Sjukt.Nu blev jag plötsligt väldigt osäker på min manlighet för det här känner jag fan inte igen...
De har ju ritat den alldeles för stor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt.Nu blev jag plötsligt väldigt osäker på min manlighet för det här känner jag fan inte igen...
Nice! En sån där kanske man skulle skaffa.Zelos kommande "field-watch" Aurora.
""Introducing the Zelos titanium field watch, the Aurora which was nicknamed after the Antarctic exploration vession of the 1900s and also the brilliant polar lights. It’s also our first anti-magnetic timepiece, with the movement housed in a soft iron inner case.
To solve the never-ending debate about the ideal watch size, I’ve decided to offer it in a 38mm and 42mm case size. These have different dial variants except for the black and teal which are offered in both sizes. These dials feature all new textures and colors as well, based on suggestions from you guys in the group. The aventurine in 38mm has printed indices instead of cutouts like the others due to the fragility of the material.
The case design is our take on the GADA timepiece, featuring a brutalist style case without polished chamfers that many other zelos designs feature. A huge, notched crown is super easy to manipulate and the sandwich dial with large cardinal applied indices offer great legibility. The clasp is an all new quick release style that’s a bit smoother to operate and smaller than previous styles.
The Aurora is a spec beast and will be priced at around $399 for the launch. Planning to drop these by mid-late sept.
Quick specs
Titanium case and bracelet with 1200HV hardening
200m WR
Antimagnetic with soft iron inner case– testing in progress to achieve 80,000 A/m resistance
Miyota 9039 (no ghost date position)
38mm dia, 45mm L2L, 12mm thick
42mm dia, 49mm L2L, 12.4mm thick
New quick release clasp
C3/BGW9 lume, lumed crown
Sapphire flat crystal
Söker med ljus och lykta efter en guld, ser riktigt fin ut!Lorier Falcon hade fin grön tavla med. Hoppas den kommer tillbaka.
Jag var ute med min guldiga med svart tavla idag
Ja konstigt att de inte verkar komma en Falcon i guld igen. De här har Lorier på gång:Söker med ljus och lykta efter en guld, ser riktigt fin ut!
Teal tavlan är läcker!Zelos kommande "field-watch" Aurora.
""Introducing the Zelos titanium field watch, the Aurora which was nicknamed after the Antarctic exploration vession of the 1900s and also the brilliant polar lights. It’s also our first anti-magnetic timepiece, with the movement housed in a soft iron inner case.
To solve the never-ending debate about the ideal watch size, I’ve decided to offer it in a 38mm and 42mm case size. These have different dial variants except for the black and teal which are offered in both sizes. These dials feature all new textures and colors as well, based on suggestions from you guys in the group. The aventurine in 38mm has printed indices instead of cutouts like the others due to the fragility of the material.
The case design is our take on the GADA timepiece, featuring a brutalist style case without polished chamfers that many other zelos designs feature. A huge, notched crown is super easy to manipulate and the sandwich dial with large cardinal applied indices offer great legibility. The clasp is an all new quick release style that’s a bit smoother to operate and smaller than previous styles.
The Aurora is a spec beast and will be priced at around $399 for the launch. Planning to drop these by mid-late sept.
Quick specs
Titanium case and bracelet with 1200HV hardening
200m WR
Antimagnetic with soft iron inner case– testing in progress to achieve 80,000 A/m resistance
Miyota 9039 (no ghost date position)
38mm dia, 45mm L2L, 12mm thick
42mm dia, 49mm L2L, 12.4mm thick
New quick release clasp
C3/BGW9 lume, lumed crown
Sapphire flat crystal
Jag hittade en till bild på teal-tavlan:Teal tavlan är läcker!
Nämen, upptäckte en liten skada på bezeln klockan 10.
Vad tycker ni?
Ska jag försöka fylla i med lite svart färg eller låta den vara?
Jag hade låtit det varaNämen, upptäckte en liten skada på bezeln klockan 10.
Vad tycker ni?
Skaffa dig en Posca-penna utan att passera gå. Det irriterar dig, annars hade du inte frågatNämen, upptäckte en liten skada på bezeln klockan 10.
Vad tycker ni?
Bra tips tack.Skaffa dig en Posca-penna utan att passera gå. Det irriterar dig, annars hade du inte frågat
När man minst anar det, tror inte det är så många som vet exakt när olyckan är framme (annars hade man inte gjort det? )Bra tips tack.
Mja, mest förvånad för minns inte att jag slagit i något?
Lutar åt att den får vara, närsynt och lite skakig på handen så risk att det blir pajigt .
Får göra som ungarna när de var små och inte ville stå för något de gjort; total förnekelse.När man minst anar det, tror inte det är så många som vet exakt när olyckan är framme (annars hade man inte gjort det? )
Posca är annars väldigt enkel att hantera. Spetsig spets och bara att torka av eventuellt kladd innan det torkat
Det var inte jag och förresten var det ingen som såg migFår göra som ungarna när de var små och inte ville stå för något de gjort; total förnekelse.
-Det var inte jag!
En annan klassiker som myntades av min son efter en lååång tjafsig "dialog" om någon skitsak. Han tyckte typ vänster och jag VISSTE att det var höger som var det korrekta svaret. Så kände att sista ordet blev mitt, då svarar den lille jäveln(8-9 år gammal vid den tiden);Det var inte jag och förresten var det ingen som såg mig
LIP Churchill kanske är ett alternativ? 24x42mm. Finns i lite olika utföranden, men den här är nog trevligast.Vad säger vi om denna? Lite sugen, svårt hitta rektangulära klockor i ~25mm (som är bästa storleken)
Härligt!Lite bilder från helgens äventyr med @v0n när vi åkte på en kurs i fridykning tillsammans. Sjukt härligt äventyr och Synchron Military satt på hela tiden.
Plattformen som vi dök ifrån. Där nere på 20+ meter var vi och vände på bara ett andetag.
Avfärdsbilden!
Avslutade med öl och burgare på O'Learys medan jag väntade på tåget hem.
Sjukt coolt att Kramer från Seinfeld var med också
Och att @Cosmo skickar in en på den kommentarenSjukt coolt att Kramer från Seinfeld var med också
Cosmo Kramer i båten! Vågat!Lite bilder från helgens äventyr med @v0n när vi åkte på en kurs i fridykning tillsammans. Sjukt härligt äventyr och Synchron Military satt på hela tiden.
Plattformen som vi dök ifrån. Där nere på 20+ meter var vi och vände på bara ett andetag.
Avfärdsbilden!
Avslutade med öl och burgare på O'Learys medan jag väntade på tåget hem.