• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

JoelD

Rolex
2-Faktor
Inte så tokig?

Certina-PR-Hdef2-edited.jpg


Inte alls dum!
 

DrDre

Patek
Inte så tokig?

Certina-PR-Hdef2-edited.jpg



Riktigt snygg. Lite udda, men roligt, att göra en retro-desgn av titan. (Den andra varianten med vit sekundvisare är dock i stål). Den ser ut att ha en boett som är väldigt lik ds2:an som släpptes förra året. Måtten skiljer dock lite så det är nog inte samma boett där man bara satt dit en vridring.

Förra årets variant:

79ECEDC0-50D1-439E-A364-4EDB0168D162.jpeg



Nysläppet:

E71955D0-4968-4C2E-B07C-E9B55B30A107.jpeg
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Det bidde ett Kyros "distressed" till slut ändå @Smooth Operator
Riktigt nöjd med looken och kvaliteten än så länge. 😊
20230318_093205-01.jpeg

20230318_092826-01.jpeg

20230318_100458-01.jpeg
Attans så bra! 😍 Bandet ser ut som om du simmat i Döda Havet i fyrtio år och sen knackat kalkgrottor ytterligare fyrtio. Grattis och bra där!👍
Jag lurar lite på att "distressa" mitt canvas från SpaceAce med lite duttar av klorin. Å andra sidan är proveniensen på materialet en över hundra år gammal vapenväska så kanske bandet skall slitas/åldras naturligt.
20230318_104556.jpg
 

Islay

Panerai
2-Faktor
Attans så bra! 😍 Bandet ser ut som om du simmat i Döda Havet i fyrtio år och sen knackat kalkgrottor ytterligare fyrtio. Grattis och bra där!👍
Jag lurar lite på att "distressa" mitt canvas från SpaceAce med lite duttar av klorin. Å andra sidan är proveniensen på materialet en över hundra år gammal vapenväska så kanske bandet skall slitas/åldras naturligt.
20230318_104556.jpg
Tack! Ja, lite "fusk" får man ju ta till ibland om man vill ha 40-års åldrande NU 😄.
Lite sol och ett bad i havet tror jag är melodin för ditt fina canvas ändå.
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Tack! Ja, lite "fusk" får man ju ta till ibland om man vill ha 40-års åldrande NU 😄.
Lite sol och ett bad i havet tror jag är melodin för ditt fina canvas ändå.
Om du någon gång, men mot all förmodan vill skiljas från såväl det uret som bandet skulle jag uppskatta en diskret heads up så får vi se om jag då är tillräckligt monetärt bestyckad. 🙂
 
Topp