Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade likadan bubbla på min ZRC North Adventure, alltså varför sålde jag denDatumbubblan är ruggigt fränt konstruerad
Har tjyvgluttat mycket på den där men kostar ju dessutom nästan ZRC-pengar så näää
Tack för en grymt bra länk. Beträffande frågan gällande kvicksettimme så gillar jag den nog endast vid omställning mellan sommar och vintertid. Konsekvensen med utebliven datumkvickset då man man har kvicksettimme är värre tycker jag. Ovanligt bra och förstås iordninglagd intervju tycker jag. Gav nog många svar på saker som diskuteras här på KS. Om inte annat hur man uttalar och stavar Sellita. Positivt att alla (?) montörer i videon bär armbandsur.Nå, vad tycker ni om resnemanget som Sellita har kring GMT-verk, rätt/fel resonemang i videon? Är det nödvändigt med oberoende timme eller lurar vi oss själva när vi tror vi blir värsta globetrottern för att vi har en klocka med det? Jag har haft en sån timme i en Omega och gillade det inte.
Wooha, kände inte till att du hade haft en!Hade likadan bubbla på min ZRC North Adventure, alltså varför sålde jag den
Edit: ZRC monterade dock bubblan direkt på undersidan av glaset om inte jag missminner mig
GMT-funktionen är för mig helt överflödig. Om du är pilot eller reser väldigt mycket, ja. Annars, nja. Designmässigt är det svårt att argumentera emot då det finns många vackra GMT-klockor. Möjligheten att leka med färger på visare och bezels är kul. Min personliga favorit kommer nog alltid att vara Rolex 1655, som hade varit ganska tråkig utan den orangea visaren.Nå, vad tycker ni om resnemanget som Sellita har kring GMT-verk, rätt/fel resonemang i videon? Är det nödvändigt med oberoende timme eller lurar vi oss själva när vi tror vi blir värsta globetrottern för att vi har en klocka med det? Jag har haft en sån timme i en Omega och gillade det inte.
Haha yes, mitt första inlägg på KS var en tråd om just den kampanjen. Fick slåss med näbbar och klor med etablissemanget för att bevisa att jag minsann inte var upphovsman till KS kampanjen. Om du tycker att KS är stelt idag så kan du ju bara föreställa dig hur det var 2018, man kan nästan tro att folk inte kände till några andra märken än Rolex och Sjöö Sandström på den tidenWooha, kände inte till att du hade haft en!
Var det här i samband med när den modellen släpptes?
Ja du, den frågan har man ställt sig ett par ggr men aldrig får man nåt (bra) svar
Den berömda KS-andanHaha yes, mitt första inlägg på KS var en tråd om just den kampanjen. Fick slåss med näbbar och klor med etablissemanget för att bevisa att jag minsann inte var upphovsman till KS kampanjen. Om du tycker att KS är stelt idag så kan du ju bara föreställa dig hur det var 2018, man kan nästan tro att folk inte kände till några andra märken än Rolex och Sjö Sandström på den tiden
ZRC North Adventure Tool Watch - Alban Michon Arktic Project
Hej allihop, Helt ny på forumet men tänkte att jag skulle dela med mig av en riktigt bra kampanj som pågår på Kickstarter! Om det är någon som önskat sig en ZRC Grands Fonds 300 så är det ett gyllene tillfälle att slå till nu. Som billigast får man en sandblästrad variant på NATO armband för...klocksnack.se
Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"
Fräckt! Nu blev jag också sugen. Funderar dock över vad de menar med storlek på länk (S/M/L/XL)? o_O Får man en kortare länk om man väljer S eller menar de bara att de kortar den till vad de tror skulle passa någon som är en generell storlek S? Väldigt förvirrande. Tror du citerade fel där :)klocksnack.se
Sorry folks för lite spam men jag är näst intill tårögd här :). https://klocksnack.se/threads/yema-superman-heritage-first-numbered-batch-svinbilligt.127376/ Den som lyckades knipa denna numrerade är den riktigt lyckliga, jag hade köpt den direkt, sur att jag missade tillfället. Jag har sett...klocksnack.se
Oj oj oj, blev akut tvungen att gömma mig bakom den största skämskudden jag kunde hittaHaha yes, mitt första inlägg på KS var en tråd om just den kampanjen. Fick slåss med näbbar och klor med etablissemanget för att bevisa att jag minsann inte var upphovsman till KS kampanjen. Om du tycker att KS är stelt idag så kan du ju bara föreställa dig hur det var 2018, man kan nästan tro att folk inte kände till några andra märken än Rolex och Sjö Sandström på den tiden
Hej allihop, Helt ny på forumet men tänkte att jag skulle dela med mig av en riktigt bra kampanj som pågår på Kickstarter! Om det är någon som önskat sig en ZRC Grands Fonds 300 så är det ett gyllene tillfälle att slå till nu. Som billigast får man en sandblästrad variant på NATO armband för...klocksnack.se
Fräckt! Nu blev jag också sugen. Funderar dock över vad de menar med storlek på länk (S/M/L/XL)? o_O Får man en kortare länk om man väljer S eller menar de bara att de kortar den till vad de tror skulle passa någon som är en generell storlek S? Väldigt förvirrande. Tror du citerade fel där :)klocksnack.se
Sorry folks för lite spam men jag är näst intill tårögd här :). https://klocksnack.se/threads/yema-superman-heritage-first-numbered-batch-svinbilligt.127376/ Den som lyckades knipa denna numrerade är den riktigt lyckliga, jag hade köpt den direkt, sur att jag missade tillfället. Jag har sett...klocksnack.se
Hur stor är den?Idag blev det Squale Pepsi, köptes på release-dagen av Gnomon augusti 2019. Vilket väl får anses vara en livstid i lådan hos en flippare.
Fortfarande en favorit som nog får stanna.
Den är 40mmHur stor är den?
Tack för en grymt bra länk. Beträffande frågan gällande kvicksettimme så gillar jag den nog endast vid omställning mellan sommar och vintertid. Konsekvensen med utebliven datumkvickset då man man har kvicksettimme är värre tycker jag. Ovanligt bra och förstås iordninglagd intervju tycker jag. Gav nog många svar på saker som diskuteras här på KS. Om inte annat hur man uttalar och stavar Sellita. Positivt att alla (?) montörer i videon bär armbandsur.
Nu då?Kölapp kan man alltid ta, sitter dock långt inne med ett sälj på den .
Haha yes, mitt första inlägg på KS var en tråd om just den kampanjen. Fick slåss med näbbar och klor med etablissemanget för att bevisa att jag minsann inte var upphovsman till KS kampanjen. Om du tycker att KS är stelt idag så kan du ju bara föreställa dig hur det var 2018, man kan nästan tro att folk inte kände till några andra märken än Rolex och Sjö Sandström på den tiden
Cool berätta mer!
Han har ju inte fel i sig, för många (de flesta?) så är det ju rent praktiskt nog mer behändigt med caller-GMT. Men samtidigt är flyer ju en funktion som a: efterfrågas hela tiden i klockdiskussioner, b: rent faktiskt är mest användbart för resande som ju är kärn-kundgruppen för GMT om man nu leker med tanken att vi faktiskt köper klockor av funktionella orsaker, och c: det som kännetecknar den utan jämförelse överlägset mest efterfrågade GMT-klockan i världen vilket ju borde betyda något.Nå, vad tycker ni om resnemanget som Sellita har kring GMT-verk, rätt/fel resonemang i videon? Är det nödvändigt med oberoende timme eller lurar vi oss själva när vi tror vi blir värsta globetrottern för att vi har en klocka med det? Jag har haft en sån timme i en Omega och gillade det inte.
Asså, sjukaste matchen ever. Jefferson borde jobba på cirkus. SKOLPerfekt avslutning på söndagen!