• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Påväg mot halloween fest😅
Nyförvärv på armen stort tack @moggelito
Grym klocka🤟
20B5CD9C-16BF-4CD6-9CE7-96560BD7C1C4.jpeg
 
Noterat 👍

Klockan gick på ca 11.500kr + tull & moms på det. Minns inte exakt vad det blev men definitivt värt det, sopar mattan med de flesta mid-end luxury från valfri nation 😅
Det kan jag tänka mig! Bara hört gott om Ginault. Kul att de börjar skapa en egen identitet också. Det enda jag kan tycka de saknar (efter att ha kollat videor, aldrig pillat på en) är sin logga på claspen, något i stil med så som Monta gjort. Det vore pricken över i:t.
 
  • Like
Reactions: M26
Efter G-shockmorgon fick denna ta över, i valet och kvalet om jag ska försöka trycka/banka bort lumepluppen. Gillar inte ”utstående pluppar”…
378398C6-66E9-45E9-A208-ADED1AEC3AD2.jpeg
Menar du att det är snyggare/bättre med ett hål?
Fattar inte riktigt 🤔
Keramiken är dessutom ömtålig som tusan så hoppas du vet vad du gör (om du vill ha kvar vridringsinlägget dvs)
 
Menar du att det är snyggare/bättre med ett hål?
Fattar inte riktigt 🤔
Keramiken är dessutom ömtålig som tusan så hoppas du vet vad du gör (om du vill ha kvar vridringsinlägget dvs)

Tror hela metallen runt lumepluppen är limmad på insertet, lär inte bli något hål vad jag kan se. Märke lär det troligtvis bli men inte hela världen. Kanske iof går värma bort.

Insert är aluminium 🤓
 
Tror hela metallen runt är limmad på insertet, lär inte bli något hål vad jag kan se. Märke, troligtvis men inte hela världen.

Insert är aluminium 🤓
Jaha, såg ut som keramiskt, sorry!
Har dock aldrig sett en lumeplupp som sitter direkt på inlägget men vad vet jag 🤷
(pluppen brukar vanligtvis vara fixerad på baksidan, genomgående hål dvs)
 
Jaha, såg ut som keramiskt, sorry!
Har dock aldrig sett en lumeplupp som sitter direkt på inlägget men vad vet jag 🤷
(pluppen brukar vanligtvis vara fixerad på baksidan, genomgående hål dvs)

Ah ok, kanske har du rätt. Får ta bort bezeln och kolla helt enkelt, Tack 🙂
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: v0n
Det var sjukt nära att jag klippte en silver Sintra 😳
Ibland blir jag dock imponerad av mig själv 😂
 
Tillbaka
Topp