• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Då var det fredag! Skål alla förkylda!
EC1B4017-FFD1-4161-B275-CA19746BFDF6.jpeg
 
Haha! Har faktiskt seriöst funderat på ett svart distressed canvas till den. Får se vid tillfälle när man har en slant över.
Och jag som är en "sucker" för orange funderar allvarligt på att köpa ett 22 mm orange då jag har ett par ur som jag i så fall kan skifta mellan. Gillar nyansen "burned/dirty" orange. Detta var ju riktigt kul. Tack för tipset! 👍
kyros_straps_handmade_vinatge_canvas_for_panerai_45_.jpg
 
Har sett några olika gissningar också inklusive Nivada. Helt sjukt att det inte finns något dokumenterat men det gör iofs bara klockan än mer spännande på nåt vis 🙂

Här ovan står det Nivada, sugen men för dyr tror jag. Inlägg skrivet med mikro på telefonhållararmen:
445BB479-35B6-4485-818E-BEB1D44C2EB1.jpeg
 
Senast ändrad:
Och jag som är en "sucker" för orange funderar allvarligt på att köpa ett 22 mm orange då jag har ett par ur som jag i så fall kan skifta mellan. Gillar nyansen "burned/dirty" orange. Detta var ju riktigt kul. Tack för tipset! 👍
kyros_straps_handmade_vinatge_canvas_for_panerai_45_.jpg
Solblekt orange var Snyggt! Vi får nog ta och beställa tycker jag. Lutar åt ett svart för min del som passar till det mesta😊
 

Här ovan står det Nivada, sugen men för dyr tror jag. Inlägg skrivet med mikro på telefonhållararmen:
445BB479-35B6-4485-818E-BEB1D44C2EB1.jpeg
Är så tråkigt källkritisk, vet inte alls hur mycket sanning det ligger bakom eller om det "bara" är ett ihärdigt rykte 🤔
 

Här ovan står det Nivada, sugen men för dyr tror jag. Inlägg skrivet med mikro på telefonhållararmen:
445BB479-35B6-4485-818E-BEB1D44C2EB1.jpeg
Ja, Nivada ligger ju närma till hands om dom inte själva kopierat.
m19l.jpg

images.jpeg-9.jpg
 
Grattis, skitcool, ser GS skarp ut oxå..
Tack kompis! Riktigt cool med GPS verk som ställer in sig två ggr per dag så man vet att den alltid går rätt. Gjord i Titan med Seikos hårda ythetsbehandling med en keramisk bezel för extra stryktålighet på den mest utsatta delen av boetten och så lätt så man glömmer bort att man har något på handleden. Har i vanliga fall svårt för lätta klockor men här är kvalitetskänslan så hög så avsaknaden av vikt blir en väldigt positiv upplevelse. Den klara antireflex behandlingen får glaset att "försvinna" i vissa vinklar, nästan så man vill sträcka sig efter visarna och index. Skit cool!

P.S. Jag vet, helt fel jacka för val av klocka men jag skulle på grabbens Hockey träning så jag behövde ha något varmt på mig 😆

MVIMG_20221027_151406.jpg
 
Senast ändrad:
Snyggt! Pappas Certina hamnade hos mig för lite höstkläder. Propsade på att köra oranget helgen ut men han insisterade. Vem vet, kanske köper tillbaka den en vacker dag.

0BA2071A-582F-4E4C-9358-1BCECF216397.jpeg

DC2212D2-26F5-41C0-B4FD-665886BB172A.jpeg
”Pappas Certina får nytt band” är inte alls lika roligt att säga flera gånger i rad, som ”Pappa hänger upp hinkar i taket”. Men riktigt cool klocka!
 
Tack kompis! Riktigt cool med GPS verk som ställer in sig två ggr per dag så man vet att den alltid går rätt. Gjord i Titan med Seikos hårda ythetsbehandling med en keramisk bezel för extra stryktålighet på den mest utsatta delen av boetten och så lätt så man glömmer bort att man har något på handleden. Har i vanliga fall svårt för lätta klockor men här är kvalitetskänslan så hög så avsaknaden av vikt blir en väldigt positiv upplevelse. Den klara antireflex behandlingen får glaset att "försvinna" i vissa vinklar, nästan då man vill sträcka sig efter visarna och index. Skit cool!

P.S. Jag vet, helt fel jacka för val av klocka men jag skulle på grabbens Hockey träning så jag behövde något varmt på mig 😆

MVIMG_20221027_151406.jpg
Grymt mycket vill-ha faktor på den där 🤩 vilken referens är det?

Edit: Hittade! :) Ser jättefin ut, definitivt en kandidat för nästa inköp !
 
Senast ändrad:
Grymt mycket vill-ha faktor på den där 🤩 vilken referens är det?

Edit: Hittade! :) Ser jättefin ut, definitivt en kandidat för nästa inköp !

Tackar! Det är en Seiko Astron SBXD007, finns en i svart DLC också som heter SBXD009
4954628460486_1.jpg


Du har även föregångaren i stål med lite mer klassiskt formspråk
SBXD005_SBXD003_ima_1_2021.png


SBXD003 med blå tavla och keramisk ring
sbxd003_4.jpg
159736-3.jpg


Samt SBXD005 med svart tavla och keramisk ring
sbxd005_4.jpg
159737_w1.jpg
 
Snyggt! Pappas Certina hamnade hos mig för lite höstkläder. Propsade på att köra oranget helgen ut men han insisterade. Vem vet, kanske köper tillbaka den en vacker dag.

0BA2071A-582F-4E4C-9358-1BCECF216397.jpeg

DC2212D2-26F5-41C0-B4FD-665886BB172A.jpeg

En av de bättre Certina gjort senaste åren, svarta detaljerna på pushers är riktigt bra! Det mesta känns genomtänkt, till och med visarna fick vara lite ”roligare” än bara standard 😎

Btw när det kommer till kronografer får man önska köplats på philipen 🙈
 
Tillbaka
Topp