• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Inte haft en junghans men sternglas juni, tyckte den kändes väldigt bra. Fin borstad finish och lite blockkänsla över boetten vilket jag gillade. Använde den dock aldrig 🙈

Åh, snygg den där. Har mest kollat på Hamburg-modellen, gillar tavlan på den. Det är mest kvalitetskänsla och sånt jag är nyfiken på, och vad jag har förstått så ska den vara riktigt bra för pengarna.
 
……och vips så va helgklockan på ….
DF8B10D6-7338-4577-BC84-D2EE7F801419.jpeg
 
Äh, man lär sig av mina misstag, på't igen ba! Vissa saker tycker jag inte man ska behöva springa till uris för, no offense såklart.

Eller ja, har förstått att somliga inte kan fylla på spolarvätska i bilen så helgarderar mig för säkerhets skull...gå till urmakaren gott folk 😄
Gav mig på din försiktigare metod igårkväll, men fick inte till det. Tycker jag har tålamod och är lagom försiktig, men klockan bli för varmt för att det ska kännas okej, men ändå inget plopp och bubblan sitter som berget. Är livrädd att skada tavlan eller visarna av värmen...
 
Gav mig på din försiktigare metod igårkväll, men fick inte till det. Tycker jag har tålamod och är lagom försiktig, men klockan bli för varmt för att det ska kännas okej, men ändå inget plopp och bubblan sitter som berget. Är livrädd att skada tavlan eller visarna av värmen...
På WUS är det några som rekommenderar att man sätter spetsen på en lödkolv mot cyklopen tills UV-limmet smälter tillräckligt för att peta bort. På så sätt behöver du inte värma upp en så stor yta. Kanske värt ett försök om du har en lödkolv?
 
Gav mig på din försiktigare metod igårkväll, men fick inte till det. Tycker jag har tålamod och är lagom försiktig, men klockan bli för varmt för att det ska kännas okej, men ändå inget plopp och bubblan sitter som berget. Är livrädd att skada tavlan eller visarna av värmen...

Har aldrig blivit något plopp för mig.
Lyckades missfärga en insert en gång också när jag använde vanlig tändare.

Numera så tar jag en stormtändare inställd på lägsta lågan och värmer cyclopet i kanten som är närmast mitten av tavlan. Sen bänder jag lite med en fiberpinne eller tandpetare på cyclopet så lossnar det lätt.
 
Har aldrig blivit något plopp för mig.
Lyckades missfärga en insert en gång också när jag använde vanlig tändare.

Numera så tar jag en stormtändare inställd på lägsta lågan och värmer cyclopet i kanten som är närmast mitten av tavlan. Sen bänder jag lite med en fiberpinne eller tandpetare på cyclopet så lossnar det lätt.
Jag har som tidigare nämnt sabbat chapterringen och även lyckats m konststycket att få glaset att expandera ur boetten genom att elda för mkt, så är lite nojig 🙂 Måsta ladda lite mod för att våga fortsätta.
 
Jag har som tidigare nämnt sabbat chapterringen och även lyckats m konststycket att få glaset att expandera ur boetten genom att elda för mkt, så är lite nojig 🙂 Måsta ladda lite mod för att våga fortsätta.

Du behöver inte elda mycket alls om du sen bänder lite. Men kan bli lite limrester kvar på safirglaset.

Tror dom använder uv-lim nu för tiden och jag har använt polish på mikrofibertrasa för att ta bort resterna som blir kvar.
 
Tillbaka
Topp