Ett band i riktig kautschuk är oslagbart då det gäller t.ex. komfort. Har ingen aning om hållbarheten jämfört med vulkat m.m.
Jag trodde det var samma sak?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett band i riktig kautschuk är oslagbart då det gäller t.ex. komfort. Har ingen aning om hållbarheten jämfört med vulkat m.m.
Ja så är det nog och jag uttryckte mig lite slarvigt. Det finns naturligtvis vulkat naturgummi och så finns det andra varianter med lägre mängd gummi som är blandat med olika polymerer, eller nått...Jag trodde det var samma sak?
Ja så är det nog och jag uttryckte mig lite slarvigt. Det finns naturligtvis vulkat naturgummi och så finns det andra varianter med lägre mängd gummi som är blandat med olika polymerer, eller nått...
Missade det helt, uppmärksam som man är.. men dra mig baklänges vilken dålig placeringHar så många frågor på den där. Vilket fyllo satte ett datum där? Hur vrider man vridringen? Är det en GMT eller varför har den en 24h-skala? Hade varit riktigt cool om det inte vore för datumet som förstör hela klockan.
Kul att se! Jag har en sådan liggande i någon av lådorna. Tror ta mig tusan att jag skall leta upp den, sätta i nytt batteri och faktiskt använda den lite t.o.f.Bandbyte.
Alltså.. man kanske ska ta en paus?
Jag hittar nåt i så jäkla många ur och nån måtta borde vara på keepers.. tänk o ha 3 bara!
De första 4 ska få gå.. men resten vill jag ju ha kvar.. o sen en Hammerhead o Samui på g in..
Nu när du säger det. Säkert inte ens vridbar, och ja, datumet är inte vackert. Jag bläddrar vidare…Har så många frågor på den där. Vilket fyllo satte ett datum där? Hur vrider man vridringen? Är det en GMT eller varför har den en 24h-skala? Hade varit riktigt cool om det inte vore för datumet som förstör hela klockan.
Kautschuk är väl bara ett tyskt ord för gummi (?) hade å andra sidan etta i tyskaPrecis... ett gummi från Hirsch är nog snarligt ett från Bonetto i material.
Kautschuk, gummiträdet, är ursprungligen ett vilt växande träd från Brasiliens regnskogar. Kautschuk är ett indianskt ord från Amazon.com-området, som lär betyda "det gråtande trädet". Förr användes kautschuk oftast som radergummi, och i svenska språket blev också ordet synonymt med just "radergummi". I dag används kautschuk till klockarmband och ekologiskt framtagna gimpmasker.Kautschuk är väl bara ett tyskt ord för gummi (?) hade å andra sidan etta i tyska
krankenschwester
fusk med wickidickipedia tycker jagKautschuk, gummiträdet, är ursprungligen ett vilt växande träd från Brasiliens regnskogar. Kautschuk är ett indianskt ord från Amazon.com-området, som lär betyda "det gråtande trädet". Förr användes kautschuk oftast som radergummi, och i svenska språket blev också ordet synonymt med just "radergummi". I dag används kautschuk till klockarmband och ekologiskt framtagna gimpmasker.
-Wikidickipedia
Stämmer, kautschuk är gummi på tyska.Kautschuk är väl bara ett tyskt ord för gummi (?) hade å andra sidan etta i tyska
krankenschwester
När jag gick i låg- & mellanstadiet på 60-talet så benämndes fortfarande rader/suddgummi för kautschuk. Varje dag fick man höra: "Kasta inte kautschuken"! Ibland efterföljt av en linjal över fingrarna. För topic så hade jag då en Tissot i stil med den på bilden. Det uret fick jag av min morfar då jag skulle börja skolan.Kautschuk är väl bara ett tyskt ord för gummi (?) hade å andra sidan etta i tyska
krankenschwester
När jag gick i låg- & mellanstadiet på 60-talet så benämndes fortfarande rader/suddgummi för kautschuk. Varje dag fick man höra: "Kasta inte kautschuken"! Ibland efterföljt av en linjal över fingrarna. För topic så hade jag då en Tissot i stil med den på bilden. Det uret fick jag av min morfar då jag skulle börja skolan.
Mycket som inte stämmer där. Passar ju iofs in på det flesta trådarHar så många frågor på den där. Vilket fyllo satte ett datum där? Hur vrider man vridringen? Är det en GMT eller varför har den en 24h-skala? Hade varit riktigt cool om det inte vore för datumet som förstör hela klockan.
Tror mest att vulkaniserat gummi utgår från naturgummi medans FKM är mer en blandad mix med massa jada jada.Ja så är det nog och jag uttryckte mig lite slarvigt. Det finns naturligtvis vulkat naturgummi och så finns det andra varianter med lägre mängd gummi som är blandat med olika polymerer, eller nått...
Tycker det är lagom många! Därför är byten bra, så att du inte får färre i lådan. Här kommer ett bytesförslag!Alltså.. man kanske ska ta en paus?
Jag hittar nåt i så jäkla många ur och nån måtta borde vara på keepers.. tänk o ha 3 bara!
De första 4 ska få gå.. men resten vill jag ju ha kvar.. o sen en Hammerhead o Samui på g in..
Ny trädgårdsbeater. VK63 under huven men antar att det är en klon, har varit inte öppnat.
Tack! Den är faktiskt väldigt gul, men fick inte fram färgen riktigt. Och ja! Tycker kombon svart/gul är fräsig.Ändå fin, Gillar tavlans färg, ser ju inte så homage ut ändå! VK64 finns ju i klockor från några hundra så nog ändå det om det står
Jo, man kan ju förstå att du har ett helvete med alla klockorna. Men vet du, jag tror jag skulle kunna lätta din börda här i livet genom att ta över vårdnaden om din röda Pulsar Spoon chronograph....Alltså.. man kanske ska ta en paus?
Det är min årsklocka!Jo, man kan ju förstå att du har ett helvete med alla klockorna. Men vet du, jag tror jag skulle kunna lätta din börda här i livet genom att ta över vårdnaden om din röda Pulsar Spoon chronograph....
Jag kan vänta, men hör av dig när den är till salu.