• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Snygga visare också.👍
Som blandning mellan svärd- och paddelvisare. Tror inte jag sett såna förut. Riktigt stiligt.
Håller med. Riktigt snygga. Påminner lite om Z.R.C. fast lite smalare, eller är jag vindögd? 🤣
Screenshot_20230315_204047_Chrono24~2.jpg
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Blivit sugen på en SanMartin Milsub, tycker de är för jäkla snygga, och inte heller en designkopia rakt av vilket jag ändå uppskattar. Såg att @Master J haft en rätt nyligen, lust att dela med dig av dina intryck? Ser onekligen ut att va massa pang för pengarna.

san-martin-sn004-limited-edition_19_1000x.jpg

Jodå... tja, det är väl urtypen av "mkt bang for the buck"....
Hög finish med samtidigt väldigt vassa kanter mot "baksidan". Är inte i närheten av så trevlig på armen som min NTH barracuda som ju är en liknande, men dyrare, homage.

Jag sålde min för att den var "tråkig"... jag gillar inte en svart rolex sub heller. Jag vill ha klockor som står ut på något sätt.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Jodå... tja, det är väl urtypen av "mkt bang for the buck"....
Hög finish med samtidigt väldigt vassa kanter mot "baksidan". Är inte i närheten av så trevlig på armen som min NTH barracuda som ju är en liknande, men dyrare, homage.

Jag sålde min för att den var "tråkig"... jag gillar inte en svart rolex sub heller. Jag vill ha klockor som står ut på något sätt.
Finns ju även en blå Milsub 🙂
U83lwA8.jpg
 

Sebastard

Vacheron
Började klura lite över hur en riktigt bra solid trippel skulle se ut. Variation, stabilitet, på länk såklart, och inom temat affordable. Landade i dessa tre. Tre stycken klockor jag betalt runt 10k för. Jag har har aldrig varit något för dressade och avskalade ur. Men en tidig Smiths Everest 40mm syr ihop det för mig. Lägg därpå en DS Action med klassiskt ETA samt en färgklick och djupdykar kronograf vid namn Teknodiver från Philip Watch från tidigt 90-tal, så har vi en skön trippel.

BD22B741-4E5F-4D83-A0E4-D23942083834.jpeg
1FD0D52A-B6D8-4654-AB2E-927955C5B46F.jpeg
 

Kreacon

Audemars
Snygga visare också.👍
Som blandning mellan svärd- och paddelvisare. Tror inte jag sett såna förut. Riktigt stiligt.

Håller med. Riktigt snygga. Påminner lite om Z.R.C. fast lite smalare, eller är jag vindögd? 🤣
Screenshot_20230315_204047_Chrono24~2.jpg
Tack pågar! Gillar dem skarpt jag med! Påminner om ZRC som du säger förutom att de är lite fetare i basen. Har ett par silver oxå. 🙂 Förut ogillade jag Vostoks konstiga tavlor, men nu är jag helt såld på dessa funkiga abnormiteter.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Började klura lite över hur en riktigt bra solid trippel skulle se ut. Variation, stabilitet, på länk såklart, och inom temat affordable. Landade i dessa tre. Tre stycken klockor jag betalt runt 10k för. Jag har har aldrig varit något för dressade och avskalade ur. Men en tidig Smiths Everest 40mm syr ihop det för mig. Lägg därpå en DS Action med klassiskt ETA samt en färgklick och djupdykar kronograf vid namn Teknodiver från Philip Watch från tidigt 90-tal, så har vi en skön trippel.

BD22B741-4E5F-4D83-A0E4-D23942083834.jpeg
1FD0D52A-B6D8-4654-AB2E-927955C5B46F.jpeg
Riktigt bra. Fin variation, en klocka för de flesta situationer! Har tänkt lite i liknande banor, få ihop en schyst trippel för liknande peng :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Blivit sugen på en SanMartin Milsub, tycker de är för jäkla snygga, och inte heller en designkopia rakt av vilket jag ändå uppskattar. Såg att @Master J haft en rätt nyligen, lust att dela med dig av dina intryck? Ser onekligen ut att va massa pang för pengarna.

san-martin-sn004-limited-edition_19_1000x.jpg

Denna finns ju med, lär vara lite sämre men för pengen väldigt bra (bäst?) 🤓

 

rickards

Rolex
2-Faktor
Denna finns ju med, lär vara lite sämre men för pengen väldigt bra (bäst?) 🤓

Fick feeling och klippte precis en Helson här på KS istället 😊
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Snabba ryck idag, hämtade upp hajmästaren på väg hem från jobbet. Känns för jäkla bra 😊

PXL_20230316_163951090.PORTRAIT-01.jpeg
Den där kom ju ut i dag! Enda möjligheten till att den här affären gick så här fort är att ni lyckats teleportera klockan från säljaren till dig från ena sidan landet till den andra. Alla andra sätt är helt orimliga och inget att ens diskutera.

Med det sagt är den där klockan helt fantastiskt fin :D
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Gött med snabba ryck, hemskt vänta en hel helg om man köper torsdag 🙈

Fin! Helson är ju bra grejer 🤓

Den där kom ju ut i dag! Enda möjligheten till att den här affären gick så här fort är att ni lyckats teleportera klockan från säljaren till dig från ena sidan landet till den andra. Alla andra sätt är helt orimliga och inget att ens diskutera.

Med det sagt är den där klockan helt fantastiskt fin :D
Är helnöjd men klockan, sjukt snygg. Visade sig att @Björn Boett och jag bodde i samma stad, så nära så jag cyklade förbi på väg hem från jobbet och plockade upp klockan 😊 Märkligt sammanträffande var också att jag visst hade köpt en cykel av honom på blocket för några år sedan 🤷‍♂️
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Är helnöjd men klockan, sjukt snygg. Visade sig att @Björn Boett och jag bodde i samma stad, så nära så jag cyklade förbi på väg hem från jobbet och plockade upp klockan 😊 Märkligt sammanträffande var också att jag visst hade köpt en cykel av honom på blocket för några år sedan 🤷‍♂️
Här har du för övrigt en till från krokarna 🙋
 
Topp