• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

essGunnar

Audemars
2-Faktor
IMG_20230322_131746.jpg

FedEx slår till och levererar två dagar tidigt vilket passade utmärkt då jag var hemma.
Traska levererar också i första-intrycket, solitt och härlig kvalitetskänsla. Plus färger som kommer vara fantastiska när solen vill visa sig.
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Kan inte annat än älska denna otroligt prisvärda klocka som hyllar Heuers klassiska racing-kronograf Camaro från sent 60-tal, men nu med modern teknik och praktikalitet som MecaQuartz-verk från Seiko och vattentät till 100 m med skruvad krona! 👍

Kvalitetskänslan är hög och klockan känns sjukt gedigen, särskilt idag då jag kör den på ett mesh.!

IMG_0535.jpg
IMG_0536.jpg
IMG_0537.jpg
 

Kilo

Omega
2-Faktor
Någon som har haft denna Escudo.
Tar gärna emot + o - på den
Funderar på o köpa den.
Ser jäkligt bra ut.
 

DrDre

Patek
Furla Marrin fortsätter att utveckla sin tre-armade automat med lite nya urtavlor och safirbaksida. Snyggt.


E6047D3E-55C7-416D-ADC7-56BAC3FE7D0F.jpeg

73BE423E-63F5-44F3-A3BD-8A3520DC2E6D.jpeg

0EAC94E0-A00B-4D2D-97F6-D2213E22BADD.jpeg
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Hajmästaren kan va min favoritklocka jag ägt faktiskt. Haft den en vecka nu och roat mig med att mäta tidsavvikelsen och har snittat -0,2 sekunder/dygn. Plussar lite m urtavlan uppåt på natten, och tappar nån sekund m urtavlan nedåt så det går att hålla tiden på tiondelen om man vill. Mkt skönt, orkar inte med klockor som går för kasst.

PXL_20230323_200934218.jpg
 

Kreacon

Audemars
Hajmästaren kan va min favoritklocka jag ägt faktiskt. Haft den en vecka nu och roat mig med att mäta tidsavvikelsen och har snittat -0,2 sekunder/dygn. Plussar lite m urtavlan uppåt på natten, och tappar nån sekund m urtavlan nedåt så det går att hålla tiden på tiondelen om man vill. Mkt skönt, orkar inte med klockor som går för kasst.

PXL_20230323_200934218.jpg
Väldigt trevlig att se på oxå. 👍
 
Topp