• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nodus här 🎃
4F1A17C4-703D-417C-8729-E88E8174AFA1.jpeg
 
Äh det är subjektivt. Jag har gillat de fyra jag haft. I alla fall ett tag. 😂 Men om du kan komma nån annan clean dykare för under 2,5 k med egen design, quartz och safir så är jag öppen för förslag! 39-41 mm.

Sorry, visste inte att du haft 4... då är du ju inte oskuld direkt. Jag har bara haft 1 :rolleyes:

En sån där Seiko Sol-quartz då... finns det inte en till salu i närheten tom? (strax över budget dock...)
 
Är det någon i tråden som har erfarenhet av det svenska mikromärket Octon? Jag vill ha ett ur med 12 tim stålbezel, ljus tavla och inget datum, varför nedanstående svarar upp mot den kravspecen samt har arbetshästen NH35A under huven. Har ett 10-tal ur med det verket och tycker det funkar utmärkt. Däremot är jag kanske snål, men jag vill nog inte betala mer än ca 3 - 3,5K.

 
Är det någon i tråden som har erfarenhet av det svenska mikromärket Octon? Jag vill ha ett ur med 12 tim stålbezel, ljus tavla och inget datum, varför nedanstående svarar upp mot den kravspecen samt har arbetshästen NH35A under huven. Har ett 10-tal ur med det verket och tycker det funkar utmärkt. Däremot är jag kanske snål, men jag vill nog inte betala mer än ca 3 - 3,5K.



Läst helt ok om dem iof men Spontant ändå typ 2k för dyrt 🤷
 
Tillbaka
Topp