Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkligen! Var lite orolig över att den skulle ticka satan men än så länge är den nästintill ohörbar.
Helt klart överkomlig summa!
![]()
![]()
Spontana känslan är wow![]()
För tidigt att säga. Gillar båda skarpt.Vilken är favoriten hittills?
Nykär
För tidigt att säga. Gillar båda skarpt.
Jösses vad trevligt det är med glidelock.
![]()
![]()
Säljaren hade noll koll. Förutom det extremt låga priset så fick jag fri frakt. Vid tidpunkten för köpet, januari 2020, så kostade uret 100$ på Bertuccis hemsida.Satan vilket fynd haha. Man kanske skulle kolla tratten lite oftare..
Kommer nog köra mest på länk men hojtar till ifall jag byter.Förstår det, du får återkomma när du kört in dem lite
Om du har tid och ork hade det varit spännande att se dem på något annat än länk för att se om det funkar!
Angående glidelock, ja alla länkar borde ha det! Innan jag bar klocka insåg jag inte hur mycket min arm varierar i storlek beroende på värme m.m.
Så pass. Verkar som att inflationen slagit kraftigt mot även bertucciSäljaren hade noll koll. Förutom det extremt låga priset så fick jag fri frakt. Vid tidpunkten för köpet, januari 2020, så kostade uret 100$ på Bertuccis hemsida.
Även solen har fläckar
Härligt ur från ett härligt gammalt märke! Vilken typ av elektroniskt verk sitter i: quartz, stämgaffel eller annat?Vet inte om ni sett Trolljegeren , men det är en verklighetsbaserat dokumentär om den unge @MoHaha s helt vanliga vardag.
Återigen proveniensen som är det viktiga för denna skönhet. Luktar man riktigt noga kan man fortfarande känna en svag odör av trollandedräkt
![]()
![]()
![]()
Jäklar så slimTvå klockor med 200m wr, lite mer funktioner på den ena iof men nära 3ggr så tjockInte världens bästa bild men ändå lite kul…
![]()
Konstigt nog så van vid tjockare klockor numera att det känns konstigare bära iwd:n än Mudmastern![]()
Verkligen superfin! Finurligt att den är modulär, och notera gärna den lilla batteriluckan som man helt sonika ställer in på den månad man bytt batteriHärligt ur från ett härligt gammalt märke! Vilken typ av elektroniskt verk sitter i: quartz, stämgaffel eller annat?
Säkert, men det är svårt att hålla sig vaken redan nu. Blir det mjukt och fluffigt under ändalykten så ökar risken att man somnar..., fast då är man ju redan på plats för nästa "seans".Briljant! Tänker även att en syslöjdslärare kan va behjälplig å få den mjuk å go?![]()