• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

1657818238561.jpeg
Den är trevlig den där

Har en fundering som ni i denna fantastiska tråd kanske kan hjälpa mig med? Jag vet inte annars vem jag ska fråga🥺.
Jag har en Victorinox Chrono kvarts som redan sen den var ny tjuvstannat då och då och starta av sig själv för att till slut nu vara stendöd. Ingen garanti kvar. Kronografen funkar så det är inte batteriet och visarna har inte heller fastnat. Lokala uris tittade som hastigast då han kollade batteriet och sa att man förmodligen måste byta verket.

Klockan är i princip oanvänd så tänkte att jag skulle ge den en chans att komma tillbaka till livet. Några tips? Någon hobbyuris som vill ta sig an den och få en slant😍?

Kastar ut en lina bara och ser om jag kommer någon vart. Tack för att ni lyssnade :).

20220715_103221.jpg

Kan det vara Edward och Jorma? Diggade mest Super-Mac, Känguru Kid och Bullen, även Benny Guldfot var underhållande...Johnny Puma!
Bläddrade förbi Skid Solo och nån hockeygrej, Stefan nånting 🤔
lVI3fyC.jpg
Jag var mest intresserad av Melchester Rovers med Roy Race i spetsen. Prenumererade från 1967 till 1972 då jag tog körkort (jisses..., det är ju femtio år sen 😲) och då blev det tjejer samt eget fotbolls- & hockeyspelande.

Här om dagen kom det ett paket ”färska dadlar” från @Npd, tack för snabb leverans! tur innehållet var trevligare än så😄 välidgt trevlig klocka som suttit på armen sedan paketöppning och lär sitta där största del av sommaren👍🏼 Trevlig fredag på er!
398C9A63-EE1E-430E-BC0E-075758D812F7.jpeg
616CCEF3-5BF5-45A6-9F27-03CE12EA0DD7.jpeg

Har en fundering som ni i denna fantastiska tråd kanske kan hjälpa mig med? Jag vet inte annars vem jag ska fråga🥺.
Jag har en Victorinox Chrono kvarts som redan sen den var ny tjuvstannat då och då och starta av sig själv för att till slut nu vara stendöd. Ingen garanti kvar. Kronografen funkar så det är inte batteriet och visarna har inte heller fastnat. Lokala uris tittade som hastigast då han kollade batteriet och sa att man förmodligen måste byta verket.

Klockan är i princip oanvänd så tänkte att jag skulle ge den en chans att komma tillbaka till livet. Några tips? Någon hobbyuris som vill ta sig an den och få en slant😍?

Kastar ut en lina bara och ser om jag kommer någon vart. Tack för att ni lyssnade :).

20220715_103221.jpg
Öppna baklocket, läs på urverket vad det heter. Googla numret och klicka hem urverket. Byt själv (Youtube) eller be uris. Verket kostar max 300 kr. Piece of cake 👌

Öppna baklocket, läs på urverket vad det heter. Googla numret och klicka hem urverket. Byt själv (Youtube) eller be uris. Verket kostar max 300 kr. Piece of cake 👌
piece of cake för uris eller för dig? kvartsverk i synnerhet kronografer kan vara ett rent h..vete att lossa tavla och små visare och återmontera på nya verket.
Urmakare är oftast ganska kostsamt så förmodligen billigare att köpa ny klocka, just sayin 😉

Tillbaka
Topp