• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Näpp! Den infon är för oss långlyssnare 😘
ezgif-2-24bf8d4a4d.gif

Jahopp, då ligger man här och lider igen 😬
Slöjdat till ett fegissnöre för exakt 0:-...eller ja, allt i frugans sylåda är väl gratis? (återstår att se :nailbiting: )
rCeU89G.jpg

Öh, alla tre stift borde väl vara säkrade om olyckan skulle vara framme, eller har jag missat nåt?...igen 😂
UbR5VAe.jpg

pFehje0.jpg

Jo alltså ja, men det har ju inte alltid varit så. Äh, strunt i det, hokus pokus...tar av mig läsglasögonen så ser jag ingenting 🫣

Nä konstruktionen på 7549 är ju mö smartare då indexringen är fixerad i ett spår i tavlan istället för i boetten som på SKX. Men det vet du ju såklart redan...

I egenskap min yrkestitel tryckare så tänker jag "misspass" när jag ser lysmassan. 😆

Idag fyller jag år och vilken födelsedag sen! Synchron Military fick följa med på äventyr när vi gosade med får...
PSX_20220712_211525.jpg

...snorklade och badade (till och med FruBr snorklade idag!)...
PSX_20220712_185534.jpg
PSX_20220712_185742.jpg

...sen byggde vi Lego...
PSX_20220712_185358.jpg

...och sist så blev det glass! 😊
PSX_20220712_211647.jpg
Grattis i efterskott! Verkar ha varit en förträfflig dag! 🥳
Fick hem ett nytt Cuda för test från @R.Capac.
Och precis som han skriver så är detta nya något styvare än tidigare Cuda som vi båda har.
Att även Cuda skiljer i kvalité jämfört med tidigare band är egentligen inget konstigt. Då både Isofrane och Borealis inte längre håller samma gummiblandning så borde även Cuda drabbas av samma fenomen.
Jag är väl inte mycket till "testpilot" egentligen. Men håller mig till @MaBr's tidigare recension och ordningsföljd.
1. Isofrane
2. Borealis
3. Cuda (Om än de tidigare för detta nya kan nästan jämföras med cousins. Med betoning på nästan)

Det finns andra modeller som håller bra kvalité. Det som följde med Aquatico Sea Star Brons (som nu @TerryTee äger?) är riktigt bra. Men inget namn på det så ingen aning om vem som ligger bakom.

Missat något? Varsågod och fyll i ✌🏻😊

Från vänster:
Borealis, Isofrane, Isofrane Grön, Nya Cuda Grön (Färgåtergivning inte helt korrekt)
IMG_20220712_210717.jpg

Här ser man lite skillnaden på "fjong" 😅 i banden. Cuda är helt nytt så inte helt rättvist kanske men det är styvt.
IMG_20220712_210707.jpg

Det har blivit ett gäng av denna modell i samlingen 😅
IMG_20220712_210730.jpg
Tack för recensionen! Matnyttigt!

Tillbaka
Topp