• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Såg den här flygaren - Cincinatti P40M - fladdra förbi i en recension i mitt Youtubeflöde. Tycker spontant att den såg riktigt trevlig ut med bra storlek (speciellt för en flygare) och helt ok pris (40,5 mm och $439 på pre-order).

Cincinatti_P40.png

Snygg! Flygare och fältklockor är mina favoriter generellt. Får jag klanka ner på något så är det väl kronan som har trevlig form men är något fjuttig i mitt tycke. :)
 
Efter att ha klurat hela kvällen igår, landade jag i den röda varianten av Spinnaker Croft. Just eftersom jag redan har en Victorinox i.n.o.x i blått.
Har dock ingen klocka som går i rött i samlingen, så det känns kul!
Ska sägas att jag tycker den var betydligt finare på handleden och "i verkligheten" än på bilden nedan, efter att ha kollat på ett par videos på Youtube :)

Hade som av en slump spanat in den, och gjorde beställningen på Serious Watches, som jag såg det var stor glädje och behållning över igår här i tråden :)

SP-5058-09_grande.jpg
Vacker färg :)
 
Då har jag fått ett svar av Serious Watches. Inte vad jag hoppades på, men det var som jag misstänkte.

"NTH has taken a pretty black/white line in this: if it meets their quality standards and doesn't meet the customer's preferences just send it back for a refund. They categorically will not exchange bezels unless there is a production defect (e.g. I recall a situation where one of the numbers of the bezel didn't light up with lume and they replaced it, no questions asked). For us as a dealer there is very little we can do differently, as the manufacturer says the watch is OK and the customer disagrees. Our only condition is that the watch needs to be in brand new condition with all tags and foils so we can sell it again as a brand new watch.

I wish I had a better solution, but this is how things are with NTH and bezel alignment. If there's any way at all I can assist, or if you wish to return the watch (and it can be sold as new) then we'll gladly help you with that!"


Jag vill ju verkligen ha klockan då jag verkligen gillar den, men jag vill också att den ska vara felfri.
Så för att den har passerat NTH´s QQ så anses den vara ok, men det är ju inte säkert att så alltid är fallet. Som nu, med min klocka. Jag tror inte dom skulle släppa iväg den när den inte linjerar. Utan det är nog helt enkelt en miss i QQ´n.

Jag vet inte hur jag ska göra, jag är kluven.
Aj, det lät inte alls positivt. Detta skulle innebära att om du returnerar klockan så kommer någon annan stackare att få den med samma problem. Kan du ställa frågan till NHT, om detta är att anse som QC problem (från deras sida). Kan tänka mig att de skulle få dåligt rykte rätt så snabbt om de inte hanterade dessa problem på ett bra sätt.
 
Då har jag fått ett svar av Serious Watches. Inte vad jag hoppades på, men det var som jag misstänkte.

"NTH has taken a pretty black/white line in this: if it meets their quality standards and doesn't meet the customer's preferences just send it back for a refund. They categorically will not exchange bezels unless there is a production defect (e.g. I recall a situation where one of the numbers of the bezel didn't light up with lume and they replaced it, no questions asked). For us as a dealer there is very little we can do differently, as the manufacturer says the watch is OK and the customer disagrees. Our only condition is that the watch needs to be in brand new condition with all tags and foils so we can sell it again as a brand new watch.

I wish I had a better solution, but this is how things are with NTH and bezel alignment. If there's any way at all I can assist, or if you wish to return the watch (and it can be sold as new) then we'll gladly help you with that!"


Jag vill ju verkligen ha klockan då jag verkligen gillar den, men jag vill också att den ska vara felfri.
Så för att den har passerat NTH´s QQ så anses den vara ok, men det är ju inte säkert att så alltid är fallet. Som nu, med min klocka. Jag tror inte dom skulle släppa iväg den när den inte linjerar. Utan det är nog helt enkelt en miss i QQ´n.

Jag vet inte hur jag ska göra, jag är kluven.
Det känns som att de borde ta lite mer seriöst på problemet. Eftersom det är inlägget som är snett så kan de ta tillbaka klockan och justera inlägget/byta vridringen. Alternativt ge tillbaka en summa pengar så att du som kund kan gå till en urmakare som justerar inlägget åt dig. Det är oavsett inga enorma summor det skulle kosta så varför vara så fyrkantig...
 
Då har jag fått ett svar av Serious Watches. Inte vad jag hoppades på, men det var som jag misstänkte.

"NTH has taken a pretty black/white line in this: if it meets their quality standards and doesn't meet the customer's preferences just send it back for a refund. They categorically will not exchange bezels unless there is a production defect (e.g. I recall a situation where one of the numbers of the bezel didn't light up with lume and they replaced it, no questions asked). For us as a dealer there is very little we can do differently, as the manufacturer says the watch is OK and the customer disagrees. Our only condition is that the watch needs to be in brand new condition with all tags and foils so we can sell it again as a brand new watch.

I wish I had a better solution, but this is how things are with NTH and bezel alignment. If there's any way at all I can assist, or if you wish to return the watch (and it can be sold as new) then we'll gladly help you with that!"


Jag vill ju verkligen ha klockan då jag verkligen gillar den, men jag vill också att den ska vara felfri.
Så för att den har passerat NTH´s QQ så anses den vara ok, men det är ju inte säkert att så alltid är fallet. Som nu, med min klocka. Jag tror inte dom skulle släppa iväg den när den inte linjerar. Utan det är nog helt enkelt en miss i QQ´n.

Jag vet inte hur jag ska göra, jag är kluven.
Skicka tillbaka, beställ ny och hoppas på ett annat ex? :) kanske tom kan fråga serious watches om dom kan göra en egen QC innan den nya går iväg?
 
  • Like
Reactions: M26
Då har jag fått ett svar av Serious Watches. Inte vad jag hoppades på, men det var som jag misstänkte.

"NTH has taken a pretty black/white line in this: if it meets their quality standards and doesn't meet the customer's preferences just send it back for a refund. They categorically will not exchange bezels unless there is a production defect (e.g. I recall a situation where one of the numbers of the bezel didn't light up with lume and they replaced it, no questions asked). For us as a dealer there is very little we can do differently, as the manufacturer says the watch is OK and the customer disagrees. Our only condition is that the watch needs to be in brand new condition with all tags and foils so we can sell it again as a brand new watch.

I wish I had a better solution, but this is how things are with NTH and bezel alignment. If there's any way at all I can assist, or if you wish to return the watch (and it can be sold as new) then we'll gladly help you with that!"


Jag vill ju verkligen ha klockan då jag verkligen gillar den, men jag vill också att den ska vara felfri.
Så för att den har passerat NTH´s QQ så anses den vara ok, men det är ju inte säkert att så alltid är fallet. Som nu, med min klocka. Jag tror inte dom skulle släppa iväg den när den inte linjerar. Utan det är nog helt enkelt en miss i QQ´n.

Jag vet inte hur jag ska göra, jag är kluven.

Jag skulle nog skicka tillbaka. Den kostar ju en del och då tycker jag det ska vara perfekt. En Spinnaker eller något kan man ju bortse från lite skit, men denna är för dyr för det. Var inte du sugen på nya CW (den med röd bezel?) Sälj av och kanske köpa den istället? Otroligt trisst att de i te väljer (NTH) att fixa iom så tydligt QC miss.
 
  • Like
Reactions: M26
Då har jag fått ett svar av Serious Watches. Inte vad jag hoppades på, men det var som jag misstänkte.

"NTH has taken a pretty black/white line in this: if it meets their quality standards and doesn't meet the customer's preferences just send it back for a refund. They categorically will not exchange bezels unless there is a production defect (e.g. I recall a situation where one of the numbers of the bezel didn't light up with lume and they replaced it, no questions asked). For us as a dealer there is very little we can do differently, as the manufacturer says the watch is OK and the customer disagrees. Our only condition is that the watch needs to be in brand new condition with all tags and foils so we can sell it again as a brand new watch.

I wish I had a better solution, but this is how things are with NTH and bezel alignment. If there's any way at all I can assist, or if you wish to return the watch (and it can be sold as new) then we'll gladly help you with that!"


Jag vill ju verkligen ha klockan då jag verkligen gillar den, men jag vill också att den ska vara felfri.
Så för att den har passerat NTH´s QQ så anses den vara ok, men det är ju inte säkert att så alltid är fallet. Som nu, med min klocka. Jag tror inte dom skulle släppa iväg den när den inte linjerar. Utan det är nog helt enkelt en miss i QQ´n.

Jag vet inte hur jag ska göra, jag är kluven.
Kan du leva med det eller kommer du reta dig på det?
Det är ju tråkigt att betala fullpris och inte få en 100%ig klocka.
Jag hade nog av princip returnerat den. Även om det suger.

Eller kan en urmakare fixa felet?
 
Steinhård! Vad får man pynta för en sådan gigant?

Tror det var 7,5k - 8,5k plus moms då jag har för mig att dem skickar direkt från Singapore.

EDIT: 829€ från Serious Watches

Skriv upp er på deras nyhetsbrev så får man 20-25% med jämna mellanrum, det var ju 20% under memorial weekend 24-27 Maj t.ex. Misstänker att man fortfarande kan få det så nära inpå med lite goodwill :)
 
Senast ändrad:
Då har jag fått ett svar av Serious Watches. Inte vad jag hoppades på, men det var som jag misstänkte.

"NTH has taken a pretty black/white line in this: if it meets their quality standards and doesn't meet the customer's preferences just send it back for a refund. They categorically will not exchange bezels unless there is a production defect (e.g. I recall a situation where one of the numbers of the bezel didn't light up with lume and they replaced it, no questions asked). For us as a dealer there is very little we can do differently, as the manufacturer says the watch is OK and the customer disagrees. Our only condition is that the watch needs to be in brand new condition with all tags and foils so we can sell it again as a brand new watch.

I wish I had a better solution, but this is how things are with NTH and bezel alignment. If there's any way at all I can assist, or if you wish to return the watch (and it can be sold as new) then we'll gladly help you with that!"


Jag vill ju verkligen ha klockan då jag verkligen gillar den, men jag vill också att den ska vara felfri.
Så för att den har passerat NTH´s QQ så anses den vara ok, men det är ju inte säkert att så alltid är fallet. Som nu, med min klocka. Jag tror inte dom skulle släppa iväg den när den inte linjerar. Utan det är nog helt enkelt en miss i QQ´n.

Jag vet inte hur jag ska göra, jag är kluven.
Skulle skickat tillbaka den utan att passera gå. Det kommer troligen inte gå en dag utan att du stör dig på det där
 
Jaha, då gör jag samma sak då. Med nästan exakt samma bilder :D
Var är mina handskar?!
20190528_201829.jpg

20190528_202124.jpg

20190528_202228.jpg

Huvudnumret!
20190528_202736.jpg


Gilt!!
20190528_203327.jpg


Tyvärr så blev glädjen kortvarig då jag genast noterade att bezelen inte linjerar perfekt. En halv sekund off typ. Jag har mailat Serious Watches och frågat vad jag ska göra.

Det är ett klick mellan bilderna. Så jag får den inte att stanna exakt 12 :(
20190528_203556.jpg

20190528_203611.jpg

Grym NTH, tråkigt med en ocentrerad dykring men om sanningen ska fram så är inte ens tillverkare som Oris förskonade från sådant. NTH har en tendens att sälja slut ganska omgående efter leverans men de har också relativt regelbundna leveranser så skicka tillbaks denna om det stör dig och be att få paxa ett bra ex. från nästa leverans :)

Riktigt störigt! Jag och min OCD la för övrigt också märke till att triangeln kl 12 inte är centrerad mot ”taggarna” på ringen, men det kanske den inte ska vara.

För övrigt är det en riktigt fin klocka!! Ska in och titta nu på deras hemsida.

Misstänker att det har att göra med att den är ocentrerad, med en centrerad dykring lär den hamn rätt över taggarna också.

Det såg jag inte ens först, men nu gör jag det. Och nu stör det mig också :banghead:

Och ja, in och kolla! Jag kan varmt rekommendera Serious Watches.
Som någon annan nämnde tidigare i tråden. Vill köpa en klocka därifrån bara för att uppleva paketöppningen, och jag kan bara hålla med. Mycket personligt, trevligt och proffsigt.


Jag skulle nog skicka tillbaka. Den kostar ju en del och då tycker jag det ska vara perfekt. En Spinnaker eller något kan man ju bortse från lite skit, men denna är för dyr för det. Var inte du sugen på nya CW (den med röd bezel?) Sälj av och kanske köpa den istället? Otroligt trisst att de i te väljer (NTH) att fixa iom så tydligt QC miss.

Benägen att hålla med här men jag hade nog bett Serious Watches om ett nytt ex. från ny batch, de lär vara extra vaksamma på defekter på det nya exet då.

Kan du leva med det eller kommer du reta dig på det?
Det är ju tråkigt att betala fullpris och inte få en 100%ig klocka.
Jag hade nog av princip returnerat den. Även om det suger.

Eller kan en urmakare fixa felet?

Misstänker att man kan fixa det själv med nytt inlägg eller i alla fall häfttejp som passar inlägget och en hårtork, jag hade dock inte gjort det på en ny klocka. Man håller torken på lite avstånd från inlägget och snurrar eller försöker röra på det med jämna mellanrum för att se om limmet under släppt tillräckligt. Man bör vara försiktig så man inte värmer för mycket och få färgnyanser.
 
Senast ändrad:
Dags för mig att göra en försiktig entré i KS påstått trevligaste tråd! Tack vare en oslagbart smidig affär med @M26 äger jag en Steinhart GMT Ocean One i nyskick – och efter en sisådär en halvtimme på armen så är jag imponerad. Kanske är det för att jag är nykär, eller så är det för att den faktiskt håller en otrolig kvalitet, vi får se ;) Tack igen @M26 !

blOkBESOHh4CbH3j_lphr7li_swsKwi408j2fgzn-SR8ZR0-1vkFXO_40-KVLXAKZbUxvk3jpfJyBtE0Pab4YM9BWFFjD2EN78FNOLSWHTU0n3mr8Un8vWHhrfcq_ohO93OlG3Uv6Q3s3XSoN3DuDF6fSVO7EKPNWS8J09j7XEImHfkepXdcp5YPF7aftKJeWOonRH_TLvfmtXAxDuoVAEKtJNTkYniC-CRUP89gqLrU45SCoogT1nsd4L0FdGd7N5pHIiebSC1qwl74loKxrJN9A2IgW8Bds3EGDProGIZly-pFjvFuAWCYoVEZv9PB4lXdHDL6fIpmw-WWL_iVQ1NeT0RvJy_8jX6ssf-cKCqUory5wqPcTVmNIGf8TqPgeg0Qlr6ptYwWd5_eS455JeXnCmGDPCp1IbtX3y3ip4Jf-gBbHiBPm1xyFQrRzFzj1VJ3uvsUqm85-WK-6qV4WaL7sGLPKOyO6KY9MW_7iVJqz8GpQxTapGG11d5Mrb67ZZrgp8hEQLSLJllCPWV5fw-kb20V0A2a7AIG0-1F5AaaanKyGHXJ3jEIFDx6Py4XADqmF6NXagwCZggdn4SFQSD9138uI1TAJj_4NidYLZdL_O6_eE58CNQvpSG7ctG-ch_3ypEn6sNTmY7_giLs3MFX1vCRzmfJ=w1288-h966-no
 
Dags för mig att göra en försiktig entré i KS påstått trevligaste tråd! Tack vare en oslagbart smidig affär med @M26 äger jag en Steinhart GMT Ocean One i nyskick – och efter en sisådär en halvtimme på armen så är jag imponerad. Kanske är det för att jag är nykär, eller så är det för att den faktiskt håller en otrolig kvalitet, vi får se ;) Tack igen @M26 !

blOkBESOHh4CbH3j_lphr7li_swsKwi408j2fgzn-SR8ZR0-1vkFXO_40-KVLXAKZbUxvk3jpfJyBtE0Pab4YM9BWFFjD2EN78FNOLSWHTU0n3mr8Un8vWHhrfcq_ohO93OlG3Uv6Q3s3XSoN3DuDF6fSVO7EKPNWS8J09j7XEImHfkepXdcp5YPF7aftKJeWOonRH_TLvfmtXAxDuoVAEKtJNTkYniC-CRUP89gqLrU45SCoogT1nsd4L0FdGd7N5pHIiebSC1qwl74loKxrJN9A2IgW8Bds3EGDProGIZly-pFjvFuAWCYoVEZv9PB4lXdHDL6fIpmw-WWL_iVQ1NeT0RvJy_8jX6ssf-cKCqUory5wqPcTVmNIGf8TqPgeg0Qlr6ptYwWd5_eS455JeXnCmGDPCp1IbtX3y3ip4Jf-gBbHiBPm1xyFQrRzFzj1VJ3uvsUqm85-WK-6qV4WaL7sGLPKOyO6KY9MW_7iVJqz8GpQxTapGG11d5Mrb67ZZrgp8hEQLSLJllCPWV5fw-kb20V0A2a7AIG0-1F5AaaanKyGHXJ3jEIFDx6Py4XADqmF6NXagwCZggdn4SFQSD9138uI1TAJj_4NidYLZdL_O6_eE58CNQvpSG7ctG-ch_3ypEn6sNTmY7_giLs3MFX1vCRzmfJ=w1288-h966-no
Blått, rött & jubilee. Nästan oslagbart.
 
Då har jag fått ett svar av Serious Watches. Inte vad jag hoppades på, men det var som jag misstänkte.

"NTH has taken a pretty black/white line in this: if it meets their quality standards and doesn't meet the customer's preferences just send it back for a refund. They categorically will not exchange bezels unless there is a production defect (e.g. I recall a situation where one of the numbers of the bezel didn't light up with lume and they replaced it, no questions asked). For us as a dealer there is very little we can do differently, as the manufacturer says the watch is OK and the customer disagrees. Our only condition is that the watch needs to be in brand new condition with all tags and foils so we can sell it again as a brand new watch.

I wish I had a better solution, but this is how things are with NTH and bezel alignment. If there's any way at all I can assist, or if you wish to return the watch (and it can be sold as new) then we'll gladly help you with that!"


Jag vill ju verkligen ha klockan då jag verkligen gillar den, men jag vill också att den ska vara felfri.
Så för att den har passerat NTH´s QQ så anses den vara ok, men det är ju inte säkert att så alltid är fallet. Som nu, med min klocka. Jag tror inte dom skulle släppa iväg den när den inte linjerar. Utan det är nog helt enkelt en miss i QQ´n.

Jag vet inte hur jag ska göra, jag är kluven.
Sänd tillbaka, vänta på ny batch. Det kommer fler. IMHO
 
Aj, det lät inte alls positivt. Detta skulle innebära att om du returnerar klockan så kommer någon annan stackare att få den med samma problem. Kan du ställa frågan till NHT, om detta är att anse som QC problem (från deras sida). Kan tänka mig att de skulle få dåligt rykte rätt så snabbt om de inte hanterade dessa problem på ett bra sätt.

Det känns som att de borde ta lite mer seriöst på problemet. Eftersom det är inlägget som är snett så kan de ta tillbaka klockan och justera inlägget/byta vridringen. Alternativt ge tillbaka en summa pengar så att du som kund kan gå till en urmakare som justerar inlägget åt dig. Det är oavsett inga enorma summor det skulle kosta så varför vara så fyrkantig...

Skicka tillbaka, beställ ny och hoppas på ett annat ex? :) kanske tom kan fråga serious watches om dom kan göra en egen QC innan den nya går iväg?

Jag skulle nog skicka tillbaka. Den kostar ju en del och då tycker jag det ska vara perfekt. En Spinnaker eller något kan man ju bortse från lite skit, men denna är för dyr för det. Var inte du sugen på nya CW (den med röd bezel?) Sälj av och kanske köpa den istället? Otroligt trisst att de i te väljer (NTH) att fixa iom så tydligt QC miss.

Kan du leva med det eller kommer du reta dig på det?
Det är ju tråkigt att betala fullpris och inte få en 100%ig klocka.
Jag hade nog av princip returnerat den. Även om det suger.

Eller kan en urmakare fixa felet?

Skulle skickat tillbaka den utan att passera gå. Det kommer troligen inte gå en dag utan att du stör dig på det där

Grym NTH, tråkigt med en ocentrerad dykring men om sanningen ska fram så är inte ens tillverkare som Oris förskonade från sådant. NTH har en tendens att sälja slut ganska omgående efter leverans men de har också relativt regelbundna leveranser så slicka tillbaks denna om det stör dig och be att få paxa ett bra ex. från nästa leverans :)



Misstänker att det har att göra med att den är ocentrerad, med en centrerad dykring lär den hamn rätt över taggarna också.






Benägen att hålla med här men jag hade nog bett Serious Watches om ett nytt ex. från ny batch, de lär vara extra vaksamma på defekter på det nya exet då.



Misstänker att man kan fixa det själv med nytt inlägg eller i alla fall häfttejp som passar inlägget och en hårtork, jag hade dock inte gjort det på en ny klocka. Man håller torken på lite avstånd från inlägget och snurrar eller försöker röra på det med jämna mellanrum för att se om limmet under släppt tillräckligt. Man bör vara försiktig så man inte värmer för mycket och få färgnyanser.

Jag kommer skicka tillbaka den, efter att jag pillat på all plast igen. Vilket var deras krav. Jag kommer störa mig på det så det finns inte en chans att jag kan bära klockan utan att se det.
 
Aj, det lät inte alls positivt. Detta skulle innebära att om du returnerar klockan så kommer någon annan stackare att få den med samma problem. Kan du ställa frågan till NHT, om detta är att anse som QC problem (från deras sida). Kan tänka mig att de skulle få dåligt rykte rätt så snabbt om de inte hanterade dessa problem på ett bra sätt.
Jag har fått intrycket att Chris Vail som äger NTH är ganska dryg, har sett flera duster med honom i grupper jag är med i, tror inte det finns mycket hjälp att få där tyvärr :oops:
 
Senast ändrad:
Dags för mig att göra en försiktig entré i KS påstått trevligaste tråd! Tack vare en oslagbart smidig affär med @M26 äger jag en Steinhart GMT Ocean One i nyskick – och efter en sisådär en halvtimme på armen så är jag imponerad. Kanske är det för att jag är nykär, eller så är det för att den faktiskt håller en otrolig kvalitet, vi får se ;) Tack igen @M26 !

blOkBESOHh4CbH3j_lphr7li_swsKwi408j2fgzn-SR8ZR0-1vkFXO_40-KVLXAKZbUxvk3jpfJyBtE0Pab4YM9BWFFjD2EN78FNOLSWHTU0n3mr8Un8vWHhrfcq_ohO93OlG3Uv6Q3s3XSoN3DuDF6fSVO7EKPNWS8J09j7XEImHfkepXdcp5YPF7aftKJeWOonRH_TLvfmtXAxDuoVAEKtJNTkYniC-CRUP89gqLrU45SCoogT1nsd4L0FdGd7N5pHIiebSC1qwl74loKxrJN9A2IgW8Bds3EGDProGIZly-pFjvFuAWCYoVEZv9PB4lXdHDL6fIpmw-WWL_iVQ1NeT0RvJy_8jX6ssf-cKCqUory5wqPcTVmNIGf8TqPgeg0Qlr6ptYwWd5_eS455JeXnCmGDPCp1IbtX3y3ip4Jf-gBbHiBPm1xyFQrRzFzj1VJ3uvsUqm85-WK-6qV4WaL7sGLPKOyO6KY9MW_7iVJqz8GpQxTapGG11d5Mrb67ZZrgp8hEQLSLJllCPWV5fw-kb20V0A2a7AIG0-1F5AaaanKyGHXJ3jEIFDx6Py4XADqmF6NXagwCZggdn4SFQSD9138uI1TAJj_4NidYLZdL_O6_eE58CNQvpSG7ctG-ch_3ypEn6sNTmY7_giLs3MFX1vCRzmfJ=w1288-h966-no
Ingen försiktig entré behövs, bomba på bara ;)
Grattis till ett grymt bra köp och välkommen till tråden :)
 
Då har jag fått ett svar av Serious Watches. Inte vad jag hoppades på, men det var som jag misstänkte.

"NTH has taken a pretty black/white line in this: if it meets their quality standards and doesn't meet the customer's preferences just send it back for a refund. They categorically will not exchange bezels unless there is a production defect (e.g. I recall a situation where one of the numbers of the bezel didn't light up with lume and they replaced it, no questions asked). For us as a dealer there is very little we can do differently, as the manufacturer says the watch is OK and the customer disagrees. Our only condition is that the watch needs to be in brand new condition with all tags and foils so we can sell it again as a brand new watch.

I wish I had a better solution, but this is how things are with NTH and bezel alignment. If there's any way at all I can assist, or if you wish to return the watch (and it can be sold as new) then we'll gladly help you with that!"


Jag vill ju verkligen ha klockan då jag verkligen gillar den, men jag vill också att den ska vara felfri.
Så för att den har passerat NTH´s QQ så anses den vara ok, men det är ju inte säkert att så alltid är fallet. Som nu, med min klocka. Jag tror inte dom skulle släppa iväg den när den inte linjerar. Utan det är nog helt enkelt en miss i QQ´n.

Jag vet inte hur jag ska göra, jag är kluven.
Skicka tillbaks den, du kommer bara reta upp dig på issuen varje gång du tar fram dinkan, sorry vet a.tt trist, men skulle jag gjort...Sorry sent svar ser jag nu...
 
Dags för mig att göra en försiktig entré i KS påstått trevligaste tråd! Tack vare en oslagbart smidig affär med @M26 äger jag en Steinhart GMT Ocean One i nyskick – och efter en sisådär en halvtimme på armen så är jag imponerad. Kanske är det för att jag är nykär, eller så är det för att den faktiskt håller en otrolig kvalitet, vi får se ;) Tack igen @M26 !

blOkBESOHh4CbH3j_lphr7li_swsKwi408j2fgzn-SR8ZR0-1vkFXO_40-KVLXAKZbUxvk3jpfJyBtE0Pab4YM9BWFFjD2EN78FNOLSWHTU0n3mr8Un8vWHhrfcq_ohO93OlG3Uv6Q3s3XSoN3DuDF6fSVO7EKPNWS8J09j7XEImHfkepXdcp5YPF7aftKJeWOonRH_TLvfmtXAxDuoVAEKtJNTkYniC-CRUP89gqLrU45SCoogT1nsd4L0FdGd7N5pHIiebSC1qwl74loKxrJN9A2IgW8Bds3EGDProGIZly-pFjvFuAWCYoVEZv9PB4lXdHDL6fIpmw-WWL_iVQ1NeT0RvJy_8jX6ssf-cKCqUory5wqPcTVmNIGf8TqPgeg0Qlr6ptYwWd5_eS455JeXnCmGDPCp1IbtX3y3ip4Jf-gBbHiBPm1xyFQrRzFzj1VJ3uvsUqm85-WK-6qV4WaL7sGLPKOyO6KY9MW_7iVJqz8GpQxTapGG11d5Mrb67ZZrgp8hEQLSLJllCPWV5fw-kb20V0A2a7AIG0-1F5AaaanKyGHXJ3jEIFDx6Py4XADqmF6NXagwCZggdn4SFQSD9138uI1TAJj_4NidYLZdL_O6_eE58CNQvpSG7ctG-ch_3ypEn6sNTmY7_giLs3MFX1vCRzmfJ=w1288-h966-no
Välkommen till KS mysigaste tråd och tack själv för den supersmidiga affären!
 
Efter att ha klurat hela kvällen igår, landade jag i den röda varianten av Spinnaker Croft. Just eftersom jag redan har en Victorinox i.n.o.x i blått.
Har dock ingen klocka som går i rött i samlingen, så det känns kul!
Ska sägas att jag tycker den var betydligt finare på handleden och "i verkligheten" än på bilden nedan, efter att ha kollat på ett par videos på Youtube :)

Hade som av en slump spanat in den, och gjorde beställningen på Serious Watches, som jag såg det var stor glädje och behållning över igår här i tråden :)

SP-5058-09_grande.jpg
Najs! Också nyfiken på den. Går det att få några bilder IRL som kontrast till pressbilderna? Kul att se hur den ser ut "på riktigt" :).
 
Dags för mig att göra en försiktig entré i KS påstått trevligaste tråd! Tack vare en oslagbart smidig affär med @M26 äger jag en Steinhart GMT Ocean One i nyskick – och efter en sisådär en halvtimme på armen så är jag imponerad. Kanske är det för att jag är nykär, eller så är det för att den faktiskt håller en otrolig kvalitet, vi får se ;) Tack igen @M26 !

blOkBESOHh4CbH3j_lphr7li_swsKwi408j2fgzn-SR8ZR0-1vkFXO_40-KVLXAKZbUxvk3jpfJyBtE0Pab4YM9BWFFjD2EN78FNOLSWHTU0n3mr8Un8vWHhrfcq_ohO93OlG3Uv6Q3s3XSoN3DuDF6fSVO7EKPNWS8J09j7XEImHfkepXdcp5YPF7aftKJeWOonRH_TLvfmtXAxDuoVAEKtJNTkYniC-CRUP89gqLrU45SCoogT1nsd4L0FdGd7N5pHIiebSC1qwl74loKxrJN9A2IgW8Bds3EGDProGIZly-pFjvFuAWCYoVEZv9PB4lXdHDL6fIpmw-WWL_iVQ1NeT0RvJy_8jX6ssf-cKCqUory5wqPcTVmNIGf8TqPgeg0Qlr6ptYwWd5_eS455JeXnCmGDPCp1IbtX3y3ip4Jf-gBbHiBPm1xyFQrRzFzj1VJ3uvsUqm85-WK-6qV4WaL7sGLPKOyO6KY9MW_7iVJqz8GpQxTapGG11d5Mrb67ZZrgp8hEQLSLJllCPWV5fw-kb20V0A2a7AIG0-1F5AaaanKyGHXJ3jEIFDx6Py4XADqmF6NXagwCZggdn4SFQSD9138uI1TAJj_4NidYLZdL_O6_eE58CNQvpSG7ctG-ch_3ypEn6sNTmY7_giLs3MFX1vCRzmfJ=w1288-h966-no
Sitter ju alldeles perfekt på dig! Grattis till en sjysst klocka! Den dära @M26 är en hyvens kille :)
 
Dags för mig att göra en försiktig entré i KS påstått trevligaste tråd! Tack vare en oslagbart smidig affär med @M26 äger jag en Steinhart GMT Ocean One i nyskick – och efter en sisådär en halvtimme på armen så är jag imponerad. Kanske är det för att jag är nykär, eller så är det för att den faktiskt håller en otrolig kvalitet, vi får se ;) Tack igen @M26 !

blOkBESOHh4CbH3j_lphr7li_swsKwi408j2fgzn-SR8ZR0-1vkFXO_40-KVLXAKZbUxvk3jpfJyBtE0Pab4YM9BWFFjD2EN78FNOLSWHTU0n3mr8Un8vWHhrfcq_ohO93OlG3Uv6Q3s3XSoN3DuDF6fSVO7EKPNWS8J09j7XEImHfkepXdcp5YPF7aftKJeWOonRH_TLvfmtXAxDuoVAEKtJNTkYniC-CRUP89gqLrU45SCoogT1nsd4L0FdGd7N5pHIiebSC1qwl74loKxrJN9A2IgW8Bds3EGDProGIZly-pFjvFuAWCYoVEZv9PB4lXdHDL6fIpmw-WWL_iVQ1NeT0RvJy_8jX6ssf-cKCqUory5wqPcTVmNIGf8TqPgeg0Qlr6ptYwWd5_eS455JeXnCmGDPCp1IbtX3y3ip4Jf-gBbHiBPm1xyFQrRzFzj1VJ3uvsUqm85-WK-6qV4WaL7sGLPKOyO6KY9MW_7iVJqz8GpQxTapGG11d5Mrb67ZZrgp8hEQLSLJllCPWV5fw-kb20V0A2a7AIG0-1F5AaaanKyGHXJ3jEIFDx6Py4XADqmF6NXagwCZggdn4SFQSD9138uI1TAJj_4NidYLZdL_O6_eE58CNQvpSG7ctG-ch_3ypEn6sNTmY7_giLs3MFX1vCRzmfJ=w1288-h966-no
Grattis! Utan tvekan bra kvalitet och finish när det gäller Steinhart :).
 
Tillbaka
Topp