• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

AEBF3936-3198-40CC-AD74-7959455700A7.jpeg
Klockbyten på kvällskvisten, Fumoson blir nog en favvo, Steinhart, hmm får se, såklart vintage cool o känns både nätt men oxå gedigen, mkt nice uppdrag, men man får fn ha starka nypor för claspen, kanske sätter sig....

Senast ändrad:
Enda nackdelen på Steinharten är dess bezelaction som är svår att få bra grepp om för att, klaspen erfar jag är lättare att hantera om man tar ett fast grepp på sidorna och drar rakt upp

Varför inte paxa den av FOQ redan nu så får du första tjing när den ska avyttras? :)

@M26 schyssta råd så här på en freda!

@Opinioncarb det går alldeles utmärkt att paxa. Dom flesta av oss här lider av en sjuka som heter flippa.

Tack för tipset. La ett bud men hann inte få den. Synd.. aja, bättre lycka nästa gång. Den med safir kommer i lager i juli så får knipa en sådan då :)

AEBF3936-3198-40CC-AD74-7959455700A7.jpeg
Klockbyten på kvällskvisten, Fumoson blir nog en favvo, Steinhart, hmm får se, såklart vintage cool o känns både nätt men oxå gedigen, mkt nice uppdrag, men man får fn ha starka nypor för claspen, kanske sätter sig....

@Watchie skulle du bestämma dig för att flippa din Explorer Plexi så har du ju en potentiell köpare i @rambo_amadeus

The website will open for ordering of the Smiths Vanguard PRS-32 automatic chronograph at 1500 hrs British Summer Time Sunday 26 May 2019.

https://www.timefactors.com/prs32.htm

prs32-5.jpg
prs32-10.jpg
prs32-6.jpg
En kolumnhjulskronograf så prissatt låter prisvärt. Inte för att jag vet så mycket om just Seikos NE88 men jag jagade en kolumnhjulskronograf för några år sen och de var betydligt dyrare inklusive Longines som byggt om en 7750 (tror jag det var) med ett kolumnhjul (vilket man ju kan undra om det blir bättre än de väl utprovade kamskivorna). Numer har jag släppt det där med kronografer men kul ändå. Bra storlek men det låset är fortfarande det höga stora ser det ut som. Kanske passar denna klockan bättre som ju är relativt hög.

Beställde ju hem en Marathon Navigator NGM (No goverment markings) och köpte denna idag. En Marathon Navigator no-date.

Många tycker den känns plastig men jag tycker den var RIKTIGT bekväm. Jag gillar iförsig tex titan klockor. Denna känns inte som ren plast och inte som ren titan heller utan någon sorts blandning. Är ju någon sorts kolfiber och känns verkligen som kolfiber.

Storleken är 41mm men bärs som ca 39-40mm. Ringen har inga "klicks" men känns ändå stabil. Dvs känns robust och lite trög eller hur man ska förklara. På ett bra sätt så att säga. Snurrar åt båda hållen.

Glaset är acrylic (plexi), vilket ger lite av en vintage känsla. Repas lätt men kan poleras till nyskick med en poleringsduk.

Och det bästa av allt, den har TRITIUM som ständigt lyser utan att behöva laddas av ljus. Sjukt coolt. Tuberna ska lysa i ca 20-25år men styrkan halveras efter ca 10år.

Skulle säga att klockan är ungefär som en G-shock (square) / luminox /Seiko blandning. Är den prisvärd? Enligt mig, LÄTT utan tvekan.

Känns verkligen robust som en beater ska.

:):):)
PicsArt_05-24-07.46.00.jpg
PicsArt_05-24-07.46.35.jpg
PicsArt_05-24-07.47.02.jpg
PicsArt_05-24-07.48.02.jpg

Beställde ju hem en Marathon Navigator NGM (No goverment markings) och köpte denna idag. En Marathon Navigator no-date.

Många tycker den känns plastig men jag tycker den var RIKTIGT bekväm. Jag gillar iförsig tex titan klockor. Denna känns inte som ren plast och inte som ren titan heller utan någon sorts blandning. Är ju någon sorts kolfiber och känns verkligen som kolfiber.

Storleken är 41mm men bärs som ca 39-40mm. Ringen har inga "klicks" men känns ändå stabil. Dvs känns robust och lite trög eller hur man ska förklara. På ett bra sätt så att säga. Snurrar åt båda hållen.

Glaset är acrylic (plexi), vilket ger lite av en vintage känsla. Repas lätt men kan poleras till nyskick med en poleringsduk.

Och det bästa av allt, den har TRITIUM som ständigt lyser utan att behöva laddas av ljus. Sjukt coolt. Tuberna ska lysa i ca 20-25år men styrkan halveras efter ca 10år.

Skulle säga att klockan är ungefär som en G-shock (square) / luminox /Seiko blandning. Är den prisvärd? Enligt mig, LÄTT utan tvekan.

Snyggt, den är stenhård!

I like! Satan vad hård klocka!

Tillbaka
Topp