• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

8DAE0C90-F01F-4CEF-B932-1A0439916EF0.jpeg

Fick du inte tag i något nytt mesh?
 
Snart dags för mig att lämna över stafettpinnen efter en vecka med Maranez Samui. Tänkte nu med hjälp av bilder jämföra den lite med Seesterns homage. Jämförelsen blir kanske inte helt rättvis eftersom det är vintagevarianten av Maranez som tex har kupat glas och ett mer slimmat case, hade egentligen varit bättre att jämföra med den "vanliga" men men. Maranez kostar i runda slängar dubbelt så mycket och har överlag snäppet bättre finish. Den gula tavlan under det kupade glaset är väldigt väldigt trevligt. Den klär också oerhört bra i det slimmade caset och med polerad vridning både upptill och på sidorna. Länkarna är ungefär lika sköna på de två, men Maranez har snäppet bättre finish imo. Spännena är också ganska likvärdiga bortsett någon liten tillverkningsmiss från maranez sida på just detta exemplar. Seesterns spänne är lite längre och saknar dykarförlängning.

Är maranez värd det dubbla i pengar?
Njae är nog svaret för mig iaf. Det beror på vad man är ute efter. Det kupade glaset är väldigt snyggt, men jag hade inte velat ha det på seestern med military-tavlan. Den slimmade boetten är också snyggt, men inte heller den hade jag hellre haft på seestern.
Summa summarum tycker jag nog att båda tavlorna gör sig bäst i den klocka de sitter i.
Avslutar med lite bilder på de två.
DSC_0431.jpg
DSC_0432.jpg
DSC_0433.jpg
DSC_0435.jpg
DSC_0434.jpg
 
En av dom mest intressanta gada klockorna just nu.
Har funderat på den svarta själv.

Hur bra är länken?
Hör man rotorn?
Länken är väl ok i mina mått,dåligt med justeringsmöjligheter, endast 2 hål,och tyvärr ingen skruvad krona,rotorn tycker jag inte låter speciellt,endast vid kraftig rörelse med örat emot,själv vill jag nu ha både vita och svarta😳
 
Tillbaka
Topp