• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Delgada

Pandion
God fortsättning medmänniskor.
20221226_180730.jpg
 

Islay

Silver
2-Faktor
...så ökentorr att den självförintades kan man säga 🫣

Fortfarande nöjd med Skvallen?
Den är fiiin, ibland ångrar jag att man inte slog till när det begav sig. Hoppas innerligt det kommer fler varianter i denna ljuvligt vackra boett 🤌🏼
Ja, är så pass nöjd att det är långt ifrån säljtankar i vart fall. Kan tycka att den kan kännas lite steril ibland med "bund bezeln" men är ju samtidigt lite speciellt och historiskt korrekt. Har inte riktigt hittat rätt band till den ännu. Något topptung så får inte vara för sladdrigt och helst lite tjockare. Boetten är ju fantastiskt som sagt och skulle lätt kunna tänka mig en till i annat utförande och gärna i pvd.
 

Smooth Operator

Guld
2-Faktor
...så ökentorr att den självförintades kan man säga 🫣

Fortfarande nöjd med Skvallen?
Den är fiiin, ibland ångrar jag att man inte slog till när det begav sig. Hoppas innerligt det kommer fler varianter i denna ljuvligt vackra boett 🤌🏼
Och jag mitt nöt missade inte mindre än tre möjligheter att köpa en av de 300 för 9K. Grämer mig otroligt!
 

v0n

Pandion
2-Faktor
Ja, är så pass nöjd att det är långt ifrån säljtankar i vart fall. Kan tycka att den kan kännas lite steril ibland med "bund bezeln" men är ju samtidigt lite speciellt och historiskt korrekt. Har inte riktigt hittat rätt band till den ännu. Något topptung så får inte vara för sladdrigt och helst lite tjockare. Boetten är ju fantastiskt som sagt och skulle lätt kunna tänka mig en till i annat utförande och gärna i pvd.
Ja, jag hade inte tänkt ta den ifrån dig 😉
Har nog alltid dragits mot just det sterila och tycker FF 3H-dykaren är en av de vackraste dykarna ever. För mig är det små små detaljer på Squalen som inte riktigt föll mig på läppen. Hade faktiskt önskat ÄN mer steril tavla och jag förstår heller inte varför man valde den sekundvisaren över en fet lollipop dito som hade varit 100%, när nu Squales klassiska feta visare äntligen gjort comeback för första gången sen 70-talet typ.

Bifogar lite intressant läsning om någon skulle känna för det :bookworm:
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor

Islay

Silver
2-Faktor
Ny version av Malm Catalina i brons. Tjusig urtavla är det spontana intrycket och boetten för tankarna lite till mrp sa.

SPECIFIKATIONER
Material: Brons CuSn8, safirglas fram och bak
Urtavla: Grön / Stålblå urtavala med Swiss Super-LumiNova C3 lysmassa i visare och index.
Storlek: 43 mm (diameter), 13,2 mm höjd, 50,5 mm lugg-till-lugg, 20 mm mellan luggar
Boett: Catalina Bronze
Urverk: Manufactrue La Joux-Perret G100 (Genève finish) & Sellita SW200-1 (Standard och Gold finish)
Glas: Safirglas, antireflektionsbehandlad med skyddande coating mot fingeravtryck
Vattenresistens: 10 atm / 100 m / 328 ft
Band: Dark brown race läderband med bronsspänne. Svart race läderband utan spänne medföljer
Garanti: 5 år
CatalinaBronzeSwissSteelBlueDarkBrownLeatherprod_1080x.png

CatalinaBronzeSwissGreenDarkBrownLeatherprod_1080x.png

 
Topp