• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

En Citizen då?
BM7455-11E_1_1200x.jpg

(Jag får lätt tvångstankar och googlar tills fingrarna blöder)

Den där har jag aldrig sett.. Ska genast googlas! Tack för tips! 🙏🙂

Jag blir trött..
Har börjat jaga en klocka utifrån specifika detaljer:

-Helt svart (case, tavla och vridning)
-Orange minutvisare
-Dykare
-Quartz

Sökte för att se om det fanns någon tråd om detta men jag hittade ingen. Skapade därför en tråd med bilder på lite olika alternativ samt diskussioner om dessa och efterfrågade även tips om fler förslag.

Vips, två minuter senare är tråden raderad med ett kort meddelande:
"Finns redan en tråd om svarta klockor. SÖK"

Har sökt igen men hittar ingen sån tråd (vilket säkert beror på min inkompetens) och känner att även om jag hade gjort det så hade den nog inte levt upp till mina ganska specifika önskemål.

Men det som stör mig är sättet det sker på. Inget kort meddelande med förklaring (och kanske länk till den anvisade tråden som tydligen redan finns), ingen förvarning om att allt man skrivit kommer att försvinna (då skulle man ju faktiskt kunna hinna kopiera det, -man lägger ju ändå en stund på att formulera sig o.s.v.) och ingen hänvisning till vem som tagit bort det o.s.v..

Varför gör admin så? Tycker det känns rätt otrevligt faktiskt..

Men nog om det, -är det någon som har tips utifrån mina specifikationer längst upp så får ni gärna hojta till.. ☺️
Om du kan tänka dig vintage, blekt minutvisare och 40mm kan jag kika om denna fortfarande är till salu?

B8D50E70-1D76-44C1-A2B7-308CD76BE7F4.jpeg

Jag blir trött..

-Orange minutvisare
-Dykare
-Quartz

Sökte för att se om det fanns någon tråd om detta men jag hittade ingen. Skapade därför en tråd med bilder på lite olika alternativ samt diskussioner om dessa och efterfrågade även tips om fler förslag.

Har sökt igen men hittar ingen sån tråd (vilket säkert beror på min inkompetens) och känner att även om jag hade gjort det så hade den nog inte levt upp till mina ganska specifika önskemål.

Men det som stör mig är sättet det sker på. Inget kort meddelande med förklaring (och kanske länk till den anvisade tråden som tydligen redan finns), ingen förvarning om att allt man skrivit kommer att försvinna (då skulle man ju faktiskt kunna hinna kopiera det, -man lägger ju ändå en stund på att formulera sig o.s.v.) och ingen hänvisning till vem som tagit bort det o.s.v..

Men nog om det, -är det någon som har tips utifrån mina specifikationer längst upp så får ni gärna hojta till.. ☺️
Det där med quartz är väl det som strular till det. Ganska skralt utbud tycker jag. Spontant känns det som någon seiko solar eller citizen eco-drive kanske kan uppfylla kraven.

Jag blir trött..

-Orange minutvisare
-Dykare
-Quartz

@Seikosthlm kanske sitter på bra tips om klockor som uppfyller den specen?

Tillbaka
Topp