• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

@M26 har ju en fin ute till försäljning. Dock inte 500 premium. Premium biten har avhandlats här förut och jag uppfattade det som ett marketing-lingo (att det är premium). :);)
Ja att de kallar urverket (elaboree) premium är för att det sitter en omdesignad rotor som syns på baksidan. Iofs fint men gör ju inte urverket premium. :(:mad::banghead:. Glasets slipning och svaga kupning bland annat är ju lite extra för modellen...

• Like
Reactions: FOQ
@M26 har ju en fin ute till försäljning. Dock inte 500 premium. Premium biten har avhandlats här förut och jag uppfattade det som ett marketing-lingo (att det är premium). :);)
Har spanat in den som @M26 har tilll salu men kan inte riktigt bestämma mig. Gillar den men skulle önska att den var lite annorlunda, dvs lite väl lik en annan känd pepsi modell :) Därav tyckte jag att premium var mer av intresse. Lite "egen" design som skiljer sig från övriga Steinhart klockor. Men man vet aldrig, kanske man slår till på pepsin iaf till slut. Såg att Watch lounge gjort en ltd ed, 111 st, som var cool. Dock 42 mm :( Finns frtf några kvar till försäljning ifall någon är sugen.
beitrag-lun.jpg

Har spanat in den som @M26 har tilll salu men kan inte riktigt bestämma mig. Gillar den men skulle önska att den var lite annorlunda, dvs lite väl lik en annan känd pepsi modell :) Därav tyckte jag att premium var mer av intresse. Lite "egen" design som skiljer sig från övriga Steinhart klockor. Men man vet aldrig, kanske man slår till på pepsin iaf till slut. Såg att Watch lounge gjort en ltd ed, 111 st, som var cool. Dock 42 mm :( Finns frtf några kvar till försäljning ifall någon är sugen.
beitrag-lun.jpg

Ah, okay förstår hur du tänker! :)

Haha, nej. Jag tappade kollen för länge sedan. Men visst vore det kul att lösa detta? Av svaren angående en GTG ala Microtråden misstänker jag att vi kommer bli 5-600 pers. Vi skulle behöva hyra något stort :)

Ja, jag är benägen att hålla med. Tills nu, när jag fick denna nätta och ytterst wearable storleken på armen. Men det är klart, ombyte förnöjer :)

Som du säger så är det nog bara en vanesak. Varför ska du sälja din Steinhart 39a?

Steinharts Pepsi tycker i alla fall jag är en av deras bästa modeller men sen jag fick min Explorer Plexi så får den helt enkelt ingen tid på handleden :)

beitrag-lun.jpg

Är någon från tråden intresserad av min Pepsi så kan jag släppa den lite billigare, ge mig ett bud :D 42an hur trevlig den än ser ut misstänker jag att du tyvärr kommer flippa ganska omgående då de bär större med sina raka luggar

TC-9 har släppt en ny "Turtle" i titan med Seiko NH35, safirglas och vattentät till 300m. De första 50 säljs för £159 därefter höjs dom till £199 under förbeställningsstadiet

https://tc-9watches.mysimplestore.com/products/tc-9-1973-divers-watch-in-solid-bronze-30-atm

Watch Specs

Solid Titainium Case.

Seiko NH35 Automatic Movement.

44 mm wide.

48 mm long.

13 mm thick.

22 mm strap width

300 meters/1000 feet water resistant

Screw down crown - case has been improved so that crown guard and crown fit perfectly.

Domed Sapphire Crystal glass. Very high quality scratch proof Sapphire glass with Anti Reflective Coating.

Super Luminous paint on hands and dial.

Solid Case back

Limited edition of 300 pieces with numbered case back - 1/300 etc

Classic style NATO Fabirc strap with Steel buckles (titanium POVD finish to buckle - perfect match to case). Various colours.

Standard Box - if you want the classic TC-9 Travel case that can be purchased as an upgrade on checkout.

1 year TC-9 warranty

Dials available in Black, Blue or Military 24 hour

Bezel available in Minute counter or Hour counter

Special Gift - all preorders will receive an additional free gift of a spare Bezel insert. Blue dial orders will get an insert in Sapphire blue - an hour counter one. Black dial and Military orders will get a Tropical brown colour insert hour counter. This is self adhesive and will fit all models TC-9 1970s Diver - with a retail price of £25.

rs=w_600,h_600.jpeg
rs=w_600,h_600 (4).jpeg
rs=w_600,h_600 (2).jpeg

TC-9 har släppt en ny "Turtle" i titan med Seiko NH35, safirglas och vattentät till 300m. De första 50 säljs för £159 därefter höjs dom till £199 under förbeställningsstadiet

https://tc-9watches.mysimplestore.com/products/tc-9-1973-divers-watch-in-solid-bronze-30-atm

Watch Specs

Solid Titainium Case.

Seiko NH35 Automatic Movement.

44 mm wide.

48 mm long.

13 mm thick.

22 mm strap width

300 meters/1000 feet water resistant

Screw down crown - case has been improved so that crown guard and crown fit perfectly.

Domed Sapphire Crystal glass. Very high quality scratch proof Sapphire glass with Anti Reflective Coating.

Super Luminous paint on hands and dial.

Solid Case back

Limited edition of 300 pieces with numbered case back - 1/300 etc

Classic style NATO Fabirc strap with Steel buckles (titanium POVD finish to buckle - perfect match to case). Various colours.

Standard Box - if you want the classic TC-9 Travel case that can be purchased as an upgrade on checkout.

1 year TC-9 warranty

Dials available in Black, Blue or Military 24 hour

Bezel available in Minute counter or Hour counter

Special Gift - all preorders will receive an additional free gift of a spare Bezel insert. Blue dial orders will get an insert in Sapphire blue - an hour counter one. Black dial and Military orders will get a Tropical brown colour insert hour counter. This is self adhesive and will fit all models TC-9 1970s Diver - with a retail price of £25.

rs=w_600,h_600.jpeg
rs=w_600,h_600 (4).jpeg
rs=w_600,h_600 (2).jpeg

Datumet är som en nål i ögat, synd annars trevlig :D

• Like
Reactions: M26
Tillbaka
Topp