• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag väntar på en Hamtun Nanuk. Frågan är bara vilken man ska välja när det är dags? Svart eller vit? Jag kan inte bestämma mig.:confused:
ZYLD108E.jpeg

uEscWNmk.jpeg

Vit! :)

Jag väntar på en Hamtun Nanuk. Frågan är bara vilken man ska välja när det är dags? Svart eller vit? Jag kan inte bestämma mig.:confused:
ZYLD108E.jpeg

uEscWNmk.jpeg
Svart är ALLTID (nu har jag lagt detta i fet stil, och understruket så ingen j-vel ska missa detta viktiga budskap:rolleyes:) det tråååååkigaste valet!:) (Svart är dessutom en av de mest svårmatchande "färgerna", i motsats till vad de flesta tror...men det förutsätter att man faktiskt bryr sig om färgmatchning....)

Så...vit FTW!;)

Nytt mn band på SD! Grymt trevligt band @Hans Beck men det får nog snällt vänta på någon annan klocka (typ skx) för helsons luggar tog över det helt...
A8F9CB6A-6DA5-4753-92E3-783509FE1B6C.jpeg

Vad ska jag då ha? Gillar ju inte isofranestilen även fast det funkar. Sjukt besviken att inte kunna ha länken :(
En universal länk med raka ändlänkar? Watchgecko har många trevliga varianter

En universal länk med raka ändlänkar? Watchgecko har många trevliga varianter

Blir nog samma känsla som med bandet på nu. Luggarna tar över:
1B016391-4BB8-4AA4-9E6A-3BEF3A2D898C.jpeg
F5782011-454A-4299-A5AF-A2BD2DA451B2.jpeg

Kanske ett zuludiver flat vent kan funka, eller waffle. Måste bygga en del tjocklek och höjd. Annars får jag köpa ett cudagummi som de kommer med ändå eller någon vettig förlängningspänne till länken.

Snyggt! Jag väntar med spänning på min ”beställde likadan” men tog inga extra band, stod att den skulle komma med ett gummi men inte vilket men hoppas på svart eller mörkblå
Det som hänger med är läder på utsidan och gummi på insidan. Vill du ha gummit i olika utföranden som Lindell visa så får man lägga på cirka $15. Gick att göra i efterhand så jag gjorde det :)

Det som hänger med är läder på utsidan och gummi på insidan. Vill du ha gummit i olika utföranden som Lindell visa så får man lägga på cirka $15. Gick att göra i efterhand så jag gjorde det :)
Jaha det hade jag missat, fanns det inga bra bilder på läder/gummi bandet? Såg bara en liten bild längst ner, funderar på om det är värt att lägga till nått annat om just det inte passar mig

Svart är ALLTID (nu har jag lagt detta i fet stil, och understruket så ingen j-vel ska missa detta viktiga budskap:rolleyes:) det tråååååkigaste valet!:) (Svart är dessutom en av de mest svårmatchande "färgerna", i motsats till vad de flesta tror...men det förutsätter att man faktiskt bryr sig om färgmatchning....)

Så...vit FTW!;)
Word!

Nytt mn band på SD! Grymt trevligt band @Hans Beck men det får nog snällt vänta på någon annan klocka (typ skx) för helsons luggar tog över det helt...
A8F9CB6A-6DA5-4753-92E3-783509FE1B6C.jpeg

Vad ska jag då ha? Gillar ju inte isofranestilen även fast det funkar. Sjukt besviken att inte kunna ha länken :(
Har du kollat om deras nya clasp med glidelock passar? Kanske är större inställningsmöjlighet på ett sådant. Släng iväg ett mail och fråga.
Verkligen synd om du inte skulle kunna använda länken.

Blir nog samma känsla som med bandet på nu. Luggarna tar över:
1B016391-4BB8-4AA4-9E6A-3BEF3A2D898C.jpeg
F5782011-454A-4299-A5AF-A2BD2DA451B2.jpeg

Kanske ett zuludiver flat vent kan funka, eller waffle. Måste bygga en del tjocklek och höjd. Annars får jag köpa ett cudagummi som de kommer med ändå eller någon vettig förlängningspänne till länken.

Frågan är om det inte skulle funka med läder typ i panna-stil? Tjockt och distressed? Men du kanske inte vill ha läder på dykare. Synd med länken :( Luggarna är verkligen speciella på denna klocka, blir så tydligt när du tagit av länken.

Frågan är om det inte skulle funka med läder typ i panna-stil? Tjockt och distressed? Men du kanske inte vill ha läder på dykare. Synd med länken :( Luggarna är verkligen speciella på denna klocka, blir så tydligt när du tagit av länken.

Har du kollat om deras nya clasp med glidelock passar? Kanske är större inställningsmöjlighet på ett sådant. Släng iväg ett mail och fråga.
Verkligen synd om du inte skulle kunna använda länken.

Kan ju fråga men iof inte sugen att lägga ytterliggare cash på den (gissar ett spänne kostar minst 40-60$) och så funkar det kanske inte heller.

Nåväl nog länk eller flipp kanske det blir. Mest sur på den just nu ändå :banghead:

Edit: får testa en sådan här isf, rätt fult på men nog bästa lösningen...
C3923992-7DB0-43C1-817A-17560C63754D.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp