• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag för min del gillar trådens stora bredd... lätt att få upp ögonen för något nytt och märken/modeller man annars missar.

Ja det gör jag med, här har man ju "hängt sin hatt" tidigare om man säger så. Bredden är trevlig och berikande men den kräver ju dock också att man accepterar att scrolla förbi det man inte gillar vilket är en baggis 👍.
 
Att åtta sidor är fler än vad andra kommer upp i är ju ingen vidare värdemätare gällande en död och halvt likstel tråd 🤔. Så länge vanliga inlägg och bilder av vissa pjäser kan visas så ser jag inget hinder för länkar heller. Tror att du förstår vad jag menar. Det blir svårt att tillåta bilder och diskussioner av specifika objekt och sen reagera när det länkas till dom 🤔. Kanske bättre ändå att ha egna trådar för varje märke så är ju dessa diskussioner slut 🤔.
Det sa jag heller inte att det var men enligt den liknelsen är forumet fullt av döda och likstela trådar...öh vänta här nu 🤔

Allt var en tokig idé från min sida från början, det var inte många som förstod den grundläggande tanken med den parallella tråden så la själv ingen mer energi att ens försöka. Tar på mig det misslyckandet 100% men gör alltid något hellre än inget (situationen i tråden var även en helt annan än idag).
Tänker dock aldrig mer röra nån som helst förbättringsverksamhet i denna tråd med tång. Jag förstår dig precis, rätt säker på att du hajar min vinkling också ✌🏼
 
Svår gränsdragning det där när även Oris, Breitling och andra dyrare pjäser visas emellanåt utan att alarmet går. I en blandtråd som denna får man lära sig att scrolla vidare när det är pjäser som man gillar mindre vilket är ganska lätt. Annars är kanske en lösning att man har en tråd för varje märke istället och sen lägger ner denna tråden 🤔.
Vill bara nämna igen att jag struntar i märken, bilder m.m och det är som du säger tämligen enkelt att scrolla förbi det man inte diggar.
Det är det kring-om-tjafset som borde arkebuseras, inget annat imo.
Går väl också att scrolla förbi förvisso, men trist att just mikrotråden ska behöva vara slaskhink för åsikter om kopior av alla dess slag.
 
Dök upp i flödet på Instagram. Ändå lite mullig, förvisso "bara" NH35, fauxtina och lite uppenbara influenser, men jag gillade den ändå. Nice med lagom storlek om 38. Nån annan kan ju hugga så köper jag den beggad sen.
Website_Artwork_watch_only_PNG_540x.png

Länk: Imperialwatchco
Hur var det nu med ”copager” osv.? 😄😉😉😉

42C68D0B-11D5-456E-B88C-411D04F4E6A3.jpeg
 
Efter G-shocken på träning kändes det givet att denna får ta över…🙈

Sen vart jag postar den är väl skitsamma, kan ju iof sluta posta med. Alla behöver inte gilla allt men inte heller vädra sin åsikt varje ggn möjlighet ges i ett ämne som diskuteras en miljon ggr. Kan lova den dagen en klocka bryter mot forumregler styr valfri moderator upp det. Tills dess är det väll bara som @Von säger skrolla vidare om det inte gillas 🤷
8FD0AE82-6019-457A-8992-D28428D4754C.jpeg
 
Vill bara nämna igen att jag struntar i märken, bilder m.m och det är som du säger tämligen enkelt att scrolla förbi det man inte diggar.
Det är det kring-om-tjafset som borde arkebuseras, inget annat imo.
Går väl också att scrolla förbi förvisso, men trist att just mikrotråden ska behöva vara slaskhink för åsikter om kopior av alla dess slag.
Håller med dig och känner detsamma :) @Nilas
 
Vill bara nämna igen att jag struntar i märken, bilder m.m och det är som du säger tämligen enkelt att scrolla förbi det man inte diggar.
Det är det kring-om-tjafset som borde arkebuseras, inget annat imo.
Går väl också att scrolla förbi förvisso, men trist att just mikrotråden ska behöva vara slaskhink för åsikter om kopior av alla dess slag.

Håller med dig och känner detsamma :) @Nilas

Visst är kring-om-tjafset trist. Trodde för egen del att det var slut på det efter alla femtioelva diskussionerna tidigare i ämnet som du vet. Dock inte så lätt att veta för nyare trådisar gällande detta. Tråden är bred även om den inte är så bred som den var i sina glans dagar, mitt råd är att man scrollar förbi det man inte gillar och tittar på det man gillar, problem löst 🤘. Är allätare själv, både högt och lågt, dyrt och billigt samt en jävel på att scrolla förbi (när jag vill) 😁.
 
Visst är kring-om-tjafset trist. Trodde för egen del att det var slut på det efter alla femtioelva diskussionerna tidigare i ämnet som du vet. Dock inte så lätt att veta för nyare trådisar gällande detta. Tråden är bred även om den inte är så bred som den var i sina glans dagar, mitt råd är att man scrollar förbi det man inte gillar och tittar på det man gillar, problem löst 🤘. Är allätare själv, både högt och lågt, dyrt och billigt samt en jävel på att scrolla förbi (när jag vill) 😁.

Ja dina köp är alltid spännande att följa, bred variation i både prisbild och klockor 😎
 
Tillbaka
Topp