• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

piece of cake för uris eller för dig? kvartsverk i synnerhet kronografer kan vara ett rent h..vete att lossa tavla och små visare och återmontera på nya verket.
Urmakare är oftast ganska kostsamt så förmodligen billigare att köpa ny klocka, just sayin 😉
Jo, iofs sant. Tänkte inte på att det var en kronograf så du kan ha rätt här.
Personligen skulle jag bara kastat den, men antog att det fanns ett stort affektionsvärde här. 🤷‍♂️

• Like
Reactions: v0n
Jo, iofs sant. Tänkte inte på att det var en kronograf så du kan ha rätt här.
Personligen skulle jag bara kastat den, men antog att det fanns ett stort affektionsvärde här. 🤷‍♂️
också sant, kan ju finnas affektionsvärde och har ingen aning om prisbild på klockan ifråga, eller om den ens finns tillgänglig 🤷

Öppna baklocket, läs på urverket vad det heter. Googla numret och klicka hem urverket. Byt själv (Youtube) eller be uris. Verket kostar max 300 kr. Piece of cake 👌
Tack före tipset. ETA G10 211 v8 kan jag utläsa. Nu ska jag söka efter urverk!
20220715_132358.jpg

Kan inte bestämma mig riktigt vilket jag tycker är bäst på den här.
Orange tropic eller blått scuba.
Vad tycker ni?
20220709_100548.jpg
20220709_115021.jpg

Det orange matchar ju siffrorna i bezeln!

Det enhälliga utlåtande blev ju klar dominans för det orangea tropicbandet. Jag satte givetvis på det blå istället. Förlåt.
Nu har jag fallit till föga och tar det orangea.
20220715_144845.jpg

Det blå hamnade nu på tunnan med orange bezel istället.
Blått och orange på båda klockorna alltså.
20220715_144938.jpg

Nu får ni bestämma vilken jag ska ta ikväll.

tissot_seastar_bor_bracelet_2.jpg

När jag satt på mig den här så börjar jag fundera på om det inte vore bättre att alltid köra den med här typen av klockor. Oerhört skön att ha på sig. Väger knappt någonting, det går att ha bilhandlarhäng på länken utan att det känns svajigt på något vis. Otroligt tunn är den också tack var det manuella verket.

Sen passar storleken ärligt talat bättre min handled än de dykarur som jag i vanliga fall placerar där. Nåja i morgon så är jag väl tillbaks med ett 200 grams fläskmonster. Konsekvens är nog inte min starka sida. :)

Tillbaka
Topp