• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

KandreasF

Rolex
2-Faktor
😨🫣
9DEE4A25-460B-437B-BB28-04E4E15E3A80.jpeg
Se där!
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Fortsatt nöjd med Hajmästaren. Nån som har lite info om Helsons historia? Google nämner en mytomspunnen Peter Helson, men verkar oklart om det är en fiktiv karaktär eller ej. Klockorna monteras i Hongkong ser det ut som, och hemsidan säger att märket drivs av entusiaster från Europa och Asien, men sen hittar jag inte så mkt mer. Är det entusiaster bakom tro, eller är det mer av en fabrik i Kina som spottar ut sig rätt kvalitativa homager?

PXL_20230319_094012928.jpg

Helson har alltid hållit hög standard tycker jag. Jag hade lite kontakt med Peter Helson i märkets begynnelse någon gång runt 2010 och diskuterade idéer och köpte lite delar av honom. Alla mail var iaf signerade Peter och nivån på våra konversationer gav mig känslan av att han var entusiast och hade ett genuint klockintresse. Sen om det är ett mer väst-klingande namn som valts för att representera ett asienmärke eller inte kan man ju spekulera kring. Fina klockor är det hur som helst och han träffar oftast rätt på detaljerna i sina homagedykare vilket inte så många lyckas med.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Helson har alltid hållit hög standard tycker jag. Jag hade lite kontakt med Peter Helson i märkets begynnelse någon gång runt 2010 och diskuterade idéer och köpte lite delar av honom. Alla mail var iaf signerade Peter och nivån på våra konversationer gav mig känslan av att han var entusiast och hade ett genuint klockintresse. Sen om det är ett mer väst-klingande namn som valts för att representera ett asienmärke eller inte kan man ju spekulera kring. Fina klockor är det hur som helst och han träffar oftast rätt på detaljerna i sina homagedykare vilket inte så många lyckas med.
Kul ändå, kanske finns en Peter då 😊 Hur som så är ju klockorna fina, var mest nyfiken.
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Visst var det någon femma som ser/såg snarlik ut va? Som florerade runt för några år sedan
Jag vet inte och kan Seiko för dåligt. Jag köpte den av en kompis för ca 2 år sedan efter det att han hade haft den en knapp månad. Modellen är troligen utgången, men fanns bl.a. hos Klockia. Glasbaksidan är lite cool med printade marksignaler för räddningsflyg.
20210810_210651.jpg

 
Senast ändrad:

Dr. D

Patek
2-Faktor
OT fast ändå inte.
Hur man får råd att köpa nya klockor 😁
Köp billig mat.

49D3CB25-356B-44A4-A874-63295D27A2D2.png
C7A7FB50-7855-4080-9698-FED610C465D2.png
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Snälla säg att bilen har samma färg som tavlan. 👌😀
Ha, ha..., nej inte British Racing Green utan tråkig grå metallic. Nedsläpp om en dryg timme. Matchklockan på och jag har slickat såren sen i lördags, men är lite byxis inför aftonens holmgång. Samtidigt är jag dock glad över att SAIK inte spelar den utomjordiska hockey de gjorde för 8-10 år sedan. Fortfarande det bästa som skådats på svenska rinkar. HaGoKväll!
🇳🇬💪🇳🇬
20230320_175607.jpg
 
Senast ändrad:

Jockinho

Patek
2-Faktor
Testar originalbandet på vratislavian, blev bättre med målade svarta stygn än de från början kritvita. Liite stelt men inte horribelt 🤓
CF76E2E7-FA6D-4533-B929-E5D44C6AB631.jpeg


Om någon behöver ett typ nytt grovt canvas (byta till sig) hojta till. Insett min handled blir irriterad av dess keepers vilket jag nog minns var fallet sist med så halvt genomtänkt köp hehe 😅
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Ha, ha..., nej inte British Racing Green utan tråkig grå metallic. Nedsläpp om en dryg timme. Matchklockan på och jag har slickat såren sen i lördags, men är lite byxis inför aftonens holmgång. Samtidigt är jag dock glad över att SAIK inte spelar den utomjordiska hockey de gjorde för 8-10 år sedan. Fortfarande det bästa som skådats på svenska rinkar. HaGoKväll!
🇳🇬💪🇳🇬
20230320_175607.jpg
Jag håller så klart med. Framförallt 2012-2014 var vi fantastiskt bra. Själv har jag Maen passaround på armen ikväll och det går ju bra så här långt. 😀
3B922268-4100-44DF-9C7C-551B92E393B7.jpeg
 

Delgada

Patek
OT fast ändå inte.
Hur man får råd att köpa nya klockor 😁
Köp billig mat.

49D3CB25-356B-44A4-A874-63295D27A2D2.png
C7A7FB50-7855-4080-9698-FED610C465D2.png
Stackarn. Han dricker säkert typ lika gammal whisky också...
 
Topp