• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

1667549151509.png

1667549196084.png

1667549228616.png


DuoIndikator Polar Night is made of hard-coated stainless steel. Mounted on 3 encapsulated locking elements, this bezel can be rotated in both directions in increments of one minute. Like the triple sealed crown, the chronograph pushers and the case back are also equipped with FKM-R seals. This chronograph is powered by the Swiss automatic movement SW500 in the top quality category with a 60-hour power reserve.
Flight Engineer i mitten har ju kronografknappar😲. Det har väl inte dessa normalt? Och med risk för att göra bort mig helt, vad styr dess knappar för funktioner?
 
Gillar flieger stil på klockor och den där var riktigt Nice, spanar just nu på en Stowa(men saknar lökkronan) eller Laco men drömmer om en IWC Pilot😂

Fast skit i klockor nu, vars kom inspiration till Kamelen ifrån?
Det finns många bra pilotklockor. Stowa är ruggigt bra till ett överkomligt pris men saknar som du säger löken. Jag har själv svårt att motivera det mycket högre priset på IWC. Har dessutom för mig att det bara är big pilot som har lökkrona och den är alldeles för stor enligt mig. Min Tisell är 40mm.

Så till det viktiga, kamelen. ”Dromedar och kamel. I ett tält utan el. Äta olja dricka sand. Spela i arabiska heavy metalband.”
 
Det finns många bra pilotklockor. Stowa är ruggigt bra till ett överkomligt pris men saknar som du säger löken. Jag har själv svårt att motivera det mycket högre priset på IWC. Har dessutom för mig att det bara är big pilot som har lökkrona och den är alldeles för stor enligt mig. Min Tisell är 40mm.

Så till det viktiga, kamelen. ”Dromedar och kamel. I ett tält utan el. Äta olja dricka sand. Spela i arabiska heavy metalband.”

Narcotic gay metall!
Toalettborstar i luften!

Bärs som bärs det smakar ju lika...

Edit. "Jag blev förd bakom ljuset, sten packad full och hög blev jag bög, jag blev böööög"
 
Narcotic gay metall!
Toalettborstar i luften!

Bärs som bärs det smakar ju lika...

Edit. "Jag blev förd bakom ljuset, sten packad full och hög blev jag bög, jag blev böööög"
Bärs som bärs vi tar oss en fika

60F9142F-E6C9-4A6B-9535-B1969C59BF74.jpeg


Deltog i en vallfärdsresa till Biteline för något år sedan. Det var kul - någon i sällskapet lyckades tjuvkoppla en av etablissemangets tv-apparater och spelade TKU genom den.

Sug & Fräls
Trevlig helg
 
Galet vacker färg! Märke som jag inte haft koll på. Klart en stark kandidat för en annan som letar vettigt Omega AT alternativ 😊 Gröna är ju väldigt cool, men frågan är om inte jag skulle välja en blå 43:a. Verkar ju finnas en del på Chrono24.
Är det en 43:a du har? Storlek på handled?
Tack! Ja den är riktigt fin. Tycker Formex håller en hög kvalitet för en vettig prislapp. Min är en 43a och jag har 19,5 handled. Väldigt bekväm att bära. Tror inte du blir missnöjd om du väljer en Formex. Men köp den inte från Schweiz som min bror gjorde för då blir det moms/tull. Jag köpte min från Seriouswatches. Kan varmt rekommendera.
 
Tillbaka
Topp