• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FOQ

Audemars
Mysig liten klocka från Unimatic. Nytt band i Canvas från @Feskarn

IMG_20221127_134136.jpg
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Baltic-Tricompax-Panda-and-Reverse-Panda-3.jpg

Nu kom de olimiterade nya Baltic kronograferna. Bättre än de limiterade i min bok men är det bara jag som inte känner som om armbanden hänger ihop med klockan? Nån mix av polerat och borstat som inte riktigt lirar...
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Baltic-Tricompax-Panda-and-Reverse-Panda-3.jpg

Nu kom de olimiterade nya Baltic kronograferna. Bättre än de limiterade i min bok men är det bara jag som inte känner som om armbanden hänger ihop med klockan? Nån mix av polerat och borstat som inte riktigt lirar...
Vackra klockor men de väcker inget habegär hos mig. Även om baltic sätter designen känns det som att det är gjort förut, särskilt för 23000Kr.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Baltic-Tricompax-Panda-and-Reverse-Panda-3.jpg

Nu kom de olimiterade nya Baltic kronograferna. Bättre än de limiterade i min bok men är det bara jag som inte känner som om armbanden hänger ihop med klockan? Nån mix av polerat och borstat som inte riktigt lirar...
Tycker den estetiskt ser extremt tom ut med bara den där tunna texten, inte någon höjdarsläpp för egen del 🤷
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Tycker den estetiskt ser extremt tom ut med bara den där tunna texten, inte någon höjdarsläpp för egen del 🤷
Tycker väl det var hyggligt snyggt men med det här, i motsats till step case och microrotor modellerna, så ger man ju sig in i en genre där det finns 13 alternativ på dussinet och dessa är väl varken mycket bättre eller sämre än majoriteten av dem. Aquascaphen var ju lite samma sak. Så då blir det ju samtidigt tyngre när man börjar klämma sig upp i ett nytt prisläge, lite svårt att se att man riktigt kan motivera det.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Nytt från Synchron, en 39mm flieger GMT i brons. Inte min kopp te för den känns extremt generisk om jag ska vara ärlig. $990 (+moms) är väl okej men då hade jag hellre köpt en fortis eller en Stowa. Märkligt bara att det inte finns en enda bild i profil och inte heller på baksidan. 🤨
synchron-bronze-GMT-brown-hero.jpg
synchron-bronze-GMT-green-hero.jpg
synchron-bronze-GMT-desktop.jpg
 

Rooster91

Panerai
Köpte ett väldigt billigt jubilee band, skulle säga att det är nästan oandvändbart (vassa kanter billig kvalite.)
Funderar på om slipa ner kanterna mot handleden med en fil 🤔

Tips på schysst liknande fast mer solid o bra kvalite mottages tacksamt. 19mm
IMG_20221129_153635.jpg
 
Senast ändrad:

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag vill bada - och så fick det bli. PWC i kommunal simbassäng...tills jag råkade se en tampong på botten :bored:
qyiYS4A.jpg

euZft1J.jpg

irdQVyn.jpg

Fräscht! 😅 Men bättre än en 💩 🌭 eller kanske samma typ…
Att pwc:n är kvar, måste säga jag är fortfarande väldigt nöjd med de jag köpte. Okej iwd kanske inte helt 💯 min grej (nog inte van vid tunna klockor 🙈) men så mkt charm för liten peng!
 
Topp