• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Okej då.
20230302_155053.jpg
20230302_155107.jpg

Så är man ute ur OWGM. En och en halv dag tog det . Tack vare kamrat @LoveL .
Men vad glad jag är
Absolut värt att "faila" för. Ett synnerligen förtjusande armbandsur. 😍
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Okej då.
20230302_155053.jpg
20230302_155107.jpg

Så är man ute ur OWGM. En och en halv dag tog det . Tack vare kamrat @LoveL .
Men vad glad jag är.
Hittade en på "bukten", men länken är ju väldigt kort, ca 16,5 cm.
 

Yxudden

Omega
Minns att jag som ung suktade efter en Aqualand i Hobbex-katalogen i många år innan jag först fick råd. Idag fick jag beskedet av den lokala stjärnurmakaren att de inte fick liv i den igen, i alla fall inte till ett pris som understiger ett nytt exemplar. Jag som även har två 24mm band på väg hem som jag sett fram emot att prova efter att batteribytet var klart. Ingen här som kan tipsa mig om någon som kanske kan få liv i pärlan till en rimlig prislapp? Vi har många äventyr och minnen bakom oss så jag är inte redo att släppa henne riktigt än.
534F714B-E72E-4FA5-9E72-CE42DFDC6F57.jpeg
Tror det knappt själv men Ur och Penn fick liv i pärlan igen inkl. trycktest för 550 riksdaler. Tack igen för bra tips och råd 🙌🏻

CC033ED8-4761-4B61-A318-275782BFD71A.jpeg
 

LoveL

Rolex
Paneristi
2-Faktor

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag skulle vilja ha lite hjälp av mikrogänget 🙏🏻
Har blivit sugen på att testa en bronsare och få sätta min egen patina med ärgningen.
Kan ni inte tipsa om några trevliga dykare i brons.

Trevlig helg på er!

Dagen spenderas med G-shock, som det görs 90% av dagarna 🙂
05218744-8A15-49E1-A824-CB01F0238B7E.jpeg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jag skulle vilja ha lite hjälp av mikrogänget 🙏🏻
Har blivit sugen på att testa en bronsare och få sätta min egen patina med ärgningen.
Kan ni inte tipsa om några trevliga dykare i brons.

Trevlig helg på er!

Dagen spenderas med G-shock, som det görs 90% av dagarna 🙂
05218744-8A15-49E1-A824-CB01F0238B7E.jpeg
Eftersom du inte verkar så rädd för stora klockor så tänker jag tipsa om just det.

1. Gruppo Gamma Peacemaker eller Vanguard. Bitiga, kalassnygga klockor. 44 mm och 51-52 mm L2L. Kvalitet på topp. 24 mm läder eller canvas.
2. Zelos Hammerhead v2 eller v3. 44 mm men bara 48 mm L2L. Inte så bitiga som Gruppo Gamma men ändå rätt rejäla. V2 är TJOCK och v3 är tunnare. 22 mm band.
 
Senast ändrad:

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Eftersom du inte verkar så rädd för stora klockor så tänker jag tipsa om just det.

1. Gruppo Gamma Peacemaker eller Vanguard. Bitiga, kalassnygga klockor. 44 mm och 51-52 mm L2L. Kvalitet på topp. 24 mm läder eller canvas.
2. Zelos Hammerhead v2 eller v3. 44 mm men bara 48 mm L2L. Inte så bitiga som Gruppo Gamma men ändå rätt rejäla. V2 är TJOCK och v3 är tunnare. 22 mm band.
Tack!
Just Hammerhead har jag kikat på själv 🙂
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Tack!
Just Hammerhead har jag kikat på själv 🙂
Det finns två Hammerheads till salu just nu på forumet om så är. Båda är v3, så senaste utgåvan.

Hammerhead är riktigt fin. Boetten är kantig så de platta ytorna patineras rejält medan hörnen runt boetten förblir relativt blanka. Klockan upplevs inte så stor på handleden heller då urtavlan är klassisk storlek och boetten bygger ut utanför vridringen. Tänk Seiko Turtle ungefär.
 
Topp