• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Håller med dig helt klart. Finns dock en bra grund gå vidare på. Osäker vem de riktar sig mot men med lite fler förbättringar designmässigt så kanske det öppnar vägen för fler. För de tvåtusen klockan kostade är jag ändå nöjd med vad den ger, både i finish och känsla. Estetiskt går det alltid hitta något som stör men utförandet känns bra för pengen. Önskar bara denna blå fanns i 38mm, det känns som den perfekta storleken.

En design som denna, med blå färgad lume och index samt i stål/pvd vore annars trevligt för egen del (kanske bara jag iof). Tycker visarna var bättre här.
https://d1milano.com/collections/man/products/polycarbon-40-5-mm-pcrj07
Fanns faktiskt fina kombinationer där, synd de inte har riktiga bilder bara. Är iofs ingen potentiell kund men denna är ju tuff. Lite väl mycket Genta men är det vad man vill ha så.
D1_Milano_-_01-SKRJ02-Front_1200x.png

Yema har diskuterats en del på sistone och jag tänkte bara tipsa om en reklam som dök upp i mitt flöde. Man får tydligen 10% rabatt på sitt första köp och enligt hemsidan är det bara att kontakta dem för att få en rabattkod.

Yema har diskuterats en del på sistone och jag tänkte bara tipsa om en reklam som dök upp i mitt flöde. Man får tydligen 10% rabatt på sitt första köp och enligt hemsidan är det bara att kontakta dem för att få en rabattkod.
Stämmer bra. Koden går dock inte att använda om man inte registrerat sin e-postadress först :)

Hur många Navygrafer kommer att hitta hit till KS, två är det än så länge iallafall va?

Har du alltid klockorna så löst/långt ner på handleden? Testat att bära dem ovanför knölen?
Ingen fara. Jag misstänker att hur man bär sin klocka beror rätt mycket på storleken på klockorna. Jag började nog bära dem högre när jag köpte mindre ur, och sedan applicerades detta även på de större uren.

Mer eller mindre alltid hängandes lite nedanför knölen. Bekvämast så på min handled i vartfall. När jag däremot bär små vintage pjäser (inte jätteofta, men ändå) kan de få åka upp lite. Så tror du har helrätt med storleken - en tunn 34 sitter ändå görbra lite högre upp :)

Överraskande är denna wotd :angel:. Tvättad från plast och iklädd pjamas (tycker den passar bra). Ny dress på väg, vardagsklädseln (länk) kommer väl så småningom. Första intryck är riktigt bra. Välgjord. :cool:
IMG_20190514_092323_9.jpg

IMG_20190514_092328_6.jpg
@kjesul du som nyligen beställde från Zelos, hur fungerade det med betalning och leverans? Vilken kurs fick du samt tillkom ytterligare paypal avgifter? Om man får fråga, vad landade kalaset på efter tull och moms. Är själv intresserad av en Horizons GMT och vill bara säkerställa att jag räknat rätt :) När jag gör en snabb beräkning så hamnar jag kring 8 kSEK.

@kjesul du som nyligen beställde från Zelos, hur fungerade det med betalning och leverans? Vilken kurs fick du samt tillkom ytterligare paypal avgifter? Om man får fråga, vad landade kalaset på efter tull och moms. Är själv intresserad av en Horizons GMT och vill bara säkerställa att jag räknat rätt :) När jag gör en snabb beräkning så hamnar jag kring 8 kSEK.
Transporten var kanoon med fedex. Snabbt och de fakturerar moms efter leverans (det ni, PN:p). Dessutom kom de till jobbet istället när ingen var hemma, ringde innan. Måste kolla hemma men tror det gick på 3-4 arbetsdagar med helg emellan från Singapore. Och Elshan skickade innan utlovad tid. Elshan är trevlig och svarar på mejl. Återkommer när jag kollat vad och hur jag betalade.

Wotd. Blå himmel, blå jacka, blå skjorta, blå klocka, borde det inte vara blå natur? Havet! :cool:
Apropå, bär alltid klockan ovanför knölen :). Motvalls :p
IMG_20190521_091334_3.jpg
Jag har tidigare haft klockan på/nedanför "knölen" men efter att ha dragit omkull på cykeln och tagit emot mig med händerna så insåg jag att det inte var ett dugg skönt att ha klockan så långt ned så nu sitter den högre upp.
De få tillfällen jag faktiskt får bära klocka just nu....

Skulle köpt begagnat, har fått för mig frakten är extremt dyr från EU-sidan (~40euro)...

Edit: citerade fel person skulle va till @rambo_amadeus

Tack för infon. Är absolut ingen panik. Avvaktar isf tills någon beg. dyker upp på KS :)

Någon här som är medlem på uhrforum? Är intresserad av en klocka men kan inte kontakta säljaren :/ Hade blivit medlem men man måste man svara på 3 frågor för att bli godkänd (på tyska dessutom) :)

Transporten var kanoon med fedex. Snabbt och de fakturerar moms efter leverans (det ni, PN:p). Dessutom kom de till jobbet istället när ingen var hemma, ringde innan. Måste kolla hemma men tror det gick på 3-4 arbetsdagar med helg emellan från Singapore. Och Elshan skickade innan utlovad tid. Elshan är trevlig och svarar på mejl. Återkommer när jag kollat vad och hur jag betalade.

Transporten gick ännu fortare än jag sa: den skeppades fredagen den 10 maj från singapore och landande på mitt jobb måndagen den 13 maj på min lunch (efter överenskommelse!) Fedex YEESSSS.

Edit: Moms och tull kom på faktura och skall betalas senast den 27 maj. :D

Tillbaka
Topp