• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nilas

Patek
2-Faktor
Förstår inte vad du reagerar på, håll tonen och ämnet för allas trevnad.
För allas trevnad säger trevligheten själv. Den var rolig den :D. Tonen var väl ganska mild och oförarglig och jag förstår att du är helt oförstående. Säger en del.
Nu lägger vi ner och bombar på med lite trevliga micros istället, eller vad säger du?
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Sailcloth från RS sa Bull :) Grejor det! :cool:
IMG_20190525_170016_0.jpg
Den är riktigt bra. Behöver en gmt och man blir sugen :).
 

umeåac

Cartier
2-Faktor
Jag gillar Momentum. Har deras Steelix-modell som är en tålig, lättavläst och tillförlitlig klocka, om än inte så snygg.

Här är deras Smokejumper 44, finns i 38 mm också. Safirglas, skruvad krona, 10 ATM och kvarts. Snygg och tuff, tycker jag. Handledsskottet lånat från nätet.
Smokejumper-44-SE-bramante_1024x1024@2x.png
momentum kopia bild.jpg
 

Waldorf

Audemars
Har sett det. Ska inte ha fler just nu men det har man ju sagt förut :D.
Det där uttrycket känner jag igen... tror jag tänkt det några gånger. "Vet du va farbror Melker, det fungerar inte":) (Saltkråkan för de som mot förmodan inte kände igen uttrycket). Åtminsotne inte på mej, därför för stor samling.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
För allas trevnad säger trevligheten själv. Den var rolig den :D. Tonen var väl ganska mild och oförarglig och jag förstår att du är helt oförstående. Säger en del.
Nu lägger vi ner och bombar på med lite trevliga micros istället, eller vad säger du?
Sluta bland in min person när vi pratar om band. Förstår inte denna fascination av min person. Det är inte jag som håller igång denna snurr. En snabb sammanfattning på bandutsvävningen:
  • Bild eller en tanke om en viss kombination på boett-band
  • Jag svarar en användare som tycker det är en perfekt match med att jag ser vissa problem. Mao min åsikt är att det inte är en perfekt match (en annan åsikt mao)
  • Användaren håller med, men tycker färgerna är fina
Där hade då ett normalt samtal tagit slut, två olika åsikter.
  • Någon vill ha mer utförligt vad som är fel
  • Jag svarar mer utförligt
  • osv
  • osv
  • Jag svarar en användare om vad banddialogen handlade om
  • Du går till personlig attack på mig och uttalar dig som om du förde någon annans talan.
Man får tycka precis vad man vill, om vad och om vem som helst, men kom inte med några svepskäl för att gå attack på någons person. Det gör man för att man inte kan styra sina känslor eller får slut på argument. Bara för man har en annan åsikt betyder inte det att man är otrevlig.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Känns som att det är dags att dra fram den här igen :D

keepcalm.jpg


Vi kan nog alla enas om att man får bära precis vilket band man vill och på det sätt man vill men att konsensus verkar vara att det ser mindre bra ut och tenderar att vara opraktiskt om man spänner ett MN-band för löst? :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Känns som att det är dags att dra fram den här igen :D

keepcalm.jpg


Vi kan nog alla enas om att man får bära precis vilket band man vill och på det sätt man vill men att konsensus verkar vara att det ser mindre bra ut och tenderar att vara opraktiskt om man spänner ett MN-band för löst? :)
Jag reagerar mest när det är löst så det inte böjer tillräckligt mycket efter bandstiften medan vissa andra tycker att bandet ger efter för mycket om boetten är för tung.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Sluta bland in min person när vi pratar om band. Förstår inte denna fascination av min person. Det är inte jag som håller igång denna snurr. En snabb sammanfattning på bandutsvävningen:
  • Bild eller en tanke om en viss kombination på boett-band
  • Jag svarar en användare som tycker det är en perfekt match med att jag ser vissa problem. Mao min åsikt är att det inte är en perfekt match (en annan åsikt mao)
  • Användaren håller med, men tycker färgerna är fina
Där hade då ett normalt samtal tagit slut, två olika åsikter.
  • Någon vill ha mer utförligt vad som är fel
  • Jag svarar mer utförligt
  • osv
  • osv
  • Jag svarar en användare om vad banddialogen handlade om
  • Du går till personlig attack på mig och uttalar dig som om du förde någon annans talan.
Man får tycka precis vad man vill, om vad och om vem som helst, men kom inte med några svepskäl för att gå attack på någons person. Det gör man för att man inte kan styra sina känslor eller får slut på argument. Bara för man har en annan åsikt betyder inte det att man är otrevlig.
Jag har redan släppt det Aurum.
Du kan vända och vrida allt till din fördel precis som vanligt. Du är absolut helt oskyldig till dom tråkiga dispyter som du hamnat i här i tråden. Andra som har varit inblandade har haft helt fel varje gång, nöjd? Jag är nöjd iallafall.
Dock ej övertalad eller besegrad av dig så tro inte det bara :). Håller vi här för bästa trådens skull?
Det tycker jag vi gör. Tråden är värd bättre än så. Tackar för denna gång.
Blir säkert fler tillfällen men måtte det dröja.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag har redan släppt det Aurum.
Du kan vända och vrida allt till din fördel precis som vanligt. Du är absolut helt oskyldig till dom tråkiga dispyter som du hamnat i här i tråden. Andra som har varit inblandade har haft helt fel varje gång, nöjd? Jag är nöjd iallafall.
Dock ej övertalad eller besegrad av dig så tro inte det bara :). Håller vi här för bästa trådens skull?
Det tycker jag vi gör. Tråden är värd bättre än så. Tackar för denna gång.
Blir säkert fler tillfällen men måtte det dröja.
Du försöker mästra i inlägget nu, du märkte väl det? Hade varit klädsammare att då istället förklara vad du inte tyckte stämde eller var problemet i mitt uppförande? Alternativt att låta bli att svara. Blir alltid samma snurr som resulterar i personpåhopp på mig. Det är inte kul för någon. Jag är här för klockorna så att behöva läsa personpåhopp är varken kul för mig eller någon annan.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Du försöker mästra i inlägget nu, du märkte väl det? Hade varit klädsammare att då istället förklara vad du inte tyckte stämde eller var problemet i mitt uppförande? Alternativt att låta bli att svara. Blir alltid samma snurr som resulterar i personpåhopp på mig. Det är inte kul för någon. Jag är här för klockorna så att behöva läsa personpåhopp är varken kul för mig eller någon annan.
Att tala om för någon som tex gillar sitt band att det enligt dig inte passar så bra utan detta eller detta är bättre, är inte det att mästra?
Du tycker givetvis inte det utan att det är ett trevligt råd förstår jag men det läggs inte alltid fram särskilt klädsamt som du nu säger.
Nu har jag förklarat som du ville. Var det bra nog?
Säkert helt fel.
Om du nu säger att det alltid blir personpåhopp på dig, har du då någon gång ransakat dig själv efteråt? Det är ju inte bara med mig och nu detta har hänt.
Är helt övertygad om att du sitter inne med en gedigen kunskap om klockor. Det kommer bara fram på ett ibland väldigt burdust sätt vilket är synd. Man behöver väl inte tvunget vara harsch för att man är kunnig?
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Då var det dags att säga adjö till denna fantastiska klocka. Så bra på alla sätt och vis och har varit en favorit i samlingen länge. Men nu ska den få en ny kärleksfull ägare, som jag är säker på att denne kommer ge sig tillkänna i tråden så småningom.

Sista kvällen tillsammans:
20190525_184408.jpg
 
Topp