• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Inte alls konstigt när man tänker efter. Kineserna håller koll på bloggar etc för att se vad som ”trendar” och kör därefter. Att det mesta som hypas också är i begränsad upplaga hjälper nog inte heller.

Enda orsaken att jag själv inte köpt en Serica fast än jag älskar designen. När Serica själva hävdar att defekta urverk egentligen är en ”funktion” snarare än en defekt, drar jag öronen åt mig.
Gillar designen skarpt men blir i sådana fall gmt-versionen med Soprod C125 urverket som är mera beprövat och verkar inte ha några problem som det tycks vara med Newton verken.

Edit: Blir ju lite weird när kopiorna har bättre urverk än originalet. Brukar ju vara tvärtom annars.

Har lite svårt att sova, det spritter i benen.
Shellbacken har jag stirrat på hela kvällen, vilken jäkla fin klocka! Vill bara att det ska bli ljust så jag får stirra på den i dagsljus.
O efter lite postnord slarv tror jag att skxn (keeper) hamnar hos mig imorgon.
Efter sådana här endorfin påslag är det inte konstigt att man alltid måste jaga nästa..

Godmorgon.
20230111_063423.jpg

Originalet har jag inte råd med :p och den nya releasen var jag inte så attraherad utav. Denna copage/homage/kalladetvadduvill-age är även mer trogen originalet. Lite synd dock att det inte är akryl. @v0n tror du det är ngt man kan modda på ett vettigt sätt?
F30C134B-A6D9-4583-A9E6-6A179D6BAFDD.jpeg
Hittar man bara rätt mått å spännring ska det inte va några problem 🫡

Dagens "uppgradering". Ska givetvis inte vara svart men den biten löser man på fem röda har jag lärt mig...🤓
20230111_112103.jpg

Tillbaka
Topp