Med/utan gilt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Med/utan gilt?
Det är ett klick mellan bilderna. Så jag får den inte att stanna exakt 12
Japp! Min är Glossy tavla med gilt index och visare. Den andra är matt tavla med silver visare, även den jäkligt snygg!
Ja, har man väl sett det. What has been seen, cannot be unseenTråkigt när det blir så, hade drivit mig till vansinne med min ”ocd”. Hoppas det går att ordna för när man väl sett det är det svårt att glömma. Jag har försökt på några, lyckats skapligt ändå men de kostade också mkt mindre. Men liiiten nål i ögat var det även på de
Jaha, då gör jag samma sak då. Med nästan exakt samma bilder
Var är mina handskar?!
Huvudnumret!
Gilt!!
Tyvärr så blev glädjen kortvarig då jag genast noterade att bezelen inte linjerar perfekt. En halv sekund off typ. Jag har mailat Serious Watches och frågat vad jag ska göra.
Varför trycker de inte på vridningen först och därefter inlägget? Hur jefla svårt kan de va man ser tydligt att mitten av tänderna på ringen inte linjerar med trekanten.Tjusig men trist med ringen Inserten som hamnat lite snett vid montering?! QC?! Sånt kan reta ordentligt. Men serious brukar väl vara både snabba och bra eller? Hoppas det fixar sig fort.
Och jag har fått lära mej vad gilt relief är och hur det görs. Hela tiden lär man nytt av trådbröderna.
Tack. Den andra är bra men din bättre.Japp! Min är Glossy tavla med gilt index och visare. Den andra är matt tavla med silver visare, även den jäkligt snygg!
Ja visst det finns väl svårare saker att få rätt än inserten tycker man.Varför trycker de inte på vridningen först och därefter inlägget? Hur jefla svårt kan de va man ser tydligt att tänderna på ringen inte linjerar med trekanten.
@Chuck @Ontrackpiraten Vems är den andra och var hittar man fler bilder för att jämföra?Tack. Den andra är bra men din bättre.
Sök på Key west i k&s.@Chuck @Ontrackpiraten Vems är den andra och var hittar man fler bilder för att jämföra?
@Chuck @Ontrackpiraten Vems är den andra och var hittar man fler bilder för att jämföra?
Är samma fel. Det som centrerar och spärrar sitter i själva vridringen och inlägget är en annan lös del som kan placeras i vilken vinkel som helst.Sorry! Var inte meningen att hitta ännu ett ”fel”.
Fin grattisDå var det dags för en liten paketöppning från Holland och Serious Watches!
Trevligt med handskriven lapp från SW samt rabatt på nästa köp.
En påse följde med.
Putshandskar, mycket trevlig överraskning..
En holländsk våffla och ett snyggt natoband!
Nu till klockan...
Vilken tavla!!
Gediget spänne med, älskar när det är milled kontra stamped clasps!
Överallo jättenöjd initialt. Perfekta dimensioner och är så glad att jag höll mig från Chris Ward på 38mm, hade nog velat ha den i 40mm och det kan bli ett köp på det framöver. Bezel, spänne och resterande känns som det har väldigt bra finish och kvalitet. Blir en trevlig sommardinka!
True that. Då sitter vridningen rätt. Bara inlägget som behöver justeras!Är samma fel. Det som centrerar och spärrar sitter i själva vridringen och inlägget är en annan lös del som kan placeras i vilken vinkel som helst.
Tack!Fin grattis
Eller hur? Jag tror dom la den på express trots att jag bara betala för vanlig (som va gratis )Episk paketöppning och superfin klocka! Kul att det gick så sjuuuuuukt fort. Alltså, hann du ens blinka?!
Tackar, det kommer jag. Denna stannar!Fruktansvärt fin klocka! Grattis, wear it in good health!
Jag tänkte smaka imorgon! Och tack, så härlig!Kanonsnygg klocka! Grattis! Stroopwafel är så jäkla gott dessutom!
Tackar, Monk!Grattis. Snyggt fångat.
Ja, och 48mm L2L. Riktigt fina mått!40mm bred ,11,5 på höjden och 20 mm mellan bandhornen.
Låter ju perfekt. Stort grattis!
Eller hur? Galet snabbt gick det!Men hur snabbt gick inte det!! Grym klocka !
Ja, det var som julafton med alla grejer. Jättenöjd!Grattis till skönheten !
Den har många rätt den där.
Mycket trevlig upplevelse att handla av Serious.
Man känner sig utvald när man öppnar sitt paket .
Ja, bra fråga. Jag vill också veta @levman
Edit: min text verkar inte komma med.
Hur upplever du centreringen av bezeln på din, är den spot on?
Jaha, då gör jag samma sak då. Med nästan exakt samma bilder
Var är mina handskar?!
Huvudnumret!
Gilt!!
Tyvärr så blev glädjen kortvarig då jag genast noterade att bezelen inte linjerar perfekt. En halv sekund off typ. Jag har mailat Serious Watches och frågat vad jag ska göra.
Tyvärr ute på de s.k vägarna ett tag till, så får sikta på nästa gång! Men ser fram emot bilder på den blåPassa på medan de finns, de brukar endast få in ett par, tre stycken och tar snabbt slut
Min är den med Gilt tavlan dvs första bilden. Min variant är extremt svårfotad, får ärligt talat inte till en enda bild som belyser det magiska. Nedan bild kan beskriva något hur den ser ut som bäst
MKII Key West Gilt dial
Matt tavla ser du nedan, silvriga visare och vit index
Sök efter ”mkii key west matte dial” på Google och välj bilder så får du upp en del.
Svarar er båda, upplever att den är centrerad eller vad säger panelen?
Indeed ser kanon ut!Ser inga konstigheter där
Japp, linjerar perfekt. @levmanSer inga konstigheter där
Ja men precis! Även om den blåa nog är strået vassare!
Men som du säger är jag övertygad om att jag blir nöjd oavsett vad jag landar i.
Uppskattar all input!
Snyggt! Tror du kommer bli helnöjd!Efter att ha klurat hela kvällen igår, landade jag i den röda varianten av Spinnaker Croft. Just eftersom jag redan har en Victorinox i.n.o.x i blått.
Har dock ingen klocka som går i rött i samlingen, så det känns kul!
Ska sägas att jag tycker den var betydligt finare på handleden och "i verkligheten" än på bilden nedan, efter att ha kollat på ett par videos på Youtube
Hade som av en slump spanat in den, och gjorde beställningen på Serious Watches, som jag såg det var stor glädje och behållning över igår här i tråden
Snyggt! Tror du kommer bli helnöjd!
Då var det dags för en liten paketöppning från Holland och Serious Watches!
Trevligt med handskriven lapp från SW samt rabatt på nästa köp.
En påse följde med.
Putshandskar, mycket trevlig överraskning..
En holländsk våffla och ett snyggt natoband!
Nu till klockan...
Vilken tavla!!
Gediget spänne med, älskar när det är milled kontra stamped clasps!
Överallo jättenöjd initialt. Perfekta dimensioner och är så glad att jag höll mig från Chris Ward på 38mm, hade nog velat ha den i 40mm och det kan bli ett köp på det framöver. Bezel, spänne och resterande känns som det har väldigt bra finish och kvalitet. Blir en trevlig sommardinka!
Exakt vad jag tänkte! Trevliga BB58 vibbar på den .Det var riktigt tråkigt. Förhoppningsvis löser det sig. I övrigt såg den riktigt trevlig ut. Ingen anledning att köpa en BB58 när man ser den. Hur upplever du gilt på tavlan?