Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såg onekligen trevlig ut. 2k i pre-order incitament känns på tok för litet mtp att leverans är om ett år. Jag är intresserad men väntar nog till de är släppta innan man binder upp dem pengarna till ett frtf ungt märke. Eller är det ngt jag missat med denna pre-order?Bildsläpp på svenska Celegins Draken Kronograf. Ser väldigt lovande ut med SW510-verket. Förköp via Celegins hemsida. Jag har tingat en. Nån mer som hakar på?
Fin! Men hade inte du blivit delägare i märket? Då får du väl ändå ett ex?Bildsläpp på svenska Celegins Draken Kronograf. Ser väldigt lovande ut med SW510-verket. Förköp via Celegins hemsida. Jag har tingat en. Nån mer som hakar på?
Sommarklocka no1? Och frän boett också.Alltså..., det är ju inte allt för otrevligt idag. HaGoEftermiddag!
Jahopp, då var det dags att ta sig an nästa personliga nemesis, nämligen kronografer. Var ska det här sluta
Tack igen @Kreacon för fröet du sådde ...alla borde utmana sina normala preferenser emellanåt, do it!
Philip Seahorse, 40mm ish troligtvis 90-tal nånting
Tack! Ja, jag tycker att BOLDR har ett kul formspråk.Sommarklocka no1? Och frän boett också.
Jag hade ett 19mm. Det var från Vario och jätteskönt men det blev lite monotont ja.Jo länken funkar men var sugen på att se den på lite andra band denna gång, hade den bara på länk sist jag ägde den
Jodå, matchar mig ganska bra faktiskt haha!Passar dig, menar då inte du är sleten och go men kanske du är också iof
Delar din åsikt kring kronos, inte min grej heller oftast men ibland är de goa typ den jag hade förra sommaren som användes mkt (tät med)
Gött! Den där var ju kool på riktigt. Jobbar för närvarande stenhårt på att utmana mig själv här!Jahopp, då var det dags att ta sig an nästa personliga nemesis, nämligen kronografer. Var ska det här sluta
Tack igen @Kreacon för fröet du sådde ...alla borde utmana sina normala preferenser emellanåt, do it!
Philip Seahorse, 40mm ish troligtvis 90-tal nånting
Du har absolut en poäng. Klockan borde ligga högre i listpris, kanske ska höja det till 17.5k (fortfarande långt under vad klockor med SW510 ligger på annars). Kan inte göra så mycket förköpspriset - det mosvarar inköps- och tillverkningskostnad plus momsSåg onekligen trevlig ut. 2k i pre-order incitament känns på tok för litet mtp att leverans är om ett år. Jag är intresserad men väntar nog till de är släppta innan man binder upp dem pengarna till ett frtf ungt märke. Eller är det ngt jag missat med denna pre-order?
En annan sak jag funderar på, man nämner flertalet gånger att man är en svensk tillverkare, vad är det som tillverkas i Sverige? Har du koll?
Man kan tro det. Men faktum är att jag tingade mitt ex innan jag hade något som helst samröre med Celegin.
Du får höja till 25k om du så vill. Frågan är dock vad är kunderna villiga att betala? Priset sett till spec. är absolut inte dåligt, tvärtom. Samtidigt kan man få en bättre beg. SINN 103 för 17,5k så konkurrensen hade minst sagt varit hårdare..Du har absolut en poäng. Klockan borde ligga högre i listpris, kanske ska höja det till 17.5k (fortfarande långt under vad klockor med SW510 ligger på annars). Kan inte göra så mycket förköpspriset - det mosvarar inköps- och tillverkningskostnad plus moms
Du har helt rätt och jag kan villigt erkänna att prissättning i dagens marknad för ett nytt entusiastmärke inte är enkelt. Tackar för jämförelsen med SInn - är Sinn-entusiast och -samlare privat. Har aldrig varit särskilt förtjust i 103:ans boett (sett från sidan samt poleringen). Har en Sinn 155 Dark Star, men den kostade betydligt mer än 17.5kDu får höja till 25k om du så vill. Frågan är dock vad är kunderna villiga att betala? Priset sett till spec. är absolut inte dåligt, tvärtom. Samtidigt kan man få en bättre beg. SINN 103 för 17,5k så konkurrensen hade minst sagt varit hårdare..
Flera micro-märken har nu uppdelad betalning, ex. 50% som man erlägger nu och resten vid leverans. Är det ett alternativ eller måste man lägga hela summan nu?
Jag misstror inte dig, att ni inte kommer att leverera. Men företaget har varit registrerat hos bolagsverket sedan okt 21. Vad finns det för garantier?
Jodå, matchar mig ganska bra faktiskt haha!
Lustigt att du nämner Sector, har en Underlab med liknande boett (samma?) på väg från Sectorlandet #1 Italia
Skulle tro den du hade har samma urverk som PhilipWatchen, kolla datumet kl4 som har samma horisontella datumskiva
Ogillar ord som fynd, kap och liknande men Sector är ju ganska underskattat och går därmed oftast för löjligt små pengar. Finns guldkorn där helt klartJa kan nog stämma, tyckte sectorn var väldigt trevlig och mkt kvalite för typ en femhundring