• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nikk

Panerai
2-Faktor
Jag spårar ur. :cool:
06EFDE07-F4D1-43C7-968E-FACD402F1875.jpeg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Inte ofta man köper tre klockor men när @v0n rear ut så 🙈
6C3E9197-37AF-4248-8DF1-92269E18A8B0.jpeg
6585AFE2-4EFD-4E54-8C8F-F395A635498A.jpeg
880A3758-E1A6-44B6-BF56-6522FEC0FF5D.jpeg


Också nöjd med alla tre. Skulle från början bara köpt iwd men sector passar mig perfekt och lorenz, oavsett funktion är ju 😎
Hoppla, det var snabba ryck må jag säga! Tycker bara det är skitkul att det finns fler som har otroligt bra smak :cigar:
Verkar sitta finfint på armen din också. Visst var IWDn overkligt tunn?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hoppla, det var snabba ryck må jag säga! Tycker bara det är skitkul att det finns fler som har otroligt bra smak :cigar:
Verkar sitta finfint på armen din också. Visst var IWDn overkligt tunn?

Ja den var inte tjock! Fixa länken när jag kommer hem sen, ev byta lite band på övriga. Lorenz får nog ett mn strap och ev ett läder på sector. Eller vad som finns 🤓

Lite kul att även om Lorenz kanske inte helt fungerar i allt så är den ju finishmässigt som en aqualand 👀
 

v0n

Patek
2-Faktor
Ja den var inte tjock! Fixa länken när jag kommer hem sen, ev byta lite band på övriga. Lorenz får nog ett mn strap och ev ett läder på sector. Eller vad som finns 🤓

Lite kul att även om Lorenz kanske inte helt fungerar i allt så är den ju finishmässigt som en aqualand 👀
Eller hur! Svårt att beskriva om man själv inte har den i handen, och 200wr på det 🤓

Låter som en bra plan 👍🏼 tyckte annars sectorn gjorde sig bra på svart gummi, som typ en förlängning av den svarta linjen sett från sidan om du fattar hur jag menar?
Ska inte ta gift på det, men tror det är samma kaliber (3u62) i depthmetern som aqualand m.fl
 

M26

Rolex
2-Faktor
Nu ni gubbar, detta är något som jag jagat ända sedan släppet i April detta år men då samtliga sålde ut på ett ögonblick så har jag fått bida min tid. Detta är inte Micro och inte heller affordable men ändå något jag vill dela med bästa tråden först 😍

Någon fiffig filur som vet vad det är för något baserat på endast denna bild? 😁

P.S. Först att klura ut det får en Bärs Swishad! 😜

IMG_20221115_121100.jpg
 

Islay

Panerai
2-Faktor
Nu ni gubbar, detta är något som jag jagat ända sedan släppet i April detta år men då samtliga sålde ut på ett ögonblick så har jag fått bida min tid. Detta är inte Micro och inte heller affordable men ändå något jag vill dela med bästa tråden först 😍

Någon fiffig filur som vet vad det är för något baserat på endast denna bild? 😁

IMG_20221115_121100.jpg
Äntligen får man se riktiga bilder på Doxa army?
 

M26

Rolex
2-Faktor
Grattis! Ser ut att vara perfekt matt finish på pvd coatingen till skillnad mot Synchron military som jag upplever har lite för blankt ytfinish. Originalet hade ju den här tooliga matta ytan så detta har dom gjort bra🍻
Tackar! Ändå bättre, det är keramik och lika bra det för jag är hyperallergisk mot all form av färgad coating och skyr det som pesten 😜
 

v0n

Patek
2-Faktor
Det har väl inte undgått någon att bäste @MoHaha är f.d professionell gyttjebrottare och pirayafiskare, men här snackar vi pRoVeNiEnS deluxe :pompus:
Förbaskat go klocka som faktiskt får en att fundera på va tusan man håller på med egentligen.
Perfekta 36an som väger in på 49g inkl länk🤌🏼
H4sgBwF.jpg

5Enkh9j.jpg
 

Acos

Audemars
Det har väl inte undgått någon att bäste @MoHaha är f.d professionell gyttjebrottare och pirayafiskare, men här snackar vi pRoVeNiEnS deluxe :pompus:
Förbaskat go klocka som faktiskt får en att fundera på va tusan man håller på med egentligen.
Perfekta 36an som väger in på 49g inkl länk🤌🏼
H4sgBwF.jpg

5Enkh9j.jpg
Snyggt polerat glas! Man trodde ju pirayorna bitit djupare
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
PostNordKorea (troligen dopade) lyckades att snabbare än 24 tim leverera ett paket från bäste @v0n. I det fanns ett riktigt kul ur med fridykarreferenser från såväl avsändaren som Enzo Maiorca som satt sin signatur på tavlan. KulKultKlocka juuu!
Sen speglar alltid godis i paketet kvaliteten på säljaren.
Lysande @v0n.
20221115_144819.jpg
 
Senast ändrad:

v0n

Patek
2-Faktor
PostNordKorea (troligen dopade) lyckades att snabbare än 24 tim levererae ett paket från bäste @v0n. I det fanns ett riktigt kul ur med fridykarreferenser från såväl avsändaren som Enzo Maiorca som satt sin signatur på tavlan. KulKultKlocka juuu!
Sen speglar alltid godis i paketet kvaliteten på säljaren.
Lysande @v0n.
20221115_144819.jpg
PostNordKorea, vad sker?!
Kvalitetsköpare ska ha snask, det är sen gammalt 🙏🏼
Den ständigt aktuella Enzo tackar förmodligen från andra sidan med en asball idolbild
enzo-maiorca-sotto-acqua-1024x576.jpg

...och som vanligt har icke den riktiga Enzo något med klockan "Enzo" att göra även om den också är rätt ball :bookworm:
ded74109f3d53eb49d428924a37cdee2.jpg

...inte Enzo 👇🏼 Den här farbrorn heter Jean Reno och är skådespelare
image_bonus_A_0107155726.jpg
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
PostNordKorea, vad sker?!
Kvalitetsköpare ska ha snask, det är sen gammalt 🙏🏼
Den ständigt aktuella Enzo tackar förmodligen från andra sidan med en asball idolbild
enzo-maiorca-sotto-acqua-1024x576.jpg

...och som vanligt har icke den riktiga Enzo något med klockan "Enzo" att göra även om den också är rätt ball :bookworm:
ded74109f3d53eb49d428924a37cdee2.jpg

...inte Enzo 👇🏼 Den här farbrorn heter Jean Reno och är skådespelare
image_bonus_A_0107155726.jpg
Jean Reno är alltid lika sevärd, oavsett om det är i vatten eller på torra land. Très bien! 👏
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jean Reno är alltid lika sevärd, oavsett om det är vatten eller på torra land. Très bien! 👏
Så sant så sant, inget snack om den saken 😊
På tal om Le Grand Bleu så har det framkommit att filmkaraktärerna var helt tvärsemot personlighetsdragen på riktiga Jacques Mayol och Enzo Maiorca.
Att filuren Mayol själv var med och skrev manus KAN eventuellt ha med saken att göra 😂
 
Topp