• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kreacon

Audemars
Trevlig måndag ändå 😎
IMG_20230327_124714.jpg
Gummibröder! Låter värre än vad det är.
 

Delgada

Patek
Den där tavlan är ljuvlig! 😍
Tack!
Det var min första amphibia som jag köpte för snart fyra år sedan. Gick och grunnade länge på vilken tavla och vilken boett jag skulle välja. Tänkte att det var min livs affär typ. Tänkte inte på att jag skulle ha sju stycken till inom kort....🤣
Tycker tavlan ger lite 60-tals vibbar. Retromodern. Sen har jag förstått från vostok kataloger att den nog kom på 80-talet. Ryssarna har ju alltid varit lite efter....
Valet av 710-boetten och slät bezel var också för att ge en känsla av mid century modern.
Som en Citroen DS.
20230327_171527.jpg
20230327_172540.jpg
20230327_172537.jpg
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Två av tre är hydromoddade och fyllda med 3M Fluorinert vätska. Blev sugen att testa med en analog klocka. Någon som sitter på en Seiko Solar eller Citizen Eco-Drive av något slag som kan vara en lämplig kandidat? En Citizen BN0220, Seiko Solar Tuna eller Solar Arnie hade suttit fint tror jag.

FCDE622E-27EE-4880-A3D6-11E5F353111F.jpeg
 
Topp