• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Watchie

Patek
2-Faktor
C840CB92-5B33-4052-BD92-C26B24599DBC.jpeg
Singapore kompisar får man nästan säga
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
MN, Nato, zulu och perlon ser aldrig bra ut på klockor med långa bandhorn eller på boetter som inte kurvas ordentligt.
Tycker även klockor bärs större på tunna band, detta då bandet böjer ut mer från bandhornen desto tjockare det är. Dvs man ser mer av bandet om man tittar på klockar rakt ovanifrån. Rolex nya gummiband, Oysterflex, är ett utmärkt exempel på detta.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
MN, Nato, zulu och perlon ser aldrig bra ut på klockor med långa bandhorn eller på boetter som inte kurvas ordentligt.
Jag tycker att dem passar bättre på klockor med långa bandhorn. Tycker att de bygger mindre på höjden då, lättare att få på och så slipper man gluggen mellan boett och band jämfört med ett vanligt tvådelat band :)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Vilket djup den där tavlan har!
Skönt med fler bilder på härliga klockor. Senaste sidorna banddiskussion har jag fattat väldigt lite av
Spinnakern överraskade mig totalt. Riktigt mysig :).
Gällande banddiskussionen så är det inte mycket att lägga någon större vikt vid.
Diskussionen kunde lika gärna gällt vad som helst gällande en klocka.
Min slutsats är att bära vad man själv gillar och tycker passar. Lyssna ej på någon som säger sig veta hur saker bör vara. Finns ingen regelbok där nämligen :).
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vilket djup den där tavlan har!
Skönt med fler bilder på härliga klockor. Senaste sidorna banddiskussion har jag fattat väldigt lite av
Helt enkelt att olika band passar olika klockor olika bra. Att vi alla har olika facit/slutsatser är så självklart att man inte behöver nämna det.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Helt enkelt att olika band passar olika klockor olika bra. Att vi alla har olika facit/slutsatser är så självklart att man inte behöver nämna det.
Nu får du ge dig. Vad är du ute efter egentligen?
Har faktiskt ingen aning men jag ifrågasätter om du vill snacka klockor eller hacka på hur folk formulerar sig. Ständigt återkommande tjafs med en eller två veckors mellanrum och inte bara med mig men alltid med dig. Gillar du inte tråden så backa undan istället. Fruktansvärt sorgligt men det märker väl inte du, tyvärr. Ja nu rann det över här med som hos andra tidigare.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nu får du ge dig. Vad är du ute efter egentligen?
Har faktiskt ingen aning men jag ifrågasätter om du vill snacka klockor eller hacka på hur folk formulerar sig. Ständigt återkommande tjafs med en eller två veckors mellanrum och inte bara med mig men alltid med dig. Gillar du inte tråden så backa undan istället. Fruktansvärt sorgligt men det märker väl inte du, tyvärr. Ja nu rann det över här med som hos andra tidigare.
Förstår inte vad du reagerar på, håll tonen och ämnet för allas trevnad.
 
Topp