• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Härligt!
Låter som en kul kurs.
Hur kallt är det därnere?
Skön båt 👌🏽
Ja, det var helt fantastiskt. Båten var...funktionell! 😁 Det var runt 14 grader enligt @v0n's klocka så inte så farligt, man är ju inte nere mer än några sekunder på det djupet. Affordable dykdator också!
WuMKurL.jpg


Sjukt coolt att Kramer från Seinfeld var med också :cool: 🤭:hilarious:
Haha, inte helt olikt! 😂 Det är han som höll i kursen, Sebastian Näslund. Sjukt duktig fridykare som tävlat i VM och både seglat över Atlanten i en segelbåt som han själv byggt samt bestigit Everest. Riktig äventyrare!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sebastian_Näslund

Cosmo Kramer i båten! Vågat!

Men vad kul för er att djupdyka mer i era intressen. Och fina bilder!
Haha, tack! Väldigt vågat, han är ju rätt stirrig. 😁
 
Lite bilder från helgens äventyr med @v0n när vi åkte på en kurs i fridykning tillsammans. Sjukt härligt äventyr och Synchron Military satt på hela tiden. 😊
PSX_20220822_111955.jpg

PSX_20220822_112012.jpg

PSX_20220822_110832.jpg

PSX_20220822_110910.jpg


Plattformen som vi dök ifrån. Där nere på 20+ meter var vi och vände på bara ett andetag. 😁
PSX_20220822_110054.jpg


PSX_20220822_105809.jpg
Ja, det var en magisk helg sanna mina ord. Glömde själv bort allt som har med klockor att göra...eller med någonting att göra för den delen. Galet mysigt var det 🤗
Av få bilder jag tog så blev det en på en 4 meters "segelbåt" som korsat Atlanten två gånger. Inget för sillmjölkar dvs...
jvCr57k.jpg

...och en på Kramer
ZsmJ91I.jpg

Klocka hade jag på mig, @MaBr står för den bilden 🥴
K1UcTIY.jpeg
 
Ja, det var en magisk helg sanna mina ord. Glömde själv bort allt som har med klockor att göra...eller med någonting att göra för den delen. Galet mysigt var det 🤗
Av få bilder jag tog så blev det en på en 4 meters "segelbåt" som korsat Atlanten två gånger. Inget för sillmjölkar dvs...
jvCr57k.jpg

...och en på Kramer
ZsmJ91I.jpg

Klocka hade jag på mig, @MaBr står för den bilden 🥴
K1UcTIY.jpeg
Det vita framför klockan- är det ett cyklop?
 
Ja, det var helt fantastiskt. Båten var...funktionell! 😁 Det var runt 14 grader enligt @v0n's klocka så inte så farligt, man är ju inte nere mer än några sekunder på det djupet. Affordable dykdator också!
WuMKurL.jpg



Haha, inte helt olikt! 😂 Det är han som höll i kursen, Sebastian Näslund. Sjukt duktig fridykare som tävlat i VM och både seglat över Atlanten i en segelbåt som han själv byggt samt bestigit Everest. Riktig äventyrare!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sebastian_Näslund


Haha, tack! Väldigt vågat, han är ju rätt stirrig. 😁
Sebastian har även åkt med mig i min fultvättade bil Göteborg -> Stockholm för många år sen. Ännu ett av hans äventyr 😂

Trevlig kille!

Min dykarklocka:
495A0DB3-25F1-4628-8C61-1935708B8479.jpeg
 
Sebastian har även åkt med mig i min fultvättade bil Göteborg -> Stockholm för många år sen. Ännu ett av hans äventyr 😂

Trevlig kille!

Min dykarklocka:
495A0DB3-25F1-4628-8C61-1935708B8479.jpeg
Har man sett hur han bor så är en otvättad bil det minsta problemet i världen, haha. 😁 Vilket jäkla ställe för övrigt, alla borde besöka det!

Hur bärs förresten en sån Yema? De är ganska raka i boetten va?
 
Har man sett hur han bor så är en otvättad bil det minsta problemet i världen, haha. 😁 Vilket jäkla ställe för övrigt, alla borde besöka det!

Hur bärs förresten en sån Yema? De är ganska raka i boetten va?

8B998669-DC26-4CBF-ACDE-C94CAA555205.jpeg


Ja, de har väldigt rak boett. Jag har ett perfekt ”hål” i handleden för Superman att landa i.

0AD179A7-110A-4293-B900-7BAF3021D548.jpeg

E70F2C77-8C4F-42AE-AB5E-B1221752B545.jpeg

FD18A389-711F-4020-80EA-7EE2CD410E04.jpeg

39 mm Superman som är 48 mm lång, på 18.5 cm handled.
 
En annan klassiker som myntades av min son efter en lååång tjafsig "dialog" om någon skitsak. Han tyckte typ vänster och jag VISSTE att det var höger som var det korrekta svaret. Så kände att sista ordet blev mitt, då svarar den lille jäveln(8-9 år gammal vid den tiden);
"- inte i min hjärna"

9F9EC033-8451-4D9E-A959-B2E26BAADF0E.jpeg
Shit va dingen lyser änd hit 😰
 
Tillbaka
Topp