• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

LHOTSE

Basic
Det här var en trevlig Venture variant. Produktbilderna från BOLDR gör den inte rättvisa. Här kommer några detaljbilder...

DSC07097.jpg
DSC07104.jpg
DSC07113.jpg

Den där var ju mumma. 🫶 😍
 

Watchie

Diamant
2-Faktor
Serica copager med pålitligare urverk har tydligen dykt upp.


Undrar just om eta är bättre än sw, dyrare är det ju, men bättre ? Jag har inte haft issues med varken eller…
 

Islay

Silver
2-Faktor
Serica copager med pålitligare urverk har tydligen dykt upp.


Tycker man passerat någon slags gräns när man börjar göra copager på micromärken. Samtidigt är det ju synd inte Serica valde dom "bättre" eller mer pålitligare urverken från början.
 

BjornAgain

Silver
2-Faktor
Njae på denna kunde du ju välja verk..
AA1327E4-E3DE-4A55-B5FF-4055F1628749.jpeg

Antar att det är "Sellita" och "ETA" alltså någon sorts kloner? En sån här tillverkare kan väl knappast få fram originalen? Åtminstone ETA är det väl många respekterade mikrotillverkare som har problem att få tag på, I princip är det väl nästan bara företag i Swatch-gruppen som får tag på dem trodde jag.
 

rambo_amadeus

Guld
2-Faktor
Antar att det är "Sellita" och "ETA" alltså någon sorts kloner? En sån här tillverkare kan väl knappast få fram originalen? Åtminstone ETA är det väl många respekterade mikrotillverkare som har problem att få tag på, I princip är det väl nästan bara företag i Swatch-gruppen som får tag på dem trodde jag.
PT5000 är en klon. Tror inte de skulle ljuga om verket om det är så att de sätter in kloner. ETA finns frtf att tillgå men svårare att hitta och förmodligen inte direkt från Swatch. Vem vet hur stora lager dessa fabriker har så vore inte konstigt om detta var en gammal batch.
 

Master J

Guld
2-Faktor
Antar att det är "Sellita" och "ETA" alltså någon sorts kloner? En sån här tillverkare kan väl knappast få fram originalen? Åtminstone ETA är det väl många respekterade mikrotillverkare som har problem att få tag på, I princip är det väl nästan bara företag i Swatch-gruppen som får tag på dem trodde jag.

Nädå... lär nog vara riktiga grejer. Finns oväntat ofta på Ali express o dylikt.
PT5000 är dock en kinaklon.
 

Master J

Guld
2-Faktor
PT5000 är en klon. Tror inte de skulle ljuga om verket om det är så att de sätter in kloner. ETA finns frtf att tillgå men svårare att hitta och förmodligen inte direkt från Swatch. Vem vet hur stora lager dessa fabriker har så vore inte konstigt om detta var en gammal batch.

Nädå... lär nog vara riktiga grejer. Finns oväntat ofta på Ali express o dylikt.
PT5000 är dock en kinaklon.

Smurf
 

Lord_tito88

Pandion
2-Faktor
Tycker man passerat någon slags gräns när man börjar göra copager på micromärken. Samtidigt är det ju synd inte Serica valde dom "bättre" eller mer pålitligare urverken från början.

Tycker Sericas design är riktigt grym. Synd dock att dom har problem med verket i klockan.

Copager är inget för mig, köpt Pagani två gånger och flippat dessa väldigt snabbt.
 

Nicke75

Pandion
2-Faktor
Denna va nice inte släppts ännu dock.
 

essGunnar

Guld
2-Faktor
Serica copager med pålitligare urverk har tydligen dykt upp.


Lite komiskt att man pratar om att det eventuellt skulle vara Sericas underleverantör som säljer samma klocka genom bakdörren på fabriken när det bara behövs att ta av cocabottnarna och titta i två sekunder för att se att dimensionerna är helt annorlunda.
 
  • Like
Reactions: v0n

Birchgrove

Guld
2-Faktor
Denna va nice inte släppts ännu dock.
Ja! Mycket trevlig måste jag säga. Välapplicerade index gillar ju alla!

TW2V24700_W.jpg
 

Knäckehäxan

Silver
2-Faktor
Denna va nice inte släppts ännu dock.
Den har nog funnits ute ett tag, bara slut i lager eller?
 
Topp