• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sista bilden, påväg till nästa deltagare i form av @MaBr :)
BC5B4292-68B2-4FF9-8823-A5C4204EDC2E.jpeg

Jag hade kunnat sälja min själ (om jag hade någon) för den silvriga. Den blåa är inte heller fel så jag hade kunnat tänka mig en sån också. Perfekt storlek på 39mm!
SQUALE_PAGEANDCOOPER_VINTAGE_MASTER_BLACK_GROUP2.jpg

SQUALE_PAGEANDCOOPER_VINTAGE_MASTER_SILVER_DIAL4.jpg

SQUALE_PAGEANDCOOPER_VINTAGE_MASTER_SILVER_WRIST1.jpg

SQUALE_PAGEANDCOOPER_VINTAGE_MASTER_BLUE_DIAL6.jpg

Har stirrat duktigt på dessa får jag erkänna. Vet inte ens vilken jag diggar mest. Den silvriga som bara andas 60/70 tal kanske? Eller den blåa som mer eller mindre är som att ha medelhavet på handleden? Kanske till och med den svarta med sina "bond-på-semester-i-nice-men-fortfarande-redo-för-spectre" vibbar? Kanske bra att man nog aldrig får tillfälle att behöva ta detta beslut:p

Har stirrat duktigt på dessa får jag erkänna. Vet inte ens vilken jag diggar mest. Den silvriga som bara andas 60/70 tal kanske? Eller den blåa som mer eller mindre är som att ha medelhavet på handleden? Kanske till och med den svarta med sina "bond-på-semester-i-nice-men-fortfarande-redo-för-spectre" vibbar? Kanske bra att man nog aldrig får tillfälle att behöva ta detta beslut:p
Lite så känner jag också, annars kanske det hade blivit en av varje... :D

Hörni, vi är onoterat inne på sida 500:). Sen sep 2016 = 2 år och 9 månader ungefär = 33 månader. ca 15 sidor i månaden. Sista 100 sidorna sen mars i år dvs 2 månader ger ca 50 sidor per månad. Snacka om accelartion. Snacka om populär tråd. Snacka om att @Birchgrove gjorde rätt och bra när den startades. Bara att gratta alla som fixat detta.:cool::D:cigar::wideyed: Och fortfarande lika trevligt och lärorikt att hänga här.

Hörni, vi är onoterat inne på sida 500:). Sen sep 2016 = 2 år och 9 månader ungefär = 33 månader. ca 15 sidor i månaden. Sista 100 sidorna sen mars i år dvs 2 månader ger ca 50 sidor per månad. Snacka om accelartion. Snacka om populär tråd. Snacka om att @Birchgrove gjorde rätt och bra när den startades. Bara att gratta alla som fixat detta.:cool::D:cigar::wideyed: Och fortfarande lika trevligt och lärorikt att hänga här.
Överlägset bästa och trevligaste tråden så jag är inte förvånad, men bra jobbat @Birchgrove ;)

Håller med @FreakyLeo, helt klart mysigaste tråden på forumet. Alltid härligt stämning och inga fördomar. En tråd där alla känner sig välkomna! :happyhappy:

Klart en av de roligare trådarna att följa! Jag har faktiskt börjat skalat ner samlingen, gjort mig av med en del not-so-microbrand och kommit tillbaka hit gång på gång för ny inspiration. Trevligt här!

Överlägset bästa och trevligaste tråden så jag är inte förvånad, men bra jobbat @Birchgrove ;)

Håller med @FreakyLeo, helt klart mysigaste tråden på forumet. Alltid härligt stämning och inga fördomar. En tråd där alla känner sig välkomna! :happyhappy:

Klart en av de roligare trådarna att följa! Jag har faktiskt börjat skalat ner samlingen, gjort mig av med en del not-so-microbrand och kommit tillbaka hit gång på gång för ny inspiration. Trevligt här!
Ja det här trodde jag aldrig när jag gjorde tråden för snart 3 år sedan. Vilken resa! Tack alla som skrivit tråden, ni är bäst! :)

Det är den väl värd efter en så lång väntan? :) Fortfarande lika tuff tycker jag.

Haha ja indeed är fortfarande förstummad över finishen på detaljerna. Visare utan spår av fabrikens kap, safiren med AR på insidan, glossy tavlan med perfekt finish på datum fönster, färgen och designen på datumen är så jäkla bra.

Detta är ju en egen recap på 6245 och de har verkligen lyckats att kombinera originalets design med sin egen prägel, utan att Rolex blir nårgånget påmint som man kan tro genom att bara se klockan på bild. Grymt wizzigt säger jag som sprätt i de flesta kategorier genom åren.

En jäkligt kul grej att få äga, flipper är man ju så time Will tell :angel:

Senast ändrad:
Haha ja indeed är fortfarande förstummad över finishen på detaljerna. Visare utan spår av fabrikens kap, safiren med AR på insidan, glossy tavlan med perfekt finish på datum fönster, färgen och designen på datumen är så jäkla bra.

Detta är ju en egen recap på 6245 och de har verkligen lyckats att kombinera originalets design med sin egen prägel, utan att Rolex blir nårgånget påmint som man kan tro genom att bara se klockan på bild. Grymt wizzigt säger jag som sprätt i de flesta kategorier genom åren.

En jäkligt kul grej att få äga, flipper är man ju så time Will tell :angel:

Tycker att den förtjänar att bo hos dig ett tag :) Skulle du få för dig att flippa den får vi hoppas att det blir en god affär för dig.

Äh, hyllan? Jag kommer aldrig att lämna värmen här inne! Denna och Squale-tråden är mina favoritplatser på hela forumet. :D

Håller med... plus kvartstråden... rysstråden... seikotråden :) Jäklar vad du har skrivit mycket det senaste, jag låg ju 1k före dig för inte alls så länge sedan :D

Tillbaka
Topp