i butiken (förutom i monter) 😞
 
Var hos Swatch i Bologna idag. Kö på en person framför mig, affären öppna en kvart sent pga kassapersonalen va på toa o sket. Personen innan mig ville serva sin Swatch system51 han köpt för två år sen. Ingen Moonswatch i butiken (förutom i monter) 😞
Jag har en "springare" i Tyskland som kollar av läget i några tyska städer, men inget napp än. Det var han som skickade Adidasklockan, vilken han själv hade fått då han jobbar med sponsring och sportevent.
 
Jag har en "springare" i Tyskland som kollar av läget i några tyska städer, men inget napp än. Det var han som skickade Adidasklockan, vilken han själv hade fått då han jobbar med sponsring och sportevent.
Jag ger Florens ett försök imorgon sen ger jag upp. Får jag tag i en kommer jag ge den till min polare i vilket fall. Han vill ha den mer än vad jag vill. Har lyckats se en Mission to Saturn idag på en handled iaf. Alltid något 😝
 
Tillbaka
Topp