DrDre
Diamant
Spännande. Påminner om silver star men med röd visare.
Du hade rätt. Riktigt snygg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spännande. Påminner om silver star men med röd visare.
Inget fan av den röda visaren men den blåa tavlan är ju grym tillsammans med den kritvita lumen.Du hade rätt. Riktigt snygg.
Ja, lättast och trevligast hade ju varit att länka till tråden med svarta klockor. Som du säger så hade ju en förvarning varit att föredra så man kan kopiera sin text.Jag blir trött..
Har börjat jaga en klocka utifrån specifika detaljer:
-Helt svart (case, tavla och vridning)
-Orange minutvisare
-Dykare
-Quartz
Sökte för att se om det fanns någon tråd om detta men jag hittade ingen. Skapade därför en tråd med bilder på lite olika alternativ samt diskussioner om dessa och efterfrågade även tips om fler förslag.
Vips, två minuter senare är tråden raderad med ett kort meddelande:
"Finns redan en tråd om svarta klockor. SÖK"
Har sökt igen men hittar ingen sån tråd (vilket säkert beror på min inkompetens) och känner att även om jag hade gjort det så hade den nog inte levt upp till mina ganska specifika önskemål.
Men det som stör mig är sättet det sker på. Inget kort meddelande med förklaring (och kanske länk till den anvisade tråden som tydligen redan finns), ingen förvarning om att allt man skrivit kommer att försvinna (då skulle man ju faktiskt kunna hinna kopiera det, -man lägger ju ändå en stund på att formulera sig o.s.v.) och ingen hänvisning till vem som tagit bort det o.s.v..
Varför gör admin så? Tycker det känns rätt otrevligt faktiskt..
Men nog om det, -är det någon som har tips utifrån mina specifikationer längst upp så får ni gärna hojta till..
Scurfa kanske?Jag blir trött..
Har börjat jaga en klocka utifrån specifika detaljer:
-Helt svart (case, tavla och vridning)
-Orange minutvisare
-Dykare
-Quartz
Sökte för att se om det fanns någon tråd om detta men jag hittade ingen. Skapade därför en tråd med bilder på lite olika alternativ samt diskussioner om dessa och efterfrågade även tips om fler förslag.
Vips, två minuter senare är tråden raderad med ett kort meddelande:
"Finns redan en tråd om svarta klockor. SÖK"
Har sökt igen men hittar ingen sån tråd (vilket säkert beror på min inkompetens) och känner att även om jag hade gjort det så hade den nog inte levt upp till mina ganska specifika önskemål.
Men det som stör mig är sättet det sker på. Inget kort meddelande med förklaring (och kanske länk till den anvisade tråden som tydligen redan finns), ingen förvarning om att allt man skrivit kommer att försvinna (då skulle man ju faktiskt kunna hinna kopiera det, -man lägger ju ändå en stund på att formulera sig o.s.v.) och ingen hänvisning till vem som tagit bort det o.s.v..
Varför gör admin så? Tycker det känns rätt otrevligt faktiskt..
Men nog om det, -är det någon som har tips utifrån mina specifikationer längst upp så får ni gärna hojta till..
Squalen är en av de jag tittat på. Sjukt snygg men inte quartz tyvärr..Ja, lättast och trevligast hade ju varit att länka till tråden med svarta klockor. Som du säger så hade ju en förvarning varit att föredra så man kan kopiera sin text.
Jag tänker direkt på Squale, men dom är väl inte Quartz? Kanske finns nån vintage 1521?
Tack, den har jag kikat på.. Noterade dock att den är väldigt stor med sina 43mm och 51mm L2L (och dessutom slut i lager just nu..)Scurfa kanske?
Båda var riktigt bra men Scurfan var
Fick precis hem min SPB299.
Sjukt nöjd! Känns till och med nättare än min Scurfa MS22 på 40 mm. Svårt att se på bild men caset ger en slim känsla.
Squalen är en av de jag tittat på. Sjukt snygg men inte quartz tyvärr..
Tack, den har jag kikat på.. Noterade dock att den är väldigt stor med sina 43mm och 51mm L2L (och dessutom slut i lager just nu..)
En Seiko-kronograf då?
Eller denna, för den är så bra! Inte Quartz men fortfarande så alldeles fantastisk
Ja men kronografen passar väl in på allt detJättefina båda två! Men jag är ute efter en slit och släng-kvartsare.. Tänk fysiskt jobb, träning och vattensport..
Aha.. När jag googlade förut så tyckte jag att det stod att Scurfan var 43. Ska kollas upp igen..Diver 1 är väl 40mm !?
Ja kanske det.. Ska ha den i åtankeJa men kronografen passar väl in på allt det
Mmm Squale är inte fel. Förstår att du gillar denAngående mitt tidigare inlägg om svart klocka med orange visare:
Det här är ju typ det snyggaste man sett:
Men den är väldigt liten och svår att få tag i.
Den här Hamilton-rackaren är riktigt fet:
Men den finns bara som automat tyvärr.
Just nu ligger nog den här bäst till:
Men det är en Kina-qurtzare (märke Qimei) från Ali Express och jag vet inte om det känns så roligt. Kan man ens köpa en sån?
Mmm Squale är inte fel. Förstår att du gillar den
Lite inspo
Helt säker på att du inte överlever med Automat? 1521 PVD är riktigt trevlig.
En Citizen då?Ja de är gaaalet snygga!!!
Skulle kanske kunna bli en sån i slutändan men jag känner att det vore väldigt mycket smidigare med quartz..