• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Min sommar "affordable"
41E7A30B-B92A-4DC3-A373-0C1412A53A80.jpeg

De var riktigt snygga.. Kanske att SMITHS Caribbean kan stilla behovet (när nu denna kan tänkas komma ut).
newcaribbean.jpg
Ooooohh, den där gillade jag! :woot: Jag tar en svart, en blå och en silver tack! :D Undrar vad den kommer att landa på? Kommer nog att kosta en pretty penny med tanke på att det är ETA2824 i den. Ser ut att bli en riktig liten tjockis om man tittar på bilden men det återstår att se hur den sitter på armen. :)

De var riktigt snygga.. Kanske att SMITHS Caribbean kan stilla behovet (när nu denna kan tänkas komma ut).
newcaribbean2.jpg

Ooooohh, den där gillade jag! :woot: Jag tar en svart, en blå och en silver tack! :D Undrar vad den kommer att landa på? Kommer nog att kosta en pretty penny med tanke på att det är ETA2824 i den. Ser ut att bli en riktig liten tjockis om man tittar på bilden men det återstår att se hur den sitter på armen. :)

Oh! En orange Caribbean hade suttit fint!

Asgrymma! Jag kan tänka mig den gula med grå bezel!

Ja tjena, jag behöver ju verkligen en dykare på BOR-länk :p Ser ju väldigt bra ut, hoppas bara att den inte blir för dyr eller för tjock som @MaBr säger. Själv gillade jag version A&B bäst. Däremot tycker jag att det är lite konstigt med 30atm i specen medans det står 1000meter på boettlocket :D

Är det 1000meter och den inte är aptjock kanske jag t.o.m. kan sälja lite keepers för att finansiera den :-O

Ja tjena, jag behöver ju verkligen en dykare på BOR-länk :p Ser ju väldigt bra ut, hoppas bara att den inte blir för dyr eller för tjock som @MaBr säger. Själv gillade jag version A&B bäst. Däremot tycker jag att det är lite konstigt med 30atm i specen medans det står 1000meter på boettlocket :D

Är det 1000meter och den inte är aptjock kanske jag t.o.m. kan sälja lite keepers för att finansiera den :-O
Enl. tråden ska tåla 1000 meter och vara 14,5mm tjock. Inte alls pjåkigt. Jag hade dock varit nöjd med 300meter och en tjocklek på 12-13 istället.

Enl. tråden ska tåla 1000 meter och vara 14,5mm tjock. Inte alls pjåkigt. Jag hade dock varit nöjd med 300meter och en tjocklek på 12-13 istället.
Jag förstår inte heller valet att använda överdriven depth rating. Jag kan på sätt och vis förstå marknadsföringsaspekten i att det är "tufft" med 1000m men tror att målgruppen som attraheras av det är betydligt mindre än de som avskräcks av en tjock boett. 100m är egentligen fullt tillräckligt för mer eller mindre samtliga kunder och jag vill gärna tro som dig, att folk skulle föredra en nättare klocka som glider in under ärmen, men ändå envisas de med att prångla ut en massa tjockisar...

Jag hade kunnat sälja min själ (om jag hade någon) för den silvriga. Den blåa är inte heller fel så jag hade kunnat tänka mig en sån också. Perfekt storlek på 39mm!
SQUALE_PAGEANDCOOPER_VINTAGE_MASTER_BLACK_GROUP2.jpg

SQUALE_PAGEANDCOOPER_VINTAGE_MASTER_SILVER_DIAL4.jpg

SQUALE_PAGEANDCOOPER_VINTAGE_MASTER_SILVER_WRIST1.jpg

SQUALE_PAGEANDCOOPER_VINTAGE_MASTER_BLUE_DIAL6.jpg

Jag tycker att Zodiac GMT Aerospace LE är riktigt grymma och finner dom snarlika, däremot kanske inte så affordable då de pendlar mellan 17-25tkr :)

zodiac14.jpg

Edit: Vete tusan vad som hände med min bild tidigare men nu är den uppdaterad i alla fall :)

Senast ändrad:
Då kan jag ju lika gärna köpa en Squale när den dyker upp! :D Väldigt snygga dock. :)
Jag har en squale men ingen Zodiac :D Dessutom så har nog tillräckligt lång tid passerat för att Squale spekulanterna skall vara borta vilket innebär att de Squalen som finns är hos samlare och dyker inte upp till salu lika frekvent, Zodiac släpptes väl under Baselworld 2019 och präglas fortfarande av spekulanter som inte alltid har nödvändigt tålamod och dyker upp titt som tätt för nära nog listpris :)

Tillbaka
Topp