Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hmm, vad tros om typ den här nyansen till Skvallen då? (ZRC, så just detta funkar väl inte dårå)Finns nog något från Barton som borde matcha hyfsat
Den här lite turkosblåa färgen tror jag skulle matcha grymt.Så har man avlägsnat diverse norsk/skånska avlagringar och en del vego-rester från Maticen.
Och även om det här finns ivriga mesh-förespråkare, som @v0n, vill jag gärna testa lite andra band...
Hmm, vad tros om typ den här nyansen till Skvallen då? (ZRC, så just detta funkar väl inte dårå)
Då ska jag passa på att fråga en torr klocknördfråga, festligt värre!Nämen då var det Fredag då
Cheers!
Ja, det är högst oklart och en gåta. Har forskat lite och läste någonstans att det var Nivada som tillverkade dom här till Scubapro.Då ska jag passa på att fråga en torr klocknördfråga, festligt värre!
Hört ryktas om att det är oklart vem som tillverkade den Scubapron, stämmer det?
...finns endast i 24mm. 110 CHF så inte så farligt ändå.Snyggt, men dyrt antar jag?
Går annars fint att blanda märken för min del...
Har sett några olika gissningar också inklusive Nivada. Helt sjukt att det inte finns något dokumenterat men det gör iofs bara klockan än mer spännande på nåt visJa, det är högst oklart och en gåta. Har forskat lite och läste någonstans att det var Nivada som tillverkade dom här till Scubapro.
Den hamnade därmed helt rätt!Där hamnade den UXn ja, schnyggt!
Hojta till nästa gång du är i krokarna vettja?
Bor nästgårds med OrdRäven
@Master J eller nån annan gummikonnässör, vad är EPDM för nån blandning nu då?
(innan någon hinner vara pajas, nej!)
Skumt, står att ZRC har det men funderar på om det är någon beteckning för att det ska vara tåligt för diverse vätskor eller nåthum... har aldrig hört talas om det i band till klockor.
Gummitätningslister, såna som sitter runt dörrar och fönster, brukar vara i EPDM-gummi
EPDM verkar vara lite premium gummi.Skumt, står att ZRC har det men funderar på om det är någon beteckning för att det ska vara tåligt för diverse vätskor eller nåt
Kolla krumelurerna längs ner till höger om du blir klokare än mig
Rubber Straps - ZRC
ZRC® rubber straps are made from the best materials resistant to alkaline and acid aggressions. Also very resistant to hydrocarbons and alcohol they are very pleasant to wear because of their curved thermoforming that perfectly fits the wrist and available in 2 sizes M and L. Consult the ZRC®...zrc1904.com
Jaha det gick visst att klicka sig vidare där jaEPDM verkar vara lite premium gummi.
ZRC chose the EPDM material for its straps. This material appeared in
1963 is a special elastomer recommended to resist to corrosive fluids.
The EPDM offers good elasticity, flexibility and high waterproofness.
Its use is very useful in the sealing field. EPDM is “the rubber” par
excellence when it comes to weather resistance and offers a high resistance
to temperature variations from -40°C to +100°C. It can be subjected to
rain and sun while maintaining its mechanical properties.
In these conditions our bracelets offer an excellent lifespan.
Resistant to alkaline and acid aggressions, EPDM also offers excellent
compatibility with water and steam. It is a «tool band» that, once mounted
on your ZRC, will accompany you in all your adventures.
Verkar vara väldigt åldringsbeständigt och förstår inte varför man inte använder det materialet till tätningar och o-ringar. Borde ju garantera vattentäthet längre än vad man gör nu.Jaha det gick visst att klicka sig vidare där ja
Tack!
@Master J eller nån annan gummikonnässör, vad är EPDM för nån blandning nu då?
(innan någon hinner vara pajas, nej!)
EPDM verkar vara lite premium gummi.
Används mycket i takläggarbranchen All vattenavrinning som det finns gummi inblandat är EPDM tex.Verkar vara väldigt åldringsbeständigt och förstår inte varför man inte använder det materialet till tätningar och o-ringar. Borde ju garantera vattentäthet längre än vad man gör nu.
Edit: Eller kanske är EPDM i tätringar redan. Vad vet jag
Skumt, står att ZRC har det men funderar på om det är någon beteckning för att det ska vara tåligt för diverse vätskor eller nåt
Kolla krumelurerna längs ner till höger om du blir klokare än mig
Rubber Straps - ZRC
ZRC® rubber straps are made from the best materials resistant to alkaline and acid aggressions. Also very resistant to hydrocarbons and alcohol they are very pleasant to wear because of their curved thermoforming that perfectly fits the wrist and available in 2 sizes M and L. Consult the ZRC®...zrc1904.com
EPDM verkar vara lite premium gummi.
Fasen, den där pjäsen alltså! En best! Det måste vara matkoman som översattes till trötthet?Lite trött idag, på väg hem från möte i Göteborg. Tröttheten kommer nog dock från gårdagens middag & enheter med @thewordfox
Var kan jag finna detta band?Den här lite turkosblåa färgen tror jag skulle matcha grymt.
Är "distressed canvas" från Kyros. Synd att det är svindyrtVar kan jag finna detta band?
Haha ja, maffigt pris men otroligt fint band.Är "distressed canvas" från Kyros. Synd att det är svindyrt
Distressed Canvas Straps | kyRoS Handmade Watch Straps | kyRoS Straps
Handmade Watch Straps with Premium Leathers and Traditional Techniqueskyros-straps.com
Ja, verkligen och härliga färger. Men är prissatt för en pannaHaha ja, maffigt pris men otroligt fint band.
Men så bra att man kan välja längd på såväl lång (upp till 16,5 cm) som kort del (upp till 11,5 cm).Är "distressed canvas" från Kyros. Synd att det är svindyrt
Distressed Canvas Straps | kyRoS Handmade Watch Straps | kyRoS Straps
Handmade Watch Straps with Premium Leathers and Traditional Techniqueskyros-straps.com
Grattis, skitcool, ser GS skarp ut oxå..Hej och hå, nyinkommet idag! Tyvärr ingen mikro men jag hoppas ni förlåter mig i min iver, fy vad bra denna var ..........Tills jag tröttnar i alla fall
Ja, riktigt skräddarsytt och kan välja stil på stygnen så är något man kanske kan kosta på sin favoritklocka.Men så bra att man kan välja längd på såväl lång (upp till 16,5 cm) som kort del (upp till 11,5 cm).
Ja, och kanske då på ett ur som dessutom är seriöst distressed, t.ex. som insertet på din Scubapro..., riktigt coolt!Ja, riktigt skräddarsytt och kan välja stil på stygnen så är något man kanske kan kosta på sin favoritklocka.
Haha! Har faktiskt seriöst funderat på ett svart distressed canvas till den. Får se vid tillfälle när man har en slant över.Ja, och kanske då på ett ur som dessutom är seriöst distressed, t.ex. som insertet på din Scubapro..., riktigt coolt!