• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Eh näh det var väl inget jag reagerade särskilt på. Tyvärr.
😂
Det jag ville ha sagt är att jag tycker att när man gör en skindiver idag önskade jag att man vågade ta ut svängarna lite mer. Inte bara göra samma gamla dykare som finns i överflöd och minska storleken ett par millimeter.
4E975470-9B97-4687-96A0-F4A5CDB9F865.jpeg
Men när jag skriver det inser jag ju att det handlar om mitt personliga önskemål, tycke och smak.

Jag vill ha mer av
566840A3-4E4D-49B9-BCAC-BC967D700FA5.jpeg
506BB129-DF04-4EE0-B772-3D28EFA0A784.jpeg
E2FF54F2-4E96-477A-8127-31C8392C037E.jpeg
483BC78D-D7A7-480F-B13B-089355300065.jpeg
Det där är skin divers i min värld också. Den där boetten.
Men ok, rent krasst så kan man ju kalla mycket för skindivers.

Jag är sugen på att köpa den av killen som tog ut den och tog halva-pris-smällen!
Samma här. 😀

Det är så klart inte konstigt att vi ser prisökningar även i klockbranchen just nu. Såväl etablerade större producenter som mikromärken drabbas av ökade kostnader och höjer därför pris till konsument. Frågan är hur det kommer att påverka begagnatmarknaden. Det mesta tyder väl på att försäljningen och priserna har bromsats något och att priserna på begagnat har gått ner, just nu. Å andra sidan kanske det blir mer intressant för många att köpa beggat när det blir allt mer kostsamt att köpa nytt. Så skynda och fynda innan det blir ännu dyrare. 😃

• Like
Reactions: v0n
Funkar faktiskt! Men jag skulle tro att det skickas utan förbetald tull... har fått den koden i något reklammail förut

Det kändes nästan lite för bra, men två dygn(!) efter beställningen dök det upp ett förtullat paket från Vancouver vid dörren, "duties and taxes paid".

Kvartsare med titan, safirglas och skruvboett för $220, och så bjöds det på $95 i porto och tull och moms.

edit: Jag får inte till att infoga bild på den, jag kanske är för ny användare?

Senast ändrad:
@v0n angående matic

Är det inte konstigare att det inte är några minutmarkeringar mellan 30 och 45 för att sedan återkomma mellan 45 och 60?
Minutmarkeringar förutom typ 0-15 på vridringar är ganska överflödiga i dykarsammanhang skulle jag våga påstå. Mer designfråga än funktion, och även den teorin jag tror på mest gällande avsaknaden av kl29-markeringen på Squale.

(obs, säger inte att det är så. Teori 😁)

Tillbaka
Topp