Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut, det har jag fått lära mig .Skåne - "Mitt i Sverige"
Man scrollar i tråden och ser denna o tänker faaan vilken snygg klocka,inser det är min gamla
Den gjorde sig bra på ett nato
Ja väldigt hög koncentration av reko folk i denna tråden.
Men du har ju varit mig personligen väldigt behjälplig med matnyttig information och dessutom ett kanontips om en specifik modell jag var nyfiken på. Tyvärr kunde jag inte inte slå till då p.g.a andra ekonomiska åtaganden men det är likväl mycket uppskattat och glöms inte bort i första taget.
Ja fy, så känner jag alltid när jag sålt .Man scrollar i tråden och ser denna o tänker faaan vilken snygg klocka,inser det är min gamla
Det är hemskt,men man måste gå vidareJa fy, så känner jag alltid när jag sålt .
Så kände jag med i början,sen växte den varje dag. Speciellt insert som varierar lite i färgen.
Fick hem en grön Borealis Bull Shark idag. Blandade känslor än så länge, vet inte om jag kommer överens med färgen
Risken för diverse oönskade händelser a lá rånförsök är väl också mindre?Absolut, det har jag fått lära mig .
Mindre farligt här också, i alla fall när det kommer till frostskador och så och mindre mygg
Det vete tusan. Här finns gott om nötter här med, tyvärr .Risken för diverse oönskade händelser a lá rånförsök är väl också mindre?
Härliga former älskar 2 hands dessutom. Keep EM commen!Nu blir det bildkavalkad på Milanon! Ledsen för cheesy bilder men jag kände mig artsy idag. Löjligt enkel att ta bilder på, enda utmaningen är visarna som går från vitt till svart och allt däremellan beroende på reflektionerna.
By the way, Halmstad här! Är gärna med på en GTG om man platsar.
Kan ju omöjligt vara den enda Stockholmaren här
Har bara kvar två Christopher Ward men dom kvalar väl in som micro?
Nja, vi kan väl säga lagom svar vi har ju sett en del av dina GMT och jag misstänkte att du satt på en del andra godingar typ Gylcine. Visst är det en röd tråd i i Gylcine och dina GMT? ( tidszoner)
Jag förstår att du är lockad av Azzuron. Känns som den avviker lite från din samling som Obrisen. Har också börjat snegla på Squale, men har alltid haft för mig att de är så stora, vilket inte verkar fallet.
Jag är från StockholmKan ju omöjligt vara den enda Stockholmaren här
Har bara kvar två Christopher Ward men dom kvalar väl in som micro?
Kom och köp! Jag vill ha kickback snart för alla dårar jag lurar här inne. Kan man få det tror du?Applåder! Alltid lika imponerande bilder. Bomba på med bilder!
Problemet är ju att du tar så bra bilder att man blir sugen varje gång du postar en bild!
Tack! Den är lika snygg i verkligheten så det är bara att knipa en!Som alltid en fröjd att se dina bilder! Även om man inte är ett jättefan av just dagens fotomodell så blir man nästan sugen bara för att den är så snygg på dina bilder
Tack så mycket!Magiska bilder som vanligt! Hatten av
Tack! Något kul ska man ju ha.Duktig med kameran är du, visat igen.
Formerna är ju väldigt klassiska och det är mycket bra utfört också. Den är faktiskt över förväntan. Jag tycker att alla kvartsare som inte är dykur ska hålla sig till två händer. Det fyller liksom ingen funktion om man inte dyker.Härliga former älskar 2 hands dessutom. Keep EM commen!
Tjusigt. Mysigt med macroNu blir det bildkavalkad på Milanon! Ledsen för cheesy bilder men jag kände mig artsy idag. Löjligt enkel att ta bilder på, enda utmaningen är visarna som går från vitt till svart och allt däremellan beroende på reflektionerna.
By the way, Halmstad här! Är gärna med på en GTG om man platsar.
Tack! Jag älskar att fotografera macro, det blir en helt annan värld än den man är van att se.Tjusigt. Mysigt med macro
Verkar trilla in massor av städer nu ju, håller du koll? Borde väl inte bryta mot GPDR med ett excelark med nicknames och städerJa, så är det ju tyvärr. Aldrig någon chans att testa innan köp.
Drömscenariot vore ju att vi skulle kunna styra upp en GTG från denna tråden, en gång per år.
Där man skulle kunna testa varandras klockor och dricka öl
Efter dagen så är sannolikheten stor att den även gör för migSå kände jag med i början,sen växte den varje dag. Speciellt insert som varierar lite i färgen.
Helt rätt, ett tema tillsammans med några andra attribut som jag satt upp och försöker hålla mej till. Nautilusen är undantagsköpet än så länge. Azzuron kan möjligen bli det andra den är fantastisk. 1521 modellen är en lite nättare variant och jag förstår de som skaffat de blå varianterna bättre. Tänk om de gjort/skulle kunna göra en GMT av den blå.....
Själv då, hur ser din samling ut?
GöttEfter dagen så är sannolikheten stor att den även gör för mig
Efter måånga år och måånga dinkor har jag ”kommit fram” till att det är fn omöjligt med rätt size, beroende på dinka, stämning, vad göra etc, etc. Jag har ingen jättehandled, men föredrar 42-44, fast 40 kanske är ”perfekt”, men det skiter jag i, för jag gillar stora klockor, och då bär jag dem. Har nu mellan 36-44, men de mindre bärs sällan för känns lite futtiga.Jahopp, eftersom @kjesul var så vänlig att låna ut sin Steinhart Ocean 39 Premium 500 GMT (världens längsta klocknamn?) till mig så har jag nu provat den någon timma.
Jag ville låna den för att helt enkelt prova en mindre storlek än vad jag är van vid på mina dykare. Med 18 cm handled så tycker jag att jag klarar lite större klockor, lite exempel här.
Dan Henry 42mm
Tudor BB 41mm
Squale 1521 41mm
Borealis Bullshark 42mm
Oris Aquis 43,5mm
Christopher Ward C60 43mm
Padi Turtle 44mm
Tag Heuer Aquaracer 43mm
Jag tycker själv dessa sitter bra, om än så kan jag uppleva dom alla som lite klumpiga pga just storleken.
När jag nu fått på mig ovan nämnda Steinhart på 39mm så är jag kluven, jag tycker den känns jätteliten. Men samtidigt så tilltalar storleken mig, samt att själva klockan i sig är fantastisk. Mycket välbyggd liten pjäs måste jag säga.
Så hjälp mig nu att avgöra, är 39mm för litet för mig? Ska jag fortsätta på inslagen bana och behålla mina "större" klockor. Eller ska jag downsize:a?
41mm kommer nog få stanna för dom upplever jag redan nu som ganska små och lättburna.
Inte för små klockor är något negativt, även mitt inlägg kanske låter så.
Så här är 2st jämförelsebilder:
Squale 1545 42mm
Vs Steinhart 39mm
Bonusbild, pocket shot!
Avslutningsvis, tack återigen @kjesul för denna möjlighet, det är sånt här som gör tråden så fantastisk!
Snygg! Påminner om genta klockornaHämtade ut den här precis. Första intrycket är väldigt bra!
hälsa på i Filippinerna, annars skypar jag in...Östergötland är ju i mitten av allt med
Född och uppvuxen i E-tuna (nåja...Torshälla) men finns sedan början på 90-talet i Linköpingstrakten.När ni ändå är inne på städer, under min tid här så har jag ännu inte stött på någon från Eskilstuna!
Jag tänkte exakt samma sak när jag läste detÄr detta någon som hänger här!?