• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har letat fjäderviktsbeater ett tag. Valet föll till slut på denna lilla lättlästa sak. Gillar!
37C3B2EE-D697-4629-B7FB-9458E21A4CB3.jpeg

Nykär

För tidigt att säga. Gillar båda skarpt.
Jösses vad trevligt det är med glidelock.
1668678585438.jpeg

1668678601576.jpeg

Förstår det, du får återkomma när du kört in dem lite 😁

Om du har tid och ork hade det varit spännande att se dem på något annat än länk för att se om det funkar!

Angående glidelock, ja alla länkar borde ha det! Innan jag bar klocka insåg jag inte hur mycket min arm varierar i storlek beroende på värme m.m.

Förstår det, du får återkomma när du kört in dem lite 😁

Om du har tid och ork hade det varit spännande att se dem på något annat än länk för att se om det funkar!

Angående glidelock, ja alla länkar borde ha det! Innan jag bar klocka insåg jag inte hur mycket min arm varierar i storlek beroende på värme m.m.
Kommer nog köra mest på länk men hojtar till ifall jag byter.
Appropå det så har den ju även quick release i länken vilket också är behändigt.
Ja snabbjustering är ovärderligt när handleden sväller.

Vet inte om ni sett Trolljegeren , men det är en verklighetsbaserat dokumentär om den unge @MoHaha s helt vanliga vardag.
Återigen proveniensen som är det viktiga för denna skönhet. Luktar man riktigt noga kan man fortfarande känna en svag odör av trollandedräkt :woot:
cPMQE3L.jpg

FLUef3Q.jpg

reFxRLC.jpg
Härligt ur från ett härligt gammalt märke! Vilken typ av elektroniskt verk sitter i: quartz, stämgaffel eller annat?

• Love
Reactions: v0n
Härligt ur från ett härligt gammalt märke! Vilken typ av elektroniskt verk sitter i: quartz, stämgaffel eller annat?
Verkligen superfin! Finurligt att den är modulär, och notera gärna den lilla batteriluckan som man helt sonika ställer in på den månad man bytt batteri 🤓
Det är inte stämgaffel utan nån slags hybrid, har inte vågat gräva för djupt i urverket...än. Sekunden flyter åtminstone fram tillsynes utan hack, vackert!

Tillbaka
Topp