Sorry, var typ 10 på bollenOnda står för våg (våg i havet) om jag inte missminner mig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sorry, var typ 10 på bollenOnda står för våg (våg i havet) om jag inte missminner mig
Sluta sälj två jag vill ha när fonden är tom .Jag tänkte flippa den här, eller byta. Någon som har nått kul?
Kriterier: Dykare, 39,40 eller 41mm. Helst 40. Gärna färgglad, grönt eller pepsi kanske? Samt måste komma på länk.
Mer info kan diskuteras i PM så jag inte förstör tråden
Jag tänkte flippa den här, eller byta. Någon som har nått kul?
Kriterier: Dykare, 39,40 eller 41mm. Helst 40. Gärna färgglad, grönt eller pepsi kanske? Samt måste komma på länk.
Mer info kan diskuteras i PM så jag inte förstör tråden
Den är faktiskt 42...Är inte den där redan ~41mm, färgglad och grön?
Japp, som @MaBr sa, den är 42mm. Och jag är sugen på nytt och har ju köpstopp. Då får det bli såhärÄr inte den där redan ~41mm, färgglad och grön?
Han kanske har kastat in handduken ?Okey, jag har sett ett par tror jag men det är ett tag sen, kanske är den du har då. På RLT's hemsida finns inte den modellen kvar och de verkar mest återförsälja andra märken och begagnat...
Japp, som @MaBr sa, den är 42mm. Och jag är sugen på nytt och har ju köpstopp. Då får det bli såhär
Passar fint i rosa den därJa, det kan lätt uppstå förvirring och komik när man använder samma namn I alla länder. Modellen kallas för övrigt Jazz i Sverige
Ren, stilig design. Jag vet inget om märket så priset är svårt att säga något om, men jag anar att Georg Jensens namn är en del av prislappen. Inte en klocka för mig men jag kan absolut förstå om den tilltalar andra.
Det stämmer nog, det om priset. Ja det är stilrenheten som jag dras till här.Ren, stilig design. Jag vet inget om märket så priset är svårt att säga något om, men jag anar att Georg Jensens namn är en del av prislappen. Inte en klocka för mig men jag kan absolut förstå om den tilltalar andra.
Finns det tråkigare boett än den där? Men sinnesjukt roligt med så tighta subdials.. vet inte vad man ska tycka, iochmed att datumet är skjutet så högt upp... Är det bara ett litet kvarts verk med stor tavla??
Men för de pengarna kan du nog få en Nomos? Eller en Junghans?Det stämmer nog, det om priset. Ja det är stilrenheten som jag dras till här.
Tilläggas bör att detta är priset i NOK, SEK är tusenlappen dyrare.Men för de pengarna kan du nog få en Nomos? Eller en Junghans?
Vad är det för urverk i Georg Jensen?Tilläggas bör att detta är priset i NOK, SEK är tusenlappen dyrare.
Bauhaus.Vad är det för urverk i Georg Jensen?
Boetten är rakt av en bauhaus-historia så den kan du hitta hos många andra tillverkare. Är det just kronografdesignen du tilltalas av eller bauhaus-stilen i allmänhet?
I det här fallet även helheten.Bauhaus.
Bauhaus.
Fina alla tre Måste dock ha safirglas.
En Nomos Tangente - är den tilltalande? Samma pengar som Georg.
Eller varför inte en Junghans Max Bill Chronoscope?
Är det inte det som är mellan de färgade markeringarna som är datumet?Fina alla tre Måste dock ha safirglas.
Men den översta... Hur kan den visa samtidigt att det både är den 3:dje och 4:de... Mystiskt
Var uppe för ett tag sen i tråden... håller koll på en blå/blå för att ev ersätta M&S... Från Bernardt i USA (om jag fattat rätt) med en 2836 (inte 2893). Har ju en Bernhardt fast vit. Inte bestämt mej om jag vill ha en till. Länken och spänne är sisådär...Le Jour Seacolt GMT, har vi diskuterat dessa? Finns lite olika färger såsom pepsi, grå och svart. Saluförs bland annat hos Serious Watches.
Ah, så är det naturligtvisÄr det inte det som är mellan de färgade markeringarna som är datumet?
Då kommer ju den naturliga följdfrågan. Vad har du för kul?Det är ett aber att det finns så många fina klockor.
Jag har redan alltför många, kanske borde överväga att sälja någon/några
Visa pa... ehh klockorna .Det är ett aber att det finns så många fina klockor.
Jag har redan alltför många, kanske borde överväga att sälja någon/några
Blev väldigt sugen att testa denna. Kollade upp L2L och tjocklek.. 48mm och 15mm tjock. Släppte tanken rätt fort då 15mm är dealbreaker för min del. I övrigt verkar den helgrym.Le Jour Seacolt GMT, har vi diskuterat dessa? Finns lite olika färger såsom pepsi, grå och svart. Saluförs bland annat hos Serious Watches.