• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

LoveL

Silver
Paneristi
2-Faktor
God fortsättning 🤍
9E334B2D-9F7D-4A50-81A1-5FBD47368A50.jpeg
 

rickards

Guld
2-Faktor
Halloj alla!
Jag hoppas att Ni alla har haft en God Jul och har ett Gott Avslut.

Jag har sett den här i en butik nära mig: https://www.stjarnurmakarna.se/varumarken/s-o/seiko/seiko-prospex-srpg13k1

Är 3000:- ett pris att slå till på - det verkar så när jag kollat lite på nätet?
///Baconlover :)
Sisådär om du frågar mig. Rätt udda modell av Turtle. Men gillar du designen och avser att behålla den så kör på. För 3000 spänn finns annars många kul begagnade Seiko, och annat förstås, att välja på. Personligen hade jag valt en mer klassisk Turtle som SRP777, men det är förstås en smaksak.
 

Rizzie

Diamant
2-Faktor
Måste ändå kännas skönt att kunna bada i pengar, när man har några kvar :D

Det är i alla fall så jag föreställer mig livet efter detta.
Har inte sålt särskilt mycket faktiskt, hoppas på att det svänger i intresset och då vill jag inte stå utan 😂.
Men lite har absolut sålts. De pengarna gick raka spåret till en ny gitarr samt en massa kläder efter att ha tappat lite vikt :)
Så få inte för höga förhoppningar om livet efter klockorna 😂
 

Knäckehäxan

Silver
2-Faktor
Har inte sålt särskilt mycket faktiskt, hoppas på att det svänger i intresset och då vill jag inte stå utan 😂.
Men lite har absolut sålts. De pengarna gick raka spåret till en ny gitarr samt en massa kläder efter att ha tappat lite vikt :)
Så få inte för höga förhoppningar om livet efter klockorna 😂

Jag har precis börjat få tillbaka suget efter lite klockor faktiskt! Var nere o doppa tårna i tanken på en G-shock till och med för en kort sekund men tog mig upp 😘 hål o stoppa pengar i finns det ju gott om, just nu i garagettaket.
Tråkigt bara när det är ett fysiskt hål att fylla med pengar 😅

Sen kan det nog bli någon tröstklocka 😊
Vad det blir vetefan dock
 

TotteH

Diamant
2-Faktor
Tack! 🙏 Grejen var att jag försökte få till ett s.k. 3H Bund-insert, men lyckades inte. Har dock inte gett upp om att hitta ett som passar.
Det här kanske? 😊
 

Smooth Operator

Guld
2-Faktor
Det här kanske? 😊
Tack för tipset! 🙏 Får läsa in mig på måtten för att se om det passar. 🤔
 

TotteH

Diamant
2-Faktor
Oj, det blev verkligen en helt annan klocka, wow! 🥳
Hur är gummit då om man får fråga, rent kvallemässigt och så?
Blev riktigt nöjd 👌🏻😊
Det är bra. Vet inte vad jag ska jämföra med, men typ lite kraftigare FKM kanske? 🤔 Mjukt, matt och drar inte åt sig damm 👍🏻 Sen är ju alltid originalband högt prissatta. Men jämfört med många andra märken så är det ändå överkomligt tycker jag.
 

rambo_amadeus

Guld
2-Faktor
Ny version av Malm Catalina i brons. Tjusig urtavla är det spontana intrycket och boetten för tankarna lite till mrp sa.

SPECIFIKATIONER
Material: Brons CuSn8, safirglas fram och bak
Urtavla: Grön / Stålblå urtavala med Swiss Super-LumiNova C3 lysmassa i visare och index.
Storlek: 43 mm (diameter), 13,2 mm höjd, 50,5 mm lugg-till-lugg, 20 mm mellan luggar
Boett: Catalina Bronze
Urverk: Manufactrue La Joux-Perret G100 (Genève finish) & Sellita SW200-1 (Standard och Gold finish)
Glas: Safirglas, antireflektionsbehandlad med skyddande coating mot fingeravtryck
Vattenresistens: 10 atm / 100 m / 328 ft
Band: Dark brown race läderband med bronsspänne. Svart race läderband utan spänne medföljer
Garanti: 5 år
CatalinaBronzeSwissSteelBlueDarkBrownLeatherprod_1080x.png

CatalinaBronzeSwissGreenDarkBrownLeatherprod_1080x.png


Finns fler bilder? Någon som beställt?
Synd att de valt att göra den i 43 mm och inte 41 mm som kronografen. Tror 43 mm blir för stort på mina 16,5 cm :(
 
Topp