Ja visst är det smidigt med Quartz Man ska köpa det man helst vill haJa de är gaaalet snygga!!!
Skulle kanske kunna bli en sån i slutändan men jag känner att det vore väldigt mycket smidigare med quartz..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja visst är det smidigt med Quartz Man ska köpa det man helst vill haJa de är gaaalet snygga!!!
Skulle kanske kunna bli en sån i slutändan men jag känner att det vore väldigt mycket smidigare med quartz..
En Citizen då?
(Jag får lätt tvångstankar och googlar tills fingrarna blöder)
Ja just som slit och släng, uniformsjobb, träning och vattensport så känns quartz rätt smidigt..Ja visst är det smidigt med Quartz Man ska köpa det man helst vill ha
Den där var ju riktigt bra!En Citizen då?
(Jag får lätt tvångstankar och googlar tills fingrarna blöder)
Måste väl finnas någon av alla miljontals varianter av g-shock som matchar din kravprofil.Jättefina båda två! Men jag är ute efter en slit och släng-kvartsare.. Tänk fysiskt jobb, träning och vattensport..
Ja kanske det.. Men de är ju så sjukt fulaMåste väl finnas någon av alla miljontals varianter av g-shock som matchar din kravprofil.
Ha ha ha ha ja visst är de fula, men berätta inte det för medlemmarna i g-chocktråden..Ja kanske det.. Men de är ju så sjukt fula
Skulle kaaaaanske kunna tänka mig en square men även det är på gränsen..
Ha ha ha ha ja visst är de fula, men berätta inte det för medlemmarna i g-chocktråden..
Ha! Funderade just på att lägga upp en köpesannons på en 1521 pvd. Det här tar jag som ett tecken på att jag måste ha en.Mmm Squale är inte fel. Förstår att du gillar den
Lite inspo
Helt säker på att du inte överlever med Automat? 1521 PVD är riktigt trevlig.
Jag har inte glömt bort din köplatsHa! Funderade just på att lägga upp en köpesannons på en 1521 pvd. Det här tar jag som ett tecken på att jag måste ha en.
Victorinox Dive Master 500 Midsize 38mm kanske hade varit nåt?Ja just som slit och släng, uniformsjobb, träning och vattensport så känns quartz rätt smidigt..
Om du kan tänka dig vintage, blekt minutvisare och 40mm kan jag kika om denna fortfarande är till salu?Jag blir trött..
Har börjat jaga en klocka utifrån specifika detaljer:
-Helt svart (case, tavla och vridning)
-Orange minutvisare
-Dykare
-Quartz
Sökte för att se om det fanns någon tråd om detta men jag hittade ingen. Skapade därför en tråd med bilder på lite olika alternativ samt diskussioner om dessa och efterfrågade även tips om fler förslag.
Vips, två minuter senare är tråden raderad med ett kort meddelande:
"Finns redan en tråd om svarta klockor. SÖK"
Har sökt igen men hittar ingen sån tråd (vilket säkert beror på min inkompetens) och känner att även om jag hade gjort det så hade den nog inte levt upp till mina ganska specifika önskemål.
Men det som stör mig är sättet det sker på. Inget kort meddelande med förklaring (och kanske länk till den anvisade tråden som tydligen redan finns), ingen förvarning om att allt man skrivit kommer att försvinna (då skulle man ju faktiskt kunna hinna kopiera det, -man lägger ju ändå en stund på att formulera sig o.s.v.) och ingen hänvisning till vem som tagit bort det o.s.v..
Varför gör admin så? Tycker det känns rätt otrevligt faktiskt..
Men nog om det, -är det någon som har tips utifrån mina specifikationer längst upp så får ni gärna hojta till..
Det tycker jag han borde tänka sig! Den var ball, vad är det för referens?Om du kan tänka dig vintage, blekt minutvisare och 40mm kan jag kika om denna fortfarande är till salu?
Bra fråga. Kan ta reda på mer senare. Var själv sugen ett tag men kom till insikt att den nog blir för liten.Det tycker jag han borde tänka sig! Den var ball, vad är det för referens?
Victorinox Dive Master 500 Midsize 38mm kanske hade varit nåt?
Om du kan tänka dig vintage, blekt minutvisare och 40mm kan jag kika om denna fortfarande är till salu?
1553 men kanske heter nåt annat när det är PVD. Har inte sett det förut. Hemmasnickrat kanske? Tyvärr inte alls samma känsla som 1521 eller så men kul klocka för pengen. -mineralglas.Det tycker jag han borde tänka sig! Den var ball, vad är det för referens?
Det där med quartz är väl det som strular till det. Ganska skralt utbud tycker jag. Spontant känns det som någon seiko solar eller citizen eco-drive kanske kan uppfylla kraven.Jag blir trött..
-Orange minutvisare
-Dykare
-Quartz
Sökte för att se om det fanns någon tråd om detta men jag hittade ingen. Skapade därför en tråd med bilder på lite olika alternativ samt diskussioner om dessa och efterfrågade även tips om fler förslag.
Har sökt igen men hittar ingen sån tråd (vilket säkert beror på min inkompetens) och känner att även om jag hade gjort det så hade den nog inte levt upp till mina ganska specifika önskemål.
Men det som stör mig är sättet det sker på. Inget kort meddelande med förklaring (och kanske länk till den anvisade tråden som tydligen redan finns), ingen förvarning om att allt man skrivit kommer att försvinna (då skulle man ju faktiskt kunna hinna kopiera det, -man lägger ju ändå en stund på att formulera sig o.s.v.) och ingen hänvisning till vem som tagit bort det o.s.v..
Men nog om det, -är det någon som har tips utifrån mina specifikationer längst upp så får ni gärna hojta till..
Det där med quartz är väl det som strular till det. Ganska skralt utbud tycker jag. Spontant känns det som någon seiko solar eller citizen eco-drive kanske kan uppfylla kraven.
@Seikosthlm kanske sitter på bra tips om klockor som uppfyller den specen?Jag blir trött..
-Orange minutvisare
-Dykare
-Quartz
Här har du Citizen till ett skapligt pris.Tack, den var väldigt fin! Men jag tror att det blir till att jaga Victorinox och kolla in Citizen som Von och Birchgrove tipsade om..