• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Trevlig helg klockfantaster. Cheers!
20230120_193846-01.jpeg

Fräcka tool watches men jag tycker att de har gått ifrån vad de en gång var. De verkar sträva mot en mer elegant framtoning och högre prisklass nu för tiden, mycket blanka ytor och prislapp på typ 50 papp.

Nä, tacka vet jag en stenhård och affordable Spacematic. 🙂

62322158_1920x1920.jpg
Mmmm Spacematic, den är grym, min första automatare. Inget larv med skruvad krona, bara att tuta och köra. Tänk att jag hade den och vinterbadade med innan jag började hänga på klockforum, dvs bastu och skitkallt vatten om vartannat 🤣🤣🤣🤣 "åh nej inte tvätta händerna med min Seamaster"

@InWester jag kan tycka att de nya modellerna ligger lite högt i prisläge men är riktigt sugen på en grön Marinemaster M-40. Men är inte främmande för en M-44 heller. Önskar bara att de fanns att testa innan köp.

Skärmavbild 2023-01-20 kl. 22.16.32.png

Mmmm Spacematic, den är grym, min första automatare. Inget larv med skruvad krona, bara att tuta och köra. Tänk att jag hade den och vinterbadade med innan jag började hänga på klockforum, dvs bastu och skitkallt vatten om vartannat 🤣🤣🤣🤣 "åh nej inte tvätta händerna med min Seamaster"

@InWester jag kan tycka att de nya modellerna ligger lite högt i prisläge men är riktigt sugen på en grön Marinemaster M-40. Men är inte främmande för en M-44 heller. Önskar bara att de fanns att testa innan köp.

Skärmavbild 2023-01-20 kl. 22.16.32.png
Visst ligger dom högt i pris, det håller jag med om. Känns ju lite av en chansning att slänga iväg 25-40k på en klocka man inte kan klämma och känna på i butik. Men jag tycker dom är grymt läckra och lyckas jag skrapa ihop 30k så lägger jag dom gärna på en Flieger 😊

Mitt meddelande om det blå läder-natot raderades så som varande annons. Ordningsmakten trodde uppenbarligen att jag tänkte ta betalt för bandet. Befängt! Så var alltså inte fallet.
Jag är inte den som ger upp utan gör därför ett nytt anfall nu när det är byteslördag. Principsak.
Blått läder-nato bytes mot ett leende. 22 mm (bandet alltså, leendet får gärna vara bredare).
20230120_074907.jpg

Mitt meddelande om det blå läder-natot raderades så som varande annons. Ordningsmakten trodde uppenbarligen att jag tänkte ta betalt för bandet. Befängt! Så var alltså inte fallet.
Jag är inte den som ger upp utan gör därför ett nytt anfall nu när det är byteslördag. Principsak.
Blått läder-nato bytes mot ett leende. 22 mm (bandet alltså, leendet får gärna vara bredare).
20230120_074907.jpg
Vet att du svarade mig på den, när posten försvann trodde jag att du ångrade dig. Vill bara tacka för en fin gest även om det inte är vad jag själv söker! :) 🙌

Någon som minns att det var sommar nyss?

1674313895336.png

Moncharden här satt på nästan jämt. Billigare än en Airain. Snyggare än en Hanhart. Mer praktisk än en vintage Longines. Faktisk uppnåelig klockglädje till skillnad från en Breguet.

Ville lätta lite på trycket i klocklådan, men hur bär man sig åt när man bara har sånt man gillar?

Tillbaka
Topp